Newsy

Gwiazdy sportu promują aktywność fizyczną wśród uczniów polskich podstawówek. W akcji udział bierze sto szkół

2018-02-01  |  06:20
Mówi:Krzysztof Samborski, dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Olszynach

Adam Kasprzyk, rzecznik prasowy Grupy Energa

Marek Citko, były piłkarz, ambasador akcji Drużyna Energii

Tadeusz Bąk, burmistrz Wojnicza

  • MP4
  • Ideą Drużyny Energii jest promowanie sportu wśród uczniów polskich podstawówek. Program wykorzystuje w tym celu internet i media społecznościowe. Swój akces do programu zgłosiło aż 600 szkół z całej Polski, spośród których organizatorzy wyłonili setkę najbardziej aktywnych i kreatywnych. Te, przy wsparciu gwiazd sportu, promują wśród uczniów ruch i zdrowy styl życia. – Sport uczy ich też dyscypliny i systematyczności – zauważa dyrektor jednej z zakwalifikowanych do programu placówek w podkrakowskich Olszynach.

    Gdyby zapytać uczniów o ich ulubiony przedmiot, to z pewnością będzie to WF: dobre zaplecze sprzętowe, fajni nauczyciele – uczniowie chętnie uczestniczą w tych zajęciach, natomiast gorzej jest już po szkole – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Krzysztof Samborski, dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Olszynach.

    Drużyna Energii to ogólnopolska akcja sportowo-edukacyjna, która wystartowała w październiku. Jej celem jest zachęcenie młodzieży do aktywności fizycznej i zmiany nawyków żywieniowych w niestandardowy sposób – poprzez internet i media społecznościowe.

    – Łączymy dwa światy: ten wirtualny, internetowy, ukryty w telefonie komórkowym, który ukochali sobie młodzi ludzie, oraz fizyczne uprawianie sportu, czas spędzany na trzepaku, boiskach, salach gimnastycznych. Mamy swoich ambasadorów, czyli ludzi, którzy są autorytetem w jednym i w drugim świecie. Mistrz świata w piłce siatkowej Krzysztof Ignaczak czy lubiany przez internautów Turbokozak wyznaczają zadania dzieciakom skupionym w Drużynach Energii rozsianych po całej Polsce. Te zadania trzeba wykonać, sfilmować i wysłać, a wtedy jury wybiera najbardziej energetyczne drużyny – mówi Adam Kasprzyk, rzecznik prasowy Grupy Energa, organizatora programu.

    Program wspierają znani i lubiani przez młode pokolenie ambasadorzy: mistrz świata i Europy w siatkówce Krzysztof Ignaczak, dziennikarz sportowy Bartosz Ignacik, były piłkarz Marek Citko oraz Krzysztof Golonka, najpopularniejszy sportowy youtuber w Polsce. 

    Akcja jest skierowana do uczniów klas VI i VII szkół podstawowych, którzy chcą spędzić czas aktywnie. Została skonstruowana tak, żeby stworzyć młodzieży pole do wykazania się kreatywnością. W trakcie naboru zgłosiło się do niej sześćset podstawówek z całej Polski, które nadesłały nagrane przez uczniów filmiki zgłoszeniowe. Jury wybrało setkę najlepszych i najbardziej pomysłowych.

    W ramach zmagań o tytuł Drużyny Energii uczniowie zakwalifikowanych szkół powtarzają ćwiczenia, które przygotowali dla nich ambasadorzy akcji i nagrywają filmy wideo. Za każde nagranie, w którym powtórzą trening mistrzów, szkoła otrzymuje punkty.

    Dyrektor szkoły Krzysztof Samborski ocenia, że wykorzystanie nowych technologii i internetu do tego, aby skłonić młodzież do ruchu, jest strzałem w dziesiątkę. W grudniowej rywalizacji szkół do programu nadesłano prawie trzy tysiące filmików z ćwiczeniami. Najaktywniejsza placówka, Zespół Szkolno-Przedszkolny w małopolskich Olszynach, nadesłała ich aż 140, dlatego w styczniu odwiedzili ją wszyscy czterej ambasadorzy Drużyny Energii, którzy poprowadzili wspólny trening.

    Zainteresowanie szkół jest bardzo duże, przychodzi dużo filmów. Jeżeli 20–30 proc. z tych dzieci dalej będzie bawić się w sport, a niektórzy pójdą w zawodowstwo, to dla nich warto robić takie imprezy, warto przyjeżdżać do mniejszych miejscowości, promować sport i ruch – mówi Marek Citko, były piłkarz, reprezentant Polski, ambasador programu.

    W finale do rywalizacji staną trzy szkoły z największą liczbą punktów, z których każda w ramach nagrody otrzyma wyposażenie sali gimnastycznej, a najlepsi zawodnicy otrzymają indywidualne wyróżnienia.

    Choć nabór dla szkół jest już zamknięty, to organizatorzy akcji zachęcają do wykonywania ćwiczeń proponowanych przez ambasadorów oraz czytania dostępnego na stronie DruzynaEnergii.pl energetycznego bloga, na którym znajdują się artykuły dotyczące zdrowego stylu życia oraz odpowiedniej dla dzieci diety.

     Trochę więcej szkół powinno do tego programu przystąpić, bo naszej młodzieży potrzeba rozwoju w kierunku sportu – dodaje Tadeusz Bąk, burmistrz małopolskiego Wojnicza.

    Bardzo często uczeń dobry z WF-u jest tak samo dobry w innych przedmiotach. Sport uczy dyscypliny i systematyczności – podkreśla inne korzyści z promowania sportu dyrektor szkoły.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Bankowość

    Sądy są zalewane pozwami frankowiczów. Rząd pracuje nad ustawą usprawniającą sprawy kredytobiorców

    W sądach toczy się około 200 tys. spraw dotyczących kredytów frankowych. Prawomocnym wyrokiem zakończyło się 30 tys. Na drogę sądową zdecydowała się jednak tylko część kredytobiorców. Umów objętych ryzykiem walutowym było blisko milion, a ich wartość w szczytowym okresie, czyli w 2011 roku, osiągnęła niemal 200 mld zł.

    Handel

    Donald Trump zaczyna swą drugą kadencję jako prezydent. Europejski biznes obawia się konsekwencji zapowiedzianych ceł

    Świat biznesu z niepokojem czeka na pierwsze decyzje Donalda Trumpa, zwłaszcza w sprawie wprowadzenia głośno zapowiadanych ceł na towary z zagranicy. Zdaniem Marcina Nowackiego, wiceszefa Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, Unia Europejska musi się przygotować na większy odbiór produktów i usług ze Stanów Zjednoczonych, które mają wysoki deficyt w handlu ze Starym Kontynentem. Tradycyjnie życzliwie nastawiona do USA Polska mogłaby wykorzystać swoją prezydencję w Radzie UE, by doprowadzić do porozumienia między obu stronami.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.