Newsy

Polacy chętnie płacą telefonem, również za ubezpieczenia. Bank Zachodni WBK chce w ten sposób sprzedawać 2 tys. polis miesięcznie

2018-04-17  |  06:20

Bankowość mobilna zdobywa w Polsce coraz szersze grono użytkowników, którzy tabletem czy smartfonem płacą za codzienne zakupy, bilety do kina, a nawet ubezpieczenia. Oferta produktów finansowych w kanale mobile jest coraz większa. Ubezpieczenia komunikacyjne, które można wykupić i opłacić w aplikacji mobilnej wprowadził niedawno również Bank Zachodni WBK. Chce w ten sposób sprzedawać 2 tys. polis miesięcznie. Bank zapowiada, że docelowo wszystkie dostępne w ofercie produkty ubezpieczeniowe mają być dostępne w tym kanale sprzedaży.

Potencjał sprzedaży ubezpieczeń w kanale mobilnym jest bardzo duży. Smartfony to już dziś codzienność, klienci korzystają z nich w każdych okolicznościach. To najbardziej spersonalizowany przedmiot, który w badaniach wygrywa nawet ze szczoteczką do zębów. Przewidujemy przyrost klientów korzystających z aplikacji mobilnych na ok. 100 tys. użytkowników rocznie. Ten kanał będzie więc zyskiwał na znaczeniu i jeśli chodzi o sprzedaż produktów finansowych i ubezpieczeniowych, potencjał jest bardzo duży – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Joanna Borysiewicz, dyrektor departamentu produktów ubezpieczeniowych w Banku Zachodnim WBK.

Liczba użytkowników bankowości mobilnej rośnie w Polsce lawinowo. Na koniec IV kwartału 2017 roku blisko 9 mln klientów regularnie logowało się do swojego konta w banku za pośrednictwem smartfona lub tabletu. W porównaniu z 2016 rokiem przybyło ich prawie 2 mln. Bank Zachodni WBK na koniec 2017 roku miał ponad 1 mln aktywnych użytkowników aplikacji BZWBK24 mobile, którzy wykonali przeszło 23,5 mln transakcji.

Bankowość mobilna zdobywa w Polsce coraz szersze grono zwolenników, którzy przez telefon płacą nie tylko za codzienne zakupy, ale także aktywnie korzystają z produktów finansowych. Dlatego w połowie marca BZ WBK wprowadził do oferty mobilne ubezpieczenia komunikacyjne – to rozwiązanie umożliwia wykupienie polisy OC, AC, NNW i assistance za pośrednictwem aplikacji BZWBK24 mobile, bez konieczności wizyty u agenta.

– Oferujemy ubezpieczenia we współpracy z firmami Benefia oraz Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń Vienna Insurance Group. Liczymy, że w pierwszym roku będziemy oferować około 1000 polis miesięcznie. Docelowo chcielibyśmy, żeby sprzedaż wynosiła ok. 2 tys. polis komunikacyjnych miesięcznie – mówi Joanna Borysiewicz.

Kupno polisy z poziomu aplikacji przebiega szybko i wygodnie, a kierowca nie musi wypełniać online skomplikowanych wniosków. Nie musi nawet być klientem banku, wystarczy ściągnąć na telefon aplikację BZWBK24 mobile i aparatem w smartfonie zeskanować znajdujący się w dowodzie rejestracyjnym kod AZTEC, zawierający najważniejsze informacje o samochodzie. Dane pojazdu zostaną automatycznie skopiowane do systemu, który po kilku chwilach przygotuje spersonalizowaną ofertę ubezpieczenia.

Polisy są dostępne w różnych konfiguracjach (np. OC, OC+AC, OC+AC+NNW), a ich cena uwzględnia wszystkie zniżki wynikające z historii ubezpieczenia – w tym nawet do 65 proc. upustu za bezwypadkową jazdę.

 Polisę można w wygodny sposób opłacić – w aplikacji mobilnej, z konta osobistego lub za pośrednictwem PayU, jeżeli kupujący nie jest naszym klientem. Można opłacić ją w całości lub w 2 albo 4 ratach. Ubezpieczenie można też kupić przez naszą stronę internetową – wyjaśnia Joanna Borysiewicz.

W aplikacji mobilnej BZWBK24 klienci mogą w podobny sposób – bez konieczności logowania – wykupić również ubezpieczenie turystyczne. Bank zapowiada, że docelowo wszystkie produkty ubezpieczeniowe z oferty mają być dostępne w każdym kanale sprzedaży.

– Nieustannie pracujemy nad naszą ofertą, aby przygotować najlepsze rozwiązania, najbardziej nowoczesne i takie, które spełniają oczekiwania klientów. Kanał mobilny cieszy się wśród nich ogromną popularnością. Daje możliwość „bycia na bieżąco” ze swoim bankiem i swoimi finansami. Osób, które korzystają tylko z tego kanału, mamy dziś ok. 170 tys. Nasza aplikacja jest wyróżniana m.in. za bogaty wachlarz możliwości płatniczych oraz dodatkowych funkcji samoobsługowych – wyjaśnia dyrektor departamentu produktów ubezpieczeniowych BZ WBK. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Lekarze apelują o uregulowanie rynku saszetek z nikotyną. Na ich szkodliwe działanie narażona jest głównie młodzież

Saszetki z nikotyną są dostępne na rynku od kilku lat, ale nadal nie ma żadnych unijnych ani krajowych regulacji dotyczących ich oznakowania, reklamy czy sprzedaży. To powoduje, że tzw. pouches są bardzo łatwo dostępne, bez większych problemów można je kupić nawet przez internet, co przekłada się na ich rosnącą popularność, także wśród dzieci i młodzieży. Eksperci apelują o pilne uregulowanie tego rynku.

Problemy społeczne

Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi

Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.