Mówi: | Michael Cawley |
Funkcja: | Wiceprezes |
Firma: | Ryanair |
Ryanairem z Modlina na 11 nowych trasach
Przewoźnik rzuca wyzwanie WizzAirowi. Na początku listopada zamierza uruchomić kolejne połączenia z podwarszawskiego Modlina. Chce również zwiększyć częstotliwość na większości istniejących tras. Samoloty będą startować z podwarszawskiego lotniska w Modlinie.
- Ogłaszamy 11 nowych połączeń z lotniska Warszawa Modlin do miast obsługiwanych przez Ryanaira w całej Europie. Dodatkowo chcemy zwiększyć częstotliwość lotów na 8 kierunkach, których uruchomienie ogłosiliśmy kilka miesięcy temu – mówi Michael Cawley, wiceprezes Ryanaira.
Nowe trasy zostaną uruchomione na początku listopada. Sezon zimowy przewoźnik otworzy więc z 19 połączeniami do miast w całej Europie. W lutym największa tania linia lotnicza poinformowała, że będzie latać z Modlina do Brukseli, Budapesztu, Dublina, Londynu i Milanu, Oslo, Rzymu i Sztokholmu.
- Nowe kierunki to m.in. Barcelona, Bolonia we Włoszech, East Midlands, Prestwick, Liverpool, Manchester w Wielkiej Brytanii, Eindhoven w Holandii i Dusseldorf w Niemczech – wymienia wiceprezes przewoźnika.
Spółka zapowiada, że z LOT-em i WizzAirem chce konkurować przede wszystkim ceną. Najtańsze kierunki, czyli Manchester, Liverpool i Bolonia będą kosztować od 49 zł, a bilet do Paryża od 59 zł. Cena pozostałych będzie kształtować sie w okolicach od 100 zł w jedną stronę.
Ryanair planuje obsługiwać w Modlinie 1,5 mln pasażerów rocznie. Z komunikatu spółki wynika, że otworzenie dodatkowych kierunków pozwoli na utrzymanie nawet 1,5 tys. miejsc pracy na podwarszawskim lotnisku.
Czytaj także
- 2025-03-10: Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
- 2025-02-03: Ruch Ryanaira z Modlina spadnie w sezonie letnim o 30 proc. Przewoźnik obsłuży tam o ponad milion pasażerów mniej niż w 2024 roku
- 2025-01-23: Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
- 2024-06-12: Prezes lotniska Warszawa-Modlin: CPK nie jest dla nas zagrożeniem. Będzie miejsce dla portów regionalnych
- 2024-06-17: Port lotniczy w Modlinie chce rozbudować terminal i stanowiska dla samolotów. W planach także uruchomienie pozaeuropejskich kierunków
- 2024-04-12: Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy. W życie wchodzą nowe unijne przepisy
- 2024-02-05: Rekordowe wyniki lotniska w Gdańsku. Rozbudowa siatki połączeń pozwoli na obsłużenie w tym roku ponad 6 mln pasażerów
- 2023-08-16: Długa kolejka chętnych na turystyczne loty w kosmos. Ceny biletów wciąż wymagają grubego portfela, ale będą coraz niższe
- 2023-05-11: Rafał Zawierucha: Chętnie zagrałbym skoczka narciarskiego. Opanowałem już uśmiech Piotra Żyły, a teraz mistrz uczy mnie, jak pokonać lęk wysokości
- 2023-06-29: Rafał Zawierucha: Lubię sporty dające wolność i dzięki którym mogę przekraczać granice. Dla mnie jest to narciarstwo i jazda konna
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.