Newsy

Polacy częściej ubezpieczają auto niż życie. Bo muszą

2012-06-26  |  06:51
Mówi:Artur Olech
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Grupa Generali w Polsce
  • MP4

    Polacy wciąż niechętnie się ubezpieczają.  To kwestia mentalności, ale i jakości kanałów sprzedaży ubezpieczeń  ocenia Artur Olech, prezes Generali w Polsce. Poza obowiązkowym ubezpieczeniem samochodu, niewiele osób myśli o ubezpieczeniu mieszkania czy własnego życia. 

      30 proc. osób w Polsce ubezpiecza własny dom. W Niemczech jest to 90 proc., a w Czechach 70 proc. Nie dbamy o to, co jest naszym największym majątkiem, czyli nasze mieszkanie i nasze życie. Ubezpieczamy samochód, bo musimy  stwierdza prezes Generali.

    Zdaniem Artura Olecha na niechęć Polaków do ubezpieczania się ma wpływ kilka czynników.

      Wydaje nam się, że jesteśmy ubezpieczeni, bo mamy ubezpieczenie łącznie z kredytem. To też kwestia mentalności, jakości kanałów sprzedaży. Łatwiej nam jest kupować produkty inwestycyjne i ryzykować środki, niż zabezpieczać własną przyszłość. To jest bardzo skomplikowane, wielowątkowe zagadnienie mówi w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Artur Olech.

    Prezes Grupy Generali w Polsce nie ma wątpliwości, że taka sytuacji to nie lada wyzwanie dla rynku. Jego zdaniem potrzebne są działania, które sprawią, by powszechność ubezpieczeń rosła. Tym bardziej, że branża ubezpieczeń w naszym kraju miała w ostatnich latach duże kłopoty z rentownością.

    Ubiegły rok był relatywnie szczęśliwy dla nas ze względu m.in. na pogodę. Jednak, tak naprawdę, rentowne są jeszcze ubezpieczenia casco. Wynika to w głównej mierze z warunków ekonomicznych i właśnie pogodowych mówi Artur Olech.

    Jak wskazują dane Komisji Nadzoru Finansowego za I kwartał 2012 roku sytuacja na polskim rynku ubezpieczeń powoli się poprawia. Sprzedaż ubezpieczeń na życie wzrosła w pierwszych trzech miesiącach roku o 23 proc., natomiast ubezpieczeń majątkowych o 10 proc.

    Możliwe, że ubezpieczyciele zaczną w końcu zarabiać na sprzedaży komunikacyjnych ubezpieczeń OC. Poprzedni kwartał być pierwszym od 2007 roku, w którym ubezpieczyciele odnotowali zyski w tym segmencie. W poprzednim roku stracili 500 mln złotych.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Problemy społeczne

    Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych

    W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.

    Transport

    Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

    Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

    Prawo

    70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

    Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.