Newsy

IMM: „Wprost” wciąż najczęściej cytowanym medium w sierpniu

2014-09-25  |  06:30

„Wprost” pozostał w sierpniu najczęściej cytowanym medium, ale jego przewaga nad „Gazetą Wyborczą” i „Rzeczpospolitą” jest już coraz mniejsza. Liczbę cytowań zwiększyła publikacja dotycząca wycieku tajnego aneksu raport ws. WSI. Nie milkną też echa afery taśmowej, którą media wciąż chętnie się interesują.

W sierpniu w rankingu Instytutu Monitorowania Mediów dotyczącym najczęściej cytowanych mediów w Polsce ponownie całą czołówkę zajęła prasa. Najczęściej cytowanym medium sierpnia był tygodnik „Wprost”, który zdobył ok. 530 cytowań. Na kolejnych miejscach znalazły się jak przed miesiącem „Rzeczpospolita” oraz „Gazeta Wyborcza” – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Łukasz Jadaś z Instytutu Monitorowania Mediów. ‒ Sezon wakacyjny spowodował, że skala cytowań była odrobinę mniejsza niż w miesiącach poprzednich.

„Wprost” zyskał w sierpniu 529 cytowań, a kolejne dzienniki odpowiednio 483 i 428. Te trzy tytuły zdecydowanie zdominowały rynek w Polsce, bo czwarte najczęściej cytowane medium „Dziennik Gazeta Prawna” zyskało jedynie 186 cytowań. „Wprost” stracił jednak znacznie w porównaniu z lipcem, bo wtedy inne media powoływały się na niego niemal 1000 razy. Odpowiednio ok. 200 i ok. 150 cytowań mniej niż w lipcu odnotowały też „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza”.

Za cytowalność „Wprostu” i za ponad 500 powołań odpowiada głównie materiał na temat wycieku tajnego aneksu do raportu na temat likwidacji Wojskowych Służb Informacyjnych – podkreśla Jadaś.

W mediach cały czas opisywana jest też afera taśmowa.

Najczęściej cytowaną stacją telewizyjną w sierpniu był TVN24. Na kolejnych miejscach znalazły się TVP Info oraz TVN24 BiŚ. Z uwagi na wakacyjną przerwę w pracach Sejmu zdecydowanie najważniejszym tematem był konflikt na Ukrainie, dlatego ranking cytowań zdominowały stacje informacyjne zajmujące się tymi wydarzeniami.

Z kolei wśród stacji radiowych najczęściej media powoływały się na TOK FM, RMF FM i Radio ZET. Dwie pierwsze stacje zamieniły się kolejnością w porównaniu z lipcem, ale liczba cytowań była na zbliżonym poziomie (odpowiednio 69 i 60).

Najczęściej cytowanym portalem internetowym sierpnia był Onet.pl. Na kolejnym miejscu znalazł się TVN24.pl oraz serwis branżowy SportoweFakty.pl. W przypadku portali wątkiem, który przewijał się jako jeden z najczęstszych, był wyścig kolarski Tour de Pologne. To portale internetowe informowały o wynikach jako pierwsze, dlatego też inne media bardzo chętnie korzystały z ich zasobów – wyjaśnia Jadaś.

Dodaje, że liczbę powołań na Onet.pl zwiększył opublikowany przez ten portal wywiad z Krzysztofem Piesiewiczem. Na kolejnych miejscach wśród portali znalazły się Gazeta.pl oraz Natemat.pl.

Spośród mediów biznesowych prym w sierpniu wiódł „Puls Biznesu” dzięki artykułowi na temat rosnącej liczby urodzeń w Polsce. Na drugim miejscu znalazł się „Forbes”, a na trzecim Money.pl i TVN24 BiŚ, które zyskały tyle samo cytowań. Wśród tygodników, poza „Wprostem”, często cytowane były „Do Rzeczy” oraz „Newsweek”, a wśród miesięczników „Twój Styl” i „Pani”.

Zdecydowanie najbardziej opiniotwórcze pozostają jednak media drukowane, bo w pierwszej dziesiątce w sierpniu znalazły się tylko jedna telewizja (TVN24), jeden portal (Onet.pl) i jedna stacja radiowa (TOK FM).

Do pobrania

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.