Newsy

Nowy koncept marki Volvo w centrum Warszawy. To pierwszy na świecie salon samochodowy połączony z kawiarnią i centrum kulturalnym

2018-04-16  |  09:00
Mówi:Stanisław Dojs, rzecznik prasowy, Volvo Car Poland

Mariusz Nycz, dyrektor ds. marketingu, Volvo Car Poland

Pierwszy na świecie Downtown Store marki Volvo został właśnie otwarty w ścisłym centrum Warszawy. To nowy koncept salonu samochodowego, połączonego z kawiarnią i centrum kulturalnym, gdzie – obok dobrej kawy i koncertów muzycznych – można też skorzystać z jazdy próbnej i od ręki kupić samochód. Grupą docelową marki są zabiegani, pracujący mieszkańcy Warszawy, którzy często nie mają czasu odwiedzić salonu położonego na obrzeżach miasta.

– W naszym Downtown Store będą odbywały się koncerty muzyczne – będzie to wiodące wydarzenie artystyczne, które będzie miało swoją cykliczność, a ponadto konferencje prasowe, spotkania z żeglarzami lub z ludźmi mającymi różne pasje. Oferta kulturalna będzie bogata i nie będzie się ograniczać tylko do muzyki – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Stanisław Dojs, rzecznik prasowy Volvo Car Poland.

W samym centrum Warszawy, przy ul. Marszałkowskiej blisko skrzyżowania z Żurawią, marka Volvo otworzyła właśnie swój pierwszy Downtown Store, w którym – obok ekspozycji samochodów – będzie funkcjonować także kawiarnia i centrum kulturalne.

To taki salon samochodowy w miniaturce, ale także zwykła kawiarnia, która żyje w centrum miasta. Można wpaść i kupić samochód, albo po prostu posiedzieć przy kawie – mówi Stanisław Dojs.

Warszawski Downtown Store to pierwszy taki punkt Volvo na całym świecie, gdzie obok dobrej kawy i wydarzeń kulturalnych, będzie można również obejrzeć i od razu kupić samochód tej marki. Grupą docelową marki są w tym przypadku zabiegani mieszkańcy miasta, którzy nie mają czasu, żeby odwiedzić tradycyjny salon sprzedażowy.

Przede wszystkim, chcemy sprzedawać samochody, chcemy dotrzeć do klientów pracujących i mieszkających w centrum Warszawy poprzez zaprezentowanie naszych modeli, ale także poprzez rożnego rodzaju wydarzenia kulturalne związane ze Szwecją, naszą marką i kulturą szwedzką. Nasza grupa docelowa, czyli potencjalni klienci, którzy kupują Volvo, to kobiety, mężczyźni, rodziny, aktywni mieszkańcy Warszawy. Downtown Store jest pierwszym takim miejscem stworzonym przez Volvo na świecie, wyprzedziliśmy Nowy Jork czy Tokio – mówi Mariusz Nycz, dyrektor ds. marketingu w Volvo Car Poland.

– Wygraliśmy dlatego, że zaproponowaliśmy najbardziej spójną i najładniejszą koncepcję. Zresztą, wystarczy do tego miejsca przyjść i zobaczyć. To jest miejsce, gdzie można zobaczyć, jak wygląda szwedzki design i luksus po szwedzku, luksus minimalistyczny, nie rzucający się w oczy, ale objawiający się w konsekwentnej linii stylistycznej, a także w zastosowaniu naturalnych materiałów, takich jak drewno, metal czy kryształ – dodaje Stanisław Dojs.

Rzecznik prasowy marki podkreśla, że od lat 90. salony samochodowe bardzo się zmieniły – obecnie wracają do centrów dużych miast, dostosowują się do zmieniającego rynku i potencjalnych klientów, dysponujących mocno ograniczoną ilością czasu.

Salony samochodowe przebyły długą drogę. We wczesnych latach 90. znajdowały się w centrum, potem wędrowały na obrzeża miast, teraz do centrów znów wracają, ale w trochę innej formie – bardziej luksusowej, wysublimowanej, bo też ludzie, którzy samochody kupują, często mają duże środki, ale mają mało czasu, nie chcą podróżować poza miasto. Tutaj można nie tylko przyjść i zobaczyć, jak takie auto wygląda, ale również z podziemnego garażu wyjechać na jazdę próbną – mówi Stanisław Dojs.

Czytaj także

Kalendarium

31 sierpnia
4 września

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Inwestycje

Warszawska giełda ma szanse na odbicie jeszcze w tym roku. Spółkom pomogłaby wyższa inflacja

Wysoki wzrost gospodarczy w Polsce i korzystna koniunktura na amerykańskich giełdach powinny się przełożyć jeszcze w tym roku na wzrost wartości firm na warszawskim parkiecie. Pierwsza połowa roku nie była jednak dla inwestorów korzystna. Według dyrektora Departamentu Inwestycji w Investors TFI pesymizm inwestorów na GPW sięgnął już tak głębokich poziomów, że teraz sytuacja może się odwrócić tylko na dobre.

Prawo

Polscy przedsiębiorcy coraz częściej zakładają fundacje za granicą. To efekt przestarzałych przepisów w kraju

Prawo fundacyjne w Polsce wymaga gruntownej nowelizacji i doprecyzowania zasad działania takich podmiotów – podkreślali eksperci podczas debaty Krajowej Izby Gospodarczej. Obowiązujące przepisy są przestarzałe i niejasne, ustawa o fundacjach pochodzi z lat 80. i liczy raptem dwadzieścia artykułów. Ponadto regulacje dotyczące opodatkowania fundacji budzą wątpliwości, bo często wywołują spory z organami podatkowymi. Dlatego polscy przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na założenie fundacji poza granicami Polski. Szacuje się, że takich podmiotów może być łącznie prawie tysiąc.

Transport

Polska liderem wykorzystania środków unijnych na infrastrukturę. Do 2023 roku nowa jakość na polskich drogach i kolei

Pod względem wykorzystania środków unijnych na inwestycje infrastrukturalne jesteśmy liderem w Europie – podkreśla Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury. Tylko z programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zostało zakontraktowane dwie trzecie środków z tej perspektywy unijnej. Lwia ich część jest przeznaczana na kolej i budowę dróg. Po zakończeniu tej siedmiolatki na polskich drogach i kolei będziemy mieć nową jakość – zapewnia resort inwestycji i rozwoju.

XXVIII Forum Ekonomiczne 2018

Bankowość

Inwestycje w dzieła sztuki mogą przynieść nawet 10 proc. zysk. Wymagają jednak dużej uwagi i cierpliwości

W Polsce inwestycje w obrazy, fotografie czy rzeźby są jeszcze stosunkowo mało popularne, ale z roku na rok przybywa chętnych. Już teraz co trzecia zamożna osoba planuje taką inwestycję, a polski rynek aukcyjny notuje rekordowe wyniki. Największym zainteresowaniem cieszy się sztuka współczesna, a zyski przy dwudziestoletnim okresie inwestycji przekraczają nawet 10 proc. Należy jednak śledzić trendy na rynku i patrzeć, co kupują inni kolekcjonerzy. Bardzo łatwo popełnić błąd, który może nas słono kosztować – podkreślają eksperci.

MSPO 2018