Mówi: | Monika Tomsia |
Funkcja: | specjalista ds. PR |
Firma: | Instytut Monitorowania Mediów |
Prasa najczęściej cytowanym medium w marcu. Liderem „Gazeta Wyborcza”, do czołówki wraca „Wprost”
„Gazeta Wyborcza”, „Wprost” i „Rzeczpospolita” były najczęściej cytowanymi tytułami w marcu. Pierwszą piątkę zamykają stacja TVN24 i radio RMF FM. W mediach najczęściej komentowano kampanię prezydencką, katastrofę samolotu linii Germanwings i kontrowersje wokół SKOK-ów.
– Zgodnie z najnowszym rankingiem Instytutu Monitorowania Mediów najbardziej opiniotwórczymi mediami w marcu były „Gazeta Wyborcza”, tygodnik „Wprost” i dziennik „Rzeczpospolita”, a na kolejnych miejscach stacje TVN24 i RMF FM – mówi Monika Tomsia z Instytutu Monitorowania Mediów.
„Gazeta Wyborcza” obroniła pozycję z lutego i dodatkowo zwiększyła przewagę nad „Wprost” i „Rzeczpospolitą”. W marcu powołano się na nią 714 razy, a na kolejne dwa tytuły odpowiednio 386 i 370 razy. Tygodnik „Wprost” w marcu powrócił do ścisłej czołówki rankingu.
– W ubiegłym miesiącu zajmował nieco niższą pozycję. W tym miesiącu prawdopodobnie jest to spowodowane, po pierwsze, echami afery związanej z Kamilem Durczokiem, po drugie, zmianą na stanowisku redaktora naczelnego tygodnika – wyjaśnia Tomsia.
W rankingu tygodników kolejne miejsca zajęły „Newsweek” (200 cytowań) i „Polityka” (72 cytowania). Najbardziej opiniotwórczym radiem jest RMF FM (325 cytowań, piąte w rankingu najczęściej cytowanych mediów), a za nim Radio ZET (192) i TOK FM (83). W rankingu telewizyjnym zdecydowanym liderem pozostaje TVN24 i ma znaczącą przewagę nad konkurentami – 340 cytowań wobec 122 odnotowanych przez TVN i 66 przez TVP Info.
– Najbardziej opiniotwórczym miesięcznikiem marca był „Forbes”, który opublikował raport o najbogatszych ludziach na świecie – mówi Monika Tomsia.
Marzec w mediach upłynął przede wszystkim pod znakiem wyborów prezydenckich i aktywności kandydatów na to stanowisko. Z kampanią wyborczą związany był też inny dominujący w mediach temat, czyli kontrowersje wokół SKOK-ów i powiązania jednego z kandydatów z tą sprawą.
– Często pisano i mówiono również o podsłuchach w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych, katastrofie samolotu linii lotniczych Germanwings oraz skandalu w zakładzie karnym w Łodzi. Tenże skandal przyczynił się do wysokiej pozycji w rankingu tytułu „Polska Dziennik Łódzki”, który stał się najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym – podkreśla przedstawicielka IMM.
Kolejne miejsca w tym rankingu zajęły Radio Gdańsk oraz „Polska Gazeta Krakowska”.
Najpopularniejszym portalem w marcu był serwis wPolityce.pl (56 cytowań), który wyprzedził Tvn24.pl (51 cytowań) i dotychczasowego lidera – Onet.pl (41 cytowań). Wśród mediów ekonomicznych najczęściej cytowane były „Dziennik Gazeta Prawna”, „Puls Biznesu” oraz „Forbes”.
Do pobrania
Czytaj także
- 2025-04-30: W Centralnym Rejestrze Umów znajdą się wydatki publiczne powyżej 10 tys. zł. Z powodu tak wysokiego progu wiele umów pozostanie niejawnych
- 2025-04-07: Księża zgłaszają duże poczucie zagrożenia. Połowa badanych doświadczyła agresji w ostatnim roku
- 2025-04-07: Duże zmiany w globalnym handlu. Polska może stracić nawet 0,43 proc. PKB
- 2025-03-31: W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat
- 2025-03-25: Brakuje kompleksowej strategii dotyczącej uzależnień dzieci i młodzieży. Problemem nie tylko alkohol i nikotyna
- 2025-03-04: Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana
- 2025-04-24: Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu
- 2025-03-11: Nowe prawo ograniczy dostęp dzieci do niebezpiecznych treści w sieci. Obecnie większość nastolatków ma dostęp do pornografii czy hazardu
- 2025-05-20: Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć
- 2025-02-27: Biodegradowalne materiały mogą rozwiązać problem zanieczyszczenia plastikiem. Na razie to jednak kosztowna alternatywa
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.