Mówi: | Arkadiusz Rochala |
Funkcja: | dyrektor generalny |
Firma: | Pluxee Polska |
Marka Sodexo Benefits & Rewards zniknęła z polskiego rynku. Zastąpiła ją Pluxee oferująca innowacyjne benefity do motywowania pracowników
Na polskim rynku już ok. 90 proc. pracodawców oferuje świadczenia pozapłacowe jako standardowy element motywacyjny. Jednym z najpopularniejszych benefitów są m.in. pakiety opieki zdrowotnej, karty sportowe oraz bony i karty podarunkowe, które są atrakcyjnym dodatkiem motywacyjnym dla pracowników. Sodexo Benefits & Rewards, jeden z liderów i twórców tego rynku, postawił na rebranding i zmianę strategii. Popularną markę zastąpiło teraz Pluxee. – Ta zmiana jest naturalnym i bardzo dobrym krokiem w rozwoju naszej organizacji. Otwieramy nowy rozdział książki pod tytułem lider na rynku benefitów pozapłacowych w Polsce – mówi dyrektor generalny Pluxee Polska Arkadiusz Rochala.
– Po 25 latach obecności na polskim rynku Sodexo Benefits & Rewards zmieniło się w markę Pluxee, nowoczesną, radosną, fintechową markę z dużą dozą innowacyjności i technologii. Ta zmiana jest naturalnym krokiem w rozwoju naszej organizacji, nie tylko w Polsce, ponieważ jest to zmiana globalna – mówi agencji Newseria Biznes Arkadiusz Rochala.
W globalnej skali Sodexo to firma obecna na prestiżowej liście Fortune Global 500, która działa na 53 rynkach, zatrudnia ok. 422 tys. ludzi i każdego dnia obsługuje ok. 100 mln konsumentów. W ubiegłym roku wypracowała skonsolidowane przychody w wysokości 21,1 mld euro. Jej działalność opierała się na czterech filarach: usługach żywieniowych (Food Services), kompleksowej obsłudze nieruchomości (Facilities Management Service), zarządzaniu miejscem pracy (Workplace and Technical Service) i najbardziej znanym – Sodexo Benefits & Rewards, specjalizującym się w programach lojalnościowych i benefitach pozapłacowych dla pracowników. Oferowane przez Sodexo narzędzia motywacyjne – takie jak karta premiowa, kupony i karty podarunkowe czy karty żywieniowe – cieszyły się dużą popularnością i tylko na polskim rynku do tej pory wydano ich już kilka milionów.
W kwietniu tego roku Sodexo ogłosiło zamiar wejścia na giełdę, a dwa miesiące później firma rozpoczęła globalny rebranding i transformację swojej marki. W ramach tego procesu spółka Sodexo Benefits & Rewards została wydzielona z całej grupy i formalnie zmieniła nazwę na Pluxee. Ta zmiana, która zaszła również w Polsce, ma m.in. pozwolić jej silniej wyróżnić się na dynamicznym rynku oraz lepiej odpowiedzieć na zmieniające się oczekiwania klientów i ich pracowników.
– Wchodzimy z marką, która niesie dużo innowacyjności i świeżości – zapowiada dyrektor generalny Pluxee. – Ta zmiana to naturalny krok, żeby firma Sodexo, która jest bez wątpienia rozpoznawalnym liderem na rynku polskim, mogła rosnąć jeszcze szybciej, jeszcze lepiej i dostarczać przyjemności na co dzień naszym pracownikom, pracownikom naszych klientów.
Jako fintech działający w obszarze HR, marketingu i sprzedaży Pluxee ma pozwolić klientom lepiej promować swój wizerunek atrakcyjnego pracodawcy, oferującego pracownikom innowacyjne i spersonalizowane rozwiązania – od posiłków, przez kulturę, prezenty, po wellness i mobilność.
– Jest to zmiana oparta na osi technologicznej. Bardzo dużo inwestujemy w nowoczesne cyfrowe rozwiązania, zaczynając od oferty, przepiękne karty przedpłacone, w dużej mierze wirtualne, w fantastycznych kolorach, ale również całe zmiany w back-office, czyli procesy, sposób obsługi klienta po to, żeby nasi klienci i użytkownicy byli zadowoleni – podkreśla Arkadiusz Rochala.
Marka Pluxee, stworzona przy współpracy z agencją Conran Design Group (Havas Group), będzie do końca tego roku stopniowo wdrażana w 31 krajach, w których prowadzi działalność. Z jej usług korzysta w sumie około pół miliona firm. W planach marki jest dalszy rozwój innowacyjnych rozwiązań dla sprzedaży, marketingu i HR, m.in. w postaci „kart na przyjemności” dla pracowników jako narzędzia motywacyjnego.
– Patrzymy na rynek w taki sposób, że dawanie benefitów pozapłacowych to dawanie pracownikom trochę przyjemności na co dzień, poprawianie jakości ich życia. W tym marka Pluxee będzie się specjalizowała i oczywiście umacniała dotychczasową pozycję lidera na rynku polskim, którą osiągnęliśmy wspólnie z Sodexo – mówi dyrektor generalny marki.
W ramach planu strategicznego do 2025 roku Pluxee zamierza m.in. zintensyfikować działalność w segmencie benefitów żywieniowych, zwłaszcza w sektorze MŚP, a także rozszerzyć ofertę w zakresie wellbeingu oraz rozwiązań podnoszących siłę nabywczą i zaangażowanie pracowników. Marka chce też wdrażać innowacje m.in. w obszarze płatności bezgotówkowych oraz zapewnić klientom i ich pracownikom łatwiejszy dostęp do swoich usług za pośrednictwem jednej platformy cyfrowej.
Aby osiągnąć te cele, Pluxee będzie do 2025 roku inwestować co najmniej 10 proc. swoich rocznych obrotów w nowe technologie. Marka będzie też mieć własny zarząd i dedykowane zasoby do realizacji swojego planu strategicznego.
– Przyszłość marki to na pewno kontynuacja wzrostu, który osiągnęliśmy z Sodexo, czyli 50 tys. obsłużonych firm, 4 mln użytkowników, którzy nam zaufali, bardzo wysoki wskaźnik NPS, czyli satysfakcji klienta – są to bardzo dobre podstawy, z których wychodzimy, ale chcemy iść dalej. Perspektywicznie bardzo mocno patrzymy na rynek dofinansowania posiłków pracowniczych. Ma on bardzo dobrą legislację i sprzyja w tej chwili trendom pracowniczym, a pracownicy bardzo chcą tego rozwiązania. Chcemy z nową marką utrzymać pozycję lidera na tym rynku i planujemy osiągnąć jeszcze większe wzrosty. Wierzę więc, że Pluxee to lider w dofinansowaniu posiłków na rynku pracowniczym w przyszłości – zapowiada Arkadiusz Rochala.
Na polskim rynku nazwa Sodexo Benefits & Rewards została już formalnie zmieniona na Pluxee Polska. Firma podkreśla, że ta zmiana nie ma wpływu na jej relacje z klientami, czyli m.in. ważność zawartych umów i ciągłość stosunków prawnych.
Czytaj także
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
- 2025-04-09: Jeszcze większe wsparcie dla konkurencyjności i rozwoju polskiej gospodarki. BGK prezentuje nową strategię
- 2025-04-10: Na platformach sprzedażowych mogą się znajdować szkodliwe produkty. Dotyczy to całego rynku online
- 2025-04-11: Czeski ubezpieczyciel wchodzi na polski rynek. Oferował będzie na początek ubezpieczenia komunikacyjne
- 2025-04-14: Nowe technologie podstawą w reformowaniu administracji. Będą też kluczowe w procesie deregulacji
- 2025-04-10: Pierwsze efekty prac deregulacyjnych możliwe już jesienią. Ten proces uwolni w firmach środki na inwestycje
- 2025-04-11: Niektóre państwa członkowskie mają dużą skłonność do nadregulacji prawa unijnego. Bariery wewnątrz Unii mają efekt podobny do wysokich ceł
- 2025-03-27: Powstanie europejska strategia dotycząca zdrowia psychicznego młodych. Kraje łączą siły, by chronić ich przed cyberzagrożeniami
- 2025-04-08: Blisko 10 mln Ukraińców nie ma dostępu do wody pitnej lub infrastruktury sanitarnej. Na jej odbudowę potrzeba 11,3 mld dol.
- 2025-03-28: Trzy czwarte Zetek chce pracować na etacie. Elastyczny czas pracy nie jest dla nich istotny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.