Mówi: | Marcin Urbańczyk |
Funkcja: | dyrektor zarządzający |
Firma: | OLX.pl (dawniej Tablica.pl) |
Serwis bezpłatnych ogłoszeń lokalnych Tablica.pl zmienia nazwę na OLX.pl
Tablica.pl, serwis bezpłatnych ogłoszeń lokalnych będzie funkcjonował pod nazwą OLX.pl. To element strategii właściciela obu serwisów, grupy Naspers, by wzmacniać markę OLX obecną w ponad 100 krajach na rynkach wschodzących. Dla użytkowników nic się nie zmieni: ich konta i hasła pozostaną bez zmian. Tablica.pl jest, według SimilarWeb, ósmą najpopularniejszą stroną w kraju.
– Nadal będzie za darmo, nadal lokalnie, nadal ten sam zespół, który stoi za dotychczasowym sukcesem serwisu, będzie go rozwijał i spełniał swoją misję ułatwiania lokalnego handlu – zapewnia Marcin Urbańczyk, dyrektor zarządzający OLX.pl w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes.
Skoro właściwie nic się nie zmieni, można by się zastanawiać, po co zmieniać nazwę marki, która odniosła gigantyczny sukces na polskim rynku. Jej właściciel, firma Naspers, która jest również właścicielem Grupy Allegro, chce w ten sposób wzmocnić na polskim rynku swoją inną, globalną markę – OLX, która dynamicznie się rozwija w ponad 100 krajach na całym świecie.
– Oba serwisy – Tablica i OLX mają tego samego właściciela, grupę Naspers. Decyzja o zmianie nazwy została podjęta na skutek zmian, jakie zachodzą w branży serwisów ogłoszeniowych i chęci wzmocnienia marki OLX na rynkach wschodzących – tłumaczy dyrektor zarządzający serwisu.
Początkowe zmiany dotyczyć będą wyłącznie logo i nazwy serwisu ogłoszeniowego, żeby użytkownicy mieli czas na przyzwyczajenie się do nowych, ale jej właściciel nie wyklucza dalszych modyfikacji.
– Na pewno w długiej perspektywie będziemy korzystać z doświadczenia również naszych kolegów z Brazylii, Indii czy Portugalii. I na pewno pozwoli nam to jeszcze lepiej spełniać naszą misję i ulepszać ten serwis pod kątem naszego użytkownika – przekonuje Urbańczyk.
Tablica.pl, według danych Megapanelu za styczeń 2014 roku, ma ponad 7 milionów unikalnych użytkowników. Zanotowała największy przyrost w stosunku do grudnia 2013 roku spośród wszystkich ujętych w zestawieniu serwisów. W ciągu miesiąca przybyło portalowi aż milion nowych użytkowników.
– Według SimilarWeb jesteśmy ósmą stroną w kraju, a to dosyć spektakularny sukces – twierdzi dyrektor zarządzający OLX.
Użytkownicy będą stopniowo przyzwyczajani do nowej marki.
– Każdy użytkownik po wpisaniu „Tablica.pl” zostanie przekierowany na nową stronę, dostanie informacje o zmianie, będzie mógł zarówno odwiedzić stronę informującą o tym, co zmieniliśmy i dlaczego, jak i znaleźć odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania, np.: „czy moje hasło i login zostały zmienione, czy nie?” i „czy jest jakaś ważna zmiana związana z regulaminem?” – zapewnia Marcin Urbańczyk.
Planowane są także zakrojone na szeroką skalę działania marketingowe.
– Będziemy obecni w mediach, będzie kampania w telewizji oraz w serwisach YouTube, serwisach VOD, a także kampania display w największych serwisach w Polsce – twierdzi przedstawiciel OLX.pl.
Czytaj także
- 2024-12-06: Szara strefa na rynku e-papierosów sięga 37,5 proc. Przez podwyżki cen więcej użytkowników może szukać nielegalnych źródeł
- 2024-12-12: Nowe obowiązki dla e-sklepów. Wchodzi w życie rozporządzenie o bezpieczeństwie produktów
- 2024-12-05: Walka z globalnym wylesianiem przesunięta o rok. Rozporządzenie UE prawdopodobnie zacznie obowiązywać dopiero w grudniu 2025 roku
- 2024-09-04: Firmy coraz odpowiedzialniej podchodzą do obrotu danymi i e-dokumentami. Rośnie popularność usług, które go zabezpieczają
- 2024-08-08: Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Firmy mają problem z rosnącymi kosztami prowadzenia działalności
- 2024-07-15: Małe i średnie firmy w UE zbyt wolno się cyfryzują. Polskie przedsiębiorstwa dużo poniżej unijnej średniej
- 2024-07-25: E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
- 2024-07-02: Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki
- 2024-07-16: Handel odczuwa kryzys demograficzny. Pracownicy zagraniczni i automatyzacja sposobem na niedobór kadr
- 2024-06-17: Połowa Polaków nie potrafi odróżnić oryginalnego produktu od podróbki. Sklepy internetowe wdrożyły technologie blokujące nieautentyczne towary
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Prawo
Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów
Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.