Newsy

Światowy producent słodyczy będzie pracować w Polsce nad nowymi produktami na europejskie rynki. Rusza budowa Centrum Badań, Jakości i Rozwoju w Bielanach Wrocławskich

2016-06-14  |  06:50
Mówi:Rob Hargrove, wiceprezes zarządu ds. badań, rozwoju i jakości w Mondelēz International

Zoltán Novák, dyrektor generalny Mondelēz International na Polskę i kraje bałtyckie

Funkcja:Adam Gajewski, prezes zarządu Centrum Badań Jakości i Rozwoju w Bielanach Wrocławskich
  • MP4
  • Producent czekolad Milka i wafelków Prince Polo inwestuje na Wisłą. – Polska to dla nas kraj priorytetowy. Mamy tu rozbudowaną infrastrukturę produkcyjną i wielu konsumentów – podkreślają przedstawiciele firmy Mondelēz International. To m.in. z tego powodu nowe globalne Centrum ds. Badań, Rozwoju i Jakości firmy powstanie we Wrocławiu. Będą rozwijane nowe produkty, głównie w kategorii ciastek i czekolad, które trafią na europejskie rynki. Zatrudnienie znajdzie tu 250 osób. Otwarcie tej innowacyjnej inwestycji planowane jest na pierwszy kwartał 2017 roku.

    – Polska jest dla nas jednym z krajów priorytetowych, mamy tu kilka inwestycji w nasze marki i produkcję. Działa tu siedem zakładów produkcyjnych. Kiedy rozważaliśmy lokalizację centrum badawczo-rozwojowego, było dla nas oczywiste, że musimy wybrać jeden z naszych krajów priorytetowych – tłumaczy w rozmowie z agencją Newseria Biznes Zoltán Novák, dyrektor generalny Mondelēz International na Polskę i kraje bałtyckie.

    Inwestycja w Centrum R&D to w dużej mierze wynik dobrej sytuacji na rynku słodyczy. Z danych KPMG wynika, że w Polsce jego wartość przekracza 13 mld zł. Choć konsumpcja wyrobów czekoladowo-cukierniczych jest niższa niż np. w Szwajcarii czy Wielkiej Brytanii, to stopniowo rośnie.

    Polska stanowi jeden z kluczowych elementów regionu europejskiego. Nowe centrum będzie jednak obsługiwać obszar znacznie większy, będziemy tu tworzyć innowacyjne produkty dla konsumentów z całej Europy, bo przecież wszystkie nasze wielkie marki, Milka, Oreo, BelVita, są kupowane przez ludzi na wielu rynkach – przekonuje Rob Hargrove, wiceprezes zarządu ds. badań, rozwoju i jakości w Mondelēz International.

    Koszt inwestycji szacuje się na 15 mln dol. W centrum R&D pracę znajdzie ok. 250 osób.

    Zaczęliśmy budować zespół, na razie pracownicy stacjonują w fabryce zlokalizowanej tuż obok. Proces rekrutacji zakończymy najprawdopodobniej na przełomie tego i przyszłego roku – zapowiada Zoltán Novák.

    Koncern poszukuje inżynierów, technologów żywności, kontrolerów jakości czy testerów czekolady. Rekrutacja już ruszyła, obecnie w centrum znalazły pracę 72 osoby, część w wyniku rekrutacji, pozostali to osoby pracujące dotychczas w innych lokalizacjach.

    Rekrutacja nabierze rozpędu nieco później, kiedy będziemy już zbliżali się do momentu oddania budynku – mówi Adam Gajewski, prezes zarządu Centrum Badań Jakości i Rozwoju w Bielanach Wrocławskich. – Będziemy rekrutowali przede wszystkim osoby kreatywne, o dużym potencjale intelektualnym. Chcielibyśmy, aby były to osoby o różnych doświadczeniach, i takie, które rozpoczynają swoją karierę i przygodę z działem badań i rozwoju czy z działem jakości, i takie, które są wysoko wykwalifikowane i mają duże doświadczenie.

    Ukończenie budowy Centrum Badań, Jakości i Rozwoju jest planowane na I kwartał 2017 roku.

    Centrum powstanie w Bielanach Wrocławskich. Jak przekonują przedstawiciele koncernu, lokalizacja nie jest przypadkowa. We Wrocławiu i Skarbimierzu działają dwie z siedmiu fabryk, ponadto decydująca okazała się również bliskość renomowanych uczelni.

    Uczelnie techniczne w tej części świata to absolutna klasa światowa. Bardzo nam zależy na nawiązaniu z nimi dobrych relacji, by pozyskać najbardziej utalentowanych ludzi z tej branży z Polski i krajów ościennych. To są między innymi powody, dla których Wrocław był dla nas oczywistym wyborem – podkreśla Rob Hargrove.

    Obecnie firma znajduje się w czołówce producentów słodyczy w naszym kraju. Według danych agencji Nielsen, udział firmy Mondelēz w krajowym rynku czekolady sięga 18,4 proc., a ciastek markowych – 12,4 proc. Mondelēz International chce rozwijać nowe produkty i udoskonalać te już obecne na rynku, a innowacje są w tym przypadku kluczowym elementem.

    Będziemy się skupiać na kategorii ciastek i czekolad. Prace będą dotyczyły wszystkiego, od rozwijania nowych produktów, przez kontrolę jakości produkcji, badania konsumenckie, aż po rozmowy, dzięki którym udoskonalamy nasze produkty, tak by były tak dobre, jak to tylko możliwe – zapowiada Rob Hargrove.

    Mondelēz International zajmuje się produkcją przekąsek i słodyczy: czekolad (Milka i Alpen Gold), wafelków (Prince Polo) czy ciastek (m.in. Milka, OREO). W ubiegłym roku dochód całego międzynarodowego koncernu sięgnął 30 mld dol.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.