Newsy

PKP Intercity przyspiesza prace nad rozwiązaniami proklienckimi. W lutym poda szczegóły

2014-01-24  |  06:05
Mówi:Marcin Celejewski, prezes PKP Intercity

Miroslav Rakowski, prezes T-Mobile Polska

  • MP4
  • PKP Intercity chce przyspieszyć uruchomienie kolejnych proklienckich działań handlowych. Te miały być wdrażane na dużą skalę w 2015 roku, ale, jak podkreśla nowy prezes, spółka już jest gotowa na ich wprowadzenie. Szczegóły mają być znane w ciągu najbliższego miesiąca. Spółka liczy, że nowych pasażerów zachęci do podróży udostępnienie sieci WiFi i multimediów w pociągach.

     W ciągu miesiąca ujawnimy szczegóły planu, łącznie z harmonogramem wdrażania poszczególnych akcji proklienckich – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Maciej Celejewski, od środy prezes PKP Intercity. – Obecna sytuacja zmodyfikowała nieco nasze założenia i z działaniami, które były przygotowane na dużą skalę od połowy 2014 roku i w przyszłym, będziemy chcieli wejść wcześniej.

    Do tej pory wdrożono już ponad 30 różnych inicjatyw proklienckich: od ulepszeń w sprzedaży, poprawy komfortu podczas podróży, aż po lepszą obsługę posprzedażową. W planach jest kolejnych 25 inicjatyw do zrealizowania.

    Nowy prezes PKP Intercity podkreśla, że 2014 będzie już drugim, bardzo trudnym rokiem dla spółki i jej pasażerów, głównie ze względu na liczne remonty i modernizację infrastruktury kolejowej.

     Chcemy wykorzystać te dwa ciężki lata ciężkie dla naszych podróżnych, żeby zmieniać produkt, zmieniać strukturalnie PKP Intercity tak, żeby w roku 2015 zwieńczyć całą serię działań proklienckich – wyjaśnia Celejewski.

    Inicjatywy proklienckie to szansa na polepszenie sytuacji PKP Intercity. W roku 2013 r. spółce ubyło ponad 4 miliony klientów. Jednak władze spółki podkreślają, że podejmowane działania już przynoszą efekty, przynajmniej na niektórych połączeniach.

     – Prowadzimy wiele badań, które nam umożliwią lepiej dostosować ofertę i cenową, i produktową, i to przynosi skutek. Są trasy, na których PKP Intercity w zeszłym roku osiągnęło wzrosty, i są to głównie trasy dalekobieżne – zapewnia prezes. – Chcielibyśmy też przyspieszyć działania zmierzające do naprawy systemu transportu publicznego, czyli wspólnie z innymi kolejami odbudować ten system przez realizację modeli biznesowych przywiązanych do kolei aglomeracyjnych, miejskich i międzywojewódzkich.

    Jednym z działań, które mają pomóc przyciągnąć nowych podróżnych, jest realizacja podpisanej wczoraj umowy z T-Mobile na dostawę internetu w pociągach. Ma to być nie tylko WiFi, ale także dostęp do zasobów rozrywki pokładowej, takich jak 40 pełnometrażowych filmów, do seriali, gier i bajek dla dzieci. Usługa ta ma zostać zapewniona do końca roku w 300 wagonach, na najpopularniejszych trasach krajowych i międzynarodowych. Poprawi to również jakość dostępu do wewnętrznej sieci internetowej PKP Intercity dla konduktorów, co ułatwi i przyspieszy zakup biletu w pociągu.

     Pierwszy raz wdrażamy w Polsce na tak dużą skalę dostęp do internetu i treści multimedialnych w naszych pociągach – mówi Celejewski. – W ciągu pierwszych trzech miesięcy działania usługi będzie nią objęte około 90 wagonów, czyli 3-4 składy. Cały kontrakt obejmujący pokrycie 300 wagonów spółki PKP Intercity urządzeniami umożliwiającymi dostęp do internetu oraz rozrywki pokładowej zostanie zrealizowany najpóźniej do końca roku.

    Rozliczenie między kontrahentami odbędzie się na zasadzie barteru.

     Nasza spółka sprzedaje swoją niestandardową powierzchnię reklamową, znajdującą się w wagonach i na wagonach. Z drugiej strony T-Mobile realizuje po swojej stronie inwestycję zarówno jeśli chodzi o sprzęt, jak i o multimedia plus konserwację, utrzymanie i parametry dostępu – wyjaśnia prezes PKP Intercity.

    Pasażerowie będą mieli dostęp do internetu o minimalnej prędkości 1,5 Mb/s. Początkowo sam dostęp do internetu będzie darmowy dla wszystkich użytkowników.

     W dalszej przyszłości zgodnie z umową usługa będzie gratisowa dla minimum 10 proc. wszystkich klientów – mówi Miroslav Rakowski, prezes T-Mobile Polska. – Jeszcze nie zdecydowaliśmy, jaka to będzie grupa, ale zakładam, że będą to głównie klienci naszej sieci. W przypadku filmów, jeszcze nie jest dopracowany model współpracy. Część zasobów na pewni będzie darmowa, a część płatna, np. dostęp do najnowszych produkcji.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Bankowość

    Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze

    Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.

    Infrastruktura

    Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach

    W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.

    Konsument

    Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

    Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.