Mówi: | Krzysztof Samborski, dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Olszynach Adam Kasprzyk, rzecznik prasowy Grupy Energa Marek Citko, były piłkarz, ambasador akcji Drużyna Energii Tadeusz Bąk, burmistrz Wojnicza |
Gwiazdy sportu promują aktywność fizyczną wśród uczniów polskich podstawówek. W akcji udział bierze sto szkół
Ideą Drużyny Energii jest promowanie sportu wśród uczniów polskich podstawówek. Program wykorzystuje w tym celu internet i media społecznościowe. Swój akces do programu zgłosiło aż 600 szkół z całej Polski, spośród których organizatorzy wyłonili setkę najbardziej aktywnych i kreatywnych. Te, przy wsparciu gwiazd sportu, promują wśród uczniów ruch i zdrowy styl życia. – Sport uczy ich też dyscypliny i systematyczności – zauważa dyrektor jednej z zakwalifikowanych do programu placówek w podkrakowskich Olszynach.
– Gdyby zapytać uczniów o ich ulubiony przedmiot, to z pewnością będzie to WF: dobre zaplecze sprzętowe, fajni nauczyciele – uczniowie chętnie uczestniczą w tych zajęciach, natomiast gorzej jest już po szkole – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Krzysztof Samborski, dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Olszynach.
Drużyna Energii to ogólnopolska akcja sportowo-edukacyjna, która wystartowała w październiku. Jej celem jest zachęcenie młodzieży do aktywności fizycznej i zmiany nawyków żywieniowych w niestandardowy sposób – poprzez internet i media społecznościowe.
– Łączymy dwa światy: ten wirtualny, internetowy, ukryty w telefonie komórkowym, który ukochali sobie młodzi ludzie, oraz fizyczne uprawianie sportu, czas spędzany na trzepaku, boiskach, salach gimnastycznych. Mamy swoich ambasadorów, czyli ludzi, którzy są autorytetem w jednym i w drugim świecie. Mistrz świata w piłce siatkowej Krzysztof Ignaczak czy lubiany przez internautów Turbokozak wyznaczają zadania dzieciakom skupionym w Drużynach Energii rozsianych po całej Polsce. Te zadania trzeba wykonać, sfilmować i wysłać, a wtedy jury wybiera najbardziej energetyczne drużyny – mówi Adam Kasprzyk, rzecznik prasowy Grupy Energa, organizatora programu.
Program wspierają znani i lubiani przez młode pokolenie ambasadorzy: mistrz świata i Europy w siatkówce Krzysztof Ignaczak, dziennikarz sportowy Bartosz Ignacik, były piłkarz Marek Citko oraz Krzysztof Golonka, najpopularniejszy sportowy youtuber w Polsce.
Akcja jest skierowana do uczniów klas VI i VII szkół podstawowych, którzy chcą spędzić czas aktywnie. Została skonstruowana tak, żeby stworzyć młodzieży pole do wykazania się kreatywnością. W trakcie naboru zgłosiło się do niej sześćset podstawówek z całej Polski, które nadesłały nagrane przez uczniów filmiki zgłoszeniowe. Jury wybrało setkę najlepszych i najbardziej pomysłowych.
W ramach zmagań o tytuł Drużyny Energii uczniowie zakwalifikowanych szkół powtarzają ćwiczenia, które przygotowali dla nich ambasadorzy akcji i nagrywają filmy wideo. Za każde nagranie, w którym powtórzą trening mistrzów, szkoła otrzymuje punkty.
Dyrektor szkoły Krzysztof Samborski ocenia, że wykorzystanie nowych technologii i internetu do tego, aby skłonić młodzież do ruchu, jest strzałem w dziesiątkę. W grudniowej rywalizacji szkół do programu nadesłano prawie trzy tysiące filmików z ćwiczeniami. Najaktywniejsza placówka, Zespół Szkolno-Przedszkolny w małopolskich Olszynach, nadesłała ich aż 140, dlatego w styczniu odwiedzili ją wszyscy czterej ambasadorzy Drużyny Energii, którzy poprowadzili wspólny trening.
– Zainteresowanie szkół jest bardzo duże, przychodzi dużo filmów. Jeżeli 20–30 proc. z tych dzieci dalej będzie bawić się w sport, a niektórzy pójdą w zawodowstwo, to dla nich warto robić takie imprezy, warto przyjeżdżać do mniejszych miejscowości, promować sport i ruch – mówi Marek Citko, były piłkarz, reprezentant Polski, ambasador programu.
W finale do rywalizacji staną trzy szkoły z największą liczbą punktów, z których każda w ramach nagrody otrzyma wyposażenie sali gimnastycznej, a najlepsi zawodnicy otrzymają indywidualne wyróżnienia.
Choć nabór dla szkół jest już zamknięty, to organizatorzy akcji zachęcają do wykonywania ćwiczeń proponowanych przez ambasadorów oraz czytania dostępnego na stronie DruzynaEnergii.pl energetycznego bloga, na którym znajdują się artykuły dotyczące zdrowego stylu życia oraz odpowiedniej dla dzieci diety.
– Trochę więcej szkół powinno do tego programu przystąpić, bo naszej młodzieży potrzeba rozwoju w kierunku sportu – dodaje Tadeusz Bąk, burmistrz małopolskiego Wojnicza.
– Bardzo często uczeń dobry z WF-u jest tak samo dobry w innych przedmiotach. Sport uczy dyscypliny i systematyczności – podkreśla inne korzyści z promowania sportu dyrektor szkoły.
Czytaj także
- 2025-02-20: Ubóstwo dotyka prawie miliona dzieci w Polsce. Głód i niedożywienie jednym z najpoważniejszych objawów
- 2025-02-14: Dzieci mają zbyt łatwy dostęp do pornografii i patostreamingu. Rzecznik Praw Dziecka apeluje o zaostrzenie prawa
- 2025-02-12: Polska z wydatkami na zdrowie zbliża się do średniej krajów OECD. Wyzwaniem jest efektywne wykorzystywanie tych funduszy
- 2025-02-18: Europejski przemysł czeka na Clean Industrial Deal. Dekarbonizacja jest potrzebna, ale innymi metodami
- 2025-02-04: Rząd planuje podwójnie opodatkować e-papierosy. To zmusi palaczy do powrotu do tradycyjnych papierosów
- 2025-02-05: Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
- 2025-01-31: Kompetencje STEM wchodzą szerzej do edukacji. Inicjatywa edukacyjna Amazon objęła już pół miliona dzieci w Polsce
- 2025-02-20: Przyszłość centrów zdrowia psychicznego nadal nie jest znana. Pilotaż kończy się w lipcu
- 2025-01-30: Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę
- 2025-02-07: Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski
– Deregulacja prawa gospodarczego ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyciągania inwestycji – ocenia prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha. W tym tygodniu zespół ds. tej deregulacji, który powstał w odpowiedzi na apel premiera Donalda Tuska, przedstawił już pierwsze propozycje zmian, w tym m.in. ograniczenie kontroli firm, uproszczenie przepisów podatkowych i ułatwienia w zatrudnianiu cudzoziemców. Prezes PAIH wskazuje, że jednym z punktów tej listy powinno być również wzmocnienie roli izb gospodarczych, które mogą odgrywać większą rolę w dialogu między biznesem a rządem.
Polityka
Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie ponad 134 mld euro

Instytucje UE deklarują w dalszym ciągu mocne poparcie dla Ukrainy. Łącznie w ciągu trzech lat od rozpoczęcia rosyjskiej agresji Unia i jej państwa członkowskie przeznaczyły na wsparcie walczącej Ukrainy i jej obywateli 134 mld euro, w tym ponad 67 mld euro pomocy finansowej i 50 mld wojskowej. Skala potrzeb nadal jest jednak ogromna. Tym bardziej że dalsze wsparcie ze strony amerykańskiego sojusznika stoi pod znakiem zapytania.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.