Newsy

Biznesplan potrzebny od zaraz. Ruszył Okrągły Stół Polskiego Sportu

2013-03-06  |  13:00
Mówi:Andrzej Kraśniicki
Funkcja:prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego
  • MP4
  • Przemyślany, długofalowy biznesplan, zmiany prawa wspierające rozwój polskiego sportu, w tym zachęty fiskalne dla państwowych i prywatnych przedsiębiorstw finansujących sport – to niektóre tematy ruszającego dzisiaj Okrągłego Stołu Polskiego Sportu, platformy najważniejszych debat na temat przyszłości sportu, zainicjowanej przez przewodniczącego Rady Patronów PKOl, Jana Kulczyka. Ponad 100 osób będzie pracować nad planem zmian, które mają poprawić organizację i finansowanie sportu w naszym kraju. W ciągu kilku miesięcy mają powstać konkretne rekomendacje, które przedstawione zostaną polskim władzom – rządowi, parlamentowi i prezydentowi.

     – Okrągły Stół Polskiego Sportu to inicjatywa Rady Patronów Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Została podjęta na posiedzeniu inauguracyjnym w listopadzie 2012 r. Jest to wydarzenie przełomowe w historii polskiego sportu. Jeszcze nigdy tak liczna grupa niekwestionowanych autorytetów różnych środowisk nie miała szansy spotkać się wspólnie i dyskutować, aby w konsekwencji przygotować rekomendacje rozwiązań na rzecz dobra polskiego sportu – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Andrzej Kraśnicki, prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego.

    W spotkaniu wzięło udział ponad sto osób, w tym politycy, biznesmeni, samorządowcy, działacze i sami zawodnicy. Różnorodność doświadczeń i poglądów ma pozwolić na wypracowanie strategii działania, dzięki której sport – zarówno zawodowy, jak i amatorski – będzie się mógł w Polsce rozwijać.

     – Polski sport potrzebuje perfekcyjnego biznesplanu, długofalowej, konkurencyjnej strategii rozwoju, która pozwoli sportowcom na realizację ich marzeń, a kibiców utwierdzi w przekonaniu, że Polacy chcą i potrafią zdobywać świat – mówi biznesmen Jan Kulczyk, inicjator Okrągłego Stołu i jednocześnie przewodniczący Rady Patronów PKOl.

    Podczas pierwszego spotkania została omówiona aktualna sytuacja i wskazane obszary, gdzie konieczne są najpilniejsze zmiany.

     – Wierzę, że jesteśmy we właściwym miejscu, czasie i towarzystwie, żeby zjednoczyć siły, podjąć to wyzwanie, uwolnić drzemiący potencjał i tchnąć w sport nowoczesne, globalne myślenie. I to nie tylko w interesie tych, którzy ze sportu żyją, ale przede wszystkim tych, dla których sport jest życiem – dodaje Jan Kulczyk.

    Problemy polskiego sportu podzielono na trzy podstawowe zagadnienia, nad którymi pracować będą wyznaczone zespoły ekspertów: zespół ds. strategii rozwoju polskiego sportu (pod przewodnictwem Joanny Muchy, minister sportu), zespół ds. legislacji (pod przewodnictwem Zbigniewa Ćwiąkalskiego, byłego ministra sprawiedliwości) i zespół ds. finansowania sportu (pod przewodnictwem Macieja Wituckiego, prezes Telekomunikacji Polskiej). Zadaniem tych trzech zespołów eksperckich jest przygotowanie konkretnych, szczegółowych rozwiązań.

     – Chcemy pracować do takiego momentu, aż przygotujemy rekomendacje dla tych wszystkich, którzy decydują o sporcie w Polsce, rekomendacje służące rozwojowi polskiego sportu. Chcemy, aby Polski Komitet Olimpijski był platformą wyrażania opinii całego środowiska sportowego – tłumaczy Andrzej Kraśnicki.

    W obradach udział wzięli m.in. Jan Krzysztof Bielecki (przewodniczący Rady Gospodarczej przy premierze, prof. Michał Kleiber, prezes PAN, Andrzej Klesyk (prezes PZU), Grażyna Piotrowska-Oliwa (prezes PGNiG) czy utytułowani sportowcy, jak Mateusz Kusznierewicz czy Robert Korzeniowski.

    Według prezesa Polskiego Komitetu Olimpijskiego najważniejszą sprawą jest uregulowanie kwestii finansowania sportu oraz wprowadzenie ułatwień i zachęt dla tych, którzy chcą go wspierać materialnie.

     – Na pewno bez sponsoringu rozwój sportu, zwłaszcza tego profesjonalnego, byłby niemożliwy i chcemy dać sponsorom instrumenty i argumenty, aby dalej mogli się w to włączać z lepszym skutkiem. Ale myślimy również o rodzicach, myślimy również o klubach sportowych, żeby stworzyć takie warunki, żeby rodzice, inwestując w swoje dzieci, które uprawiają sport w klubach sportowych, mogli odliczyć sobie na przykład od podatku te sumy, które przekazują na rzecz tych klubów – wyjaśnia Kraśnicki.

    Wypracowane rozwiązania w ciągu kilku miesięcy mają zostać przedstawione polskim decydentom. Zadaniem tych ostatnich będzie nadanie im formy prawnej i wdrożenie w życie.

    – To będą konkretne rozwiązania, ale nie decyzje, bo Komitet nie ma takich możliwości. Będą to rekomendacje dla parlamentu, rządu, samorządów, wielkich firm, rodziców. Będą to rekomendacje, co zrobić, aby polski sport znalazł się na jak najwyższym poziomie we współzawodnictwie międzynarodowym i w życiu każdego z nas – mówi prezes PKOl.

    Więcej na temat
    Sport Jan Kulczyk: sport pod wieloma względami podobny jest do biznesu Wszystkie newsy
    2013-03-07 | 06:40

    Jan Kulczyk: sport pod wieloma względami podobny jest do biznesu

    – Sport pod wieloma względami podobny jest do biznesu. Potrzebuje długofalowej strategii, wizji, przemyślanej taktyki działania, wykształcenia i charakteru – twierdzi Jan Kulczyk.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.