Newsy

Dominium Pizza podbija Wschód

2011-12-08  |  01:00
Wszystkie newsy
Mówi:Tomasz Plebaniak
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Dominium SA

Dominium Pizza jest już w Rumunii i na Litwie, ale to nie koniec ekspansji – zapowiada Tomasz Plebaniak, założyciel i właściciel sieci restauracji Dominium Pizza.

 - W tej chwili Dominium liczy ponad sześćdziesiąt restauracji, z tego prawie sześćdziesiąt w Polsce, pięć za granicą. Jest to Rumunia - cztery lokale i jeden lokal na Litwie. I w tym też kierunku będziemy się rozwijać. Przede wszystkim Polska, gdzie jest to cały czas jest i jeszcze długo będzie nasz rynek podstawowy i również gdzie jesteśmy obecni, czyli Rumunia, w mniejszym stopniu też Litwa. W dalszej perspektywie też myślimy o innych rynkach. Są to głównie plany rynków wschodnich – ujawnia Tomasz Plebaniak, prezes Dominium S.A..

Firma ma ambitne plany mimo odczuwalnego kryzysu w branży gastronomicznej.

 - Jeżeli chodzi o rynek to na pewno jest on trudny. Natomiast, jeśli chodzi o branżę czy też segment tego rynku, w którym działamy, czyli casual dining to jest to segment, który się na pewno rozwija, który jest na pewno dużo bardziej odporny niż inne branże. Oczywiście czasy nie są jakieś wspaniałe, ale my się nie boimy kryzysu. Rozwijamy się także w czasach trudniejszych i to nawet czasami wychodzi nam na dobre. Ponieważ jest to konieczność i motywacja, optymalizować swoje wyniki, optymalizować swoją organizację, optymalizować swoją efektywność – uważa prezes Dominium S.A.

Dominium Pizza działa o 1993 roku i jest największą siecią lokali gastronomicznych, opartą wyłącznie na polskim kapitale.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.