Newsy

Ryanairem z Modlina na 11 nowych trasach

2012-04-19  |  06:40
Mówi:Michael Cawley
Funkcja:Wiceprezes
Firma:Ryanair
  • MP4

    Przewoźnik rzuca wyzwanie WizzAirowi. Na początku listopada zamierza uruchomić kolejne połączenia z podwarszawskiego Modlina. Chce również zwiększyć częstotliwość na większości istniejących tras. Samoloty będą startować z podwarszawskiego lotniska w Modlinie.

     - Ogłaszamy 11 nowych połączeń z lotniska Warszawa Modlin do miast obsługiwanych przez Ryanaira w całej Europie. Dodatkowo chcemy zwiększyć częstotliwość lotów na 8 kierunkach, których uruchomienie ogłosiliśmy kilka miesięcy temu – mówi Michael Cawley, wiceprezes Ryanaira.

    Nowe trasy zostaną uruchomione na początku listopada. Sezon zimowy przewoźnik otworzy więc z 19 połączeniami do miast w całej Europie. W lutym największa tania linia lotnicza poinformowała, że będzie latać z Modlina do Brukseli, Budapesztu, Dublina, Londynu i Milanu, Oslo, Rzymu i Sztokholmu. 

     - Nowe kierunki to m.in. Barcelona, Bolonia we Włoszech, East Midlands, Prestwick, Liverpool, Manchester w Wielkiej Brytanii, Eindhoven w Holandii i Dusseldorf w Niemczech – wymienia wiceprezes przewoźnika.

    Spółka zapowiada, że z LOT-em i WizzAirem chce konkurować przede wszystkim ceną. Najtańsze kierunki, czyli Manchester, Liverpool i Bolonia będą kosztować od 49 zł, a bilet do Paryża od 59 zł. Cena pozostałych będzie kształtować sie w okolicach od 100 zł w jedną stronę.

    Ryanair planuje obsługiwać w Modlinie  1,5 mln pasażerów rocznie. Z komunikatu spółki wynika, że otworzenie dodatkowych kierunków pozwoli na utrzymanie nawet 1,5 tys. miejsc pracy na podwarszawskim lotnisku.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Handel

    Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

    Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

    Przemysł spożywczy

    Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

    Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

    Transport

    Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

    Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.