Mówi: | Paweł Grzywaczewski |
Funkcja: | członek zarządu |
Firma: | Anwim SA |
Sieć MOYA planuje otwierać kilkadziesiąt nowych stacji paliw rocznie. Właśnie otworzyła 500. punkt
– Mamy zbudowany portfel lokalizacji pod budowę na następne dwa–trzy lata – zapowiada Paweł Grzywaczewski z Anwim, właściciela sieci stacji paliw MOYA. Ta polska, niezależna sieć w ciągu 15 lat funkcjonowania na krajowym rynku rozbudowała się do 500 punktów, co oznacza kilkadziesiąt nowych otwarć rocznie. Kolejne inwestycje będą realizowane w lokalizacjach, które będą uzupełnieniem białych plam na paliwowej mapie Polski. Spółka zapowiada też nowe inwestycje w obszarze elektromobilności.
6 lutego otwarto 500. stację własną sieci MOYA w podwarszawskiej Kobyłce. Jubileuszowy obiekt znajduje się w pobliżu węzła na trasie S8, czyli w atrakcyjnej lokalizacji zarówno dla klientów lokalnych, jak i tranzytowych. Poza pełną ofertą paliw na nowej stacji dostępny jest całodobowy sklep i kawiarnia.
– Osiągnięcie 500. stacji MOYA jest dla nas kamieniem milowym, jest zwieńczeniem 15 lat pracy. Zbudowaliśmy tę sieć od podstaw, na samym początku właściwie nikt nie wróżył nam sukcesu. Dziś odczuwamy dumę i satysfakcję z tego, co osiągnęliśmy. Liczę na to, że będzie nam trochę łatwiej dalej się rozwijać, bo jesteśmy już bardzo rozpoznawalni na rynku – mówi agencji Newseria Paweł Grzywaczewski, członek zarządu Anwim. – Myślę, że dla naszych klientów, zwłaszcza tych biznesowych, olbrzymie znaczenie ma to, że jesteśmy marką polską. Sentyment do tego, żeby wspierać wzajemnie polskie produkty, wraca, co nas bardzo cieszy. Myślę, że będziemy się starali to wykorzystywać również w przyszłości, oferując coraz wyższy standard i lepsze produkty.
MOYA jest polską niezależną marką stacji paliw, działającą od 2009 roku, z trzecią największą liczbą punktów na rynku. Jest obecna we wszystkich województwach przy głównych trasach tranzytowych, drogach lokalnych i w miastach. Anwim planuje dalszy dynamiczny rozwój sieci, z tempem wzrostu ok. 30–40 punktów rocznie.
– Sentyment dla rynku paliwowego ogólnie, nie tylko w Polsce, ale na całym świecie, robi się coraz lepszy. Wybór Trumpa na prezydenta Stanów Zjednoczonych i jego słynne „wierćmy dalej” poprawia sentyment do naszej branży i trzeba to wykorzystać, trzeba się dalej rozwijać. Mamy jasno określone plany, może już nie będziemy się tak ścigać na samą liczbę stacji, będziemy pewnie bardziej selektywni i będziemy dobierać lepiej lokalizacje w kontekście uzupełnienia białych plam i oferty dla klientów. Myślę, że utrzymamy miano najszybciej rozwijającej się sieci stacji paliw w Polsce – zapewnia członek zarządu Anwim.
Spółka jako jedyna na polskim rynku rozwija równolegle trzy typy stacji paliw – tradycyjne z obsługą, automatyczne, gdzie możliwa jest jedynie płatność za pomocą kart paliwowych, i samoobsługowe (koncept MOYA express).
– Dzisiaj mamy zbudowany portfel nieruchomości do budowy stacji na najbliższe dwa, nawet do trzech lat, tak że nie musimy się martwić o nowe lokalizacje pod stacje własne w tej perspektywie. Są to bardzo dobre lokalizacje, w topowych miejscach, przy nowo budowanych drogach, też biorące pod uwagę zmieniające się okoliczności. Na przykład kiedyś bardzo popularne były lokalizacje w centrach miast, teraz bardziej potrzebne są lokalizacje pod stacje na obrzeżach miast. Właśnie tam chcemy się lokować, uzupełniając naszą ofertę o stacje franczyzowe, które są dla nas bardzo ważne, i co roku kilkadziesiąt obiektów franczyzowych też chcemy dokładać do naszej sieci – zapowiada Paweł Grzywaczewski.
Dynamiczny rozwój sieci to jeden z dwóch głównych obszarów wzrostu grupy. Drugim mają być zielone inwestycje, w tym budowa punktów ładowania pojazdów elektrycznych – zarówno na stacjach MOYA, jak i poza nimi. Jak poinformował niedawno prezes Anwim, do końca 2025 roku spółka planuje uruchomić ok. 70 stacji ładowania, czyli 140 punktów.
Czytaj także
- 2025-02-12: Europejski Bank Centralny ma być lepiej przygotowany na przyszłe szoki inflacyjne. Walka o stabilność cen powinna być głównym celem
- 2025-02-19: Polskie mleczarstwo przygotowuje się do silniejszej konkurencji na zagranicznych rynkach. Potrzebuje wsparcia systemowego
- 2025-02-06: OECD chwali Polskę za sprawne przejście przez kryzysy. Rekomenduje też rewizję podatków i wydatków budżetowych
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-02-18: Europejski przemysł czeka na Clean Industrial Deal. Dekarbonizacja jest potrzebna, ale innymi metodami
- 2025-02-12: Młodzi naukowcy przez niskie płace odchodzą z uczelni. To duże zagrożenie dla rozwoju polskiej gospodarki i technologii
- 2025-01-31: Unijne przepisy zwiększą bezpieczeństwo inwestycji w kryptowaluty. Nowe regulacje mają uporządkować rynek
- 2025-02-06: Rząd pracuje nad nowymi warunkami testowania pojazdów autonomicznych. Do dopuszczenia ich do ruchu jeszcze daleka droga
- 2025-01-24: Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym
- 2025-01-22: T. Bocheński: Współpraca z Donaldem Trumpem może być bardzo trudna. Interes amerykański będzie stawiany na pierwszym miejscu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski
– Deregulacja prawa gospodarczego ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyciągania inwestycji – ocenia prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha. W tym tygodniu zespół ds. tej deregulacji, który powstał w odpowiedzi na apel premiera Donalda Tuska, przedstawił już pierwsze propozycje zmian, w tym m.in. ograniczenie kontroli firm, uproszczenie przepisów podatkowych i ułatwienia w zatrudnianiu cudzoziemców. Prezes PAIH wskazuje, że jednym z punktów tej listy powinno być również wzmocnienie roli izb gospodarczych, które mogą odgrywać większą rolę w dialogu między biznesem a rządem.
Polityka
Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie ponad 134 mld euro

Instytucje UE deklarują w dalszym ciągu mocne poparcie dla Ukrainy. Łącznie w ciągu trzech lat od rozpoczęcia rosyjskiej agresji Unia i jej państwa członkowskie przeznaczyły na wsparcie walczącej Ukrainy i jej obywateli 134 mld euro, w tym ponad 67 mld euro pomocy finansowej i 50 mld wojskowej. Skala potrzeb nadal jest jednak ogromna. Tym bardziej że dalsze wsparcie ze strony amerykańskiego sojusznika stoi pod znakiem zapytania.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.