Mówi: | Adam Burak |
Funkcja: | Dyrektor ds. marketingu i promocji |
Firma: | Stadion Wrocław |
Stadion Miejski we Wrocławiu planuje w przyszłym roku znaleźć sponsora tytularnego
Stadion Miejski we Wrocławiu planuje w przyszłym roku znaleźć sponsora tytularnego. W sprzedaży prawa do nazwy mają pomóc plany rozwojowe obiektu: organizacja różnych, niekoniecznie związanych z piłką nożną imprez, a także atrakcje dodatkowe, takie jak lodowisko, tor gokartowy czy skoki bungee, które zwiększają popularność areny. Przedsiębiorstwo, które będzie firmować stadion swoją nazwą, musi się liczyć z rocznym kosztem na poziomie 4-5 mln złotych.
– Do przyciągnięcia sponsorów tytularnych nie wystarczą mecze samego Śląska Wrocław – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Adam Burak, dyrektor ds. marketingu i promocji Stadionu Wrocław. – Nie wystarczą też atrakcje dodatkowe ani nośniki reklamowe, które mamy na stadionie i w całym mieście. Tu potrzeba czegoś więcej. Stadion musi się kilka razy w roku zapełniać w 100 proc. I to nie tylko przy okazji meczów piłkarskich, ale także przy okazji imprez rozrywkowych. Pamiętajmy, że przekonanie firmy do wydania 4-5 mln rocznie nie jest prostą sprawą – dodaje.
Sondowanie rynku pod kątem znalezienia sponsora tytularnego Stadion Wrocław rozpoczął jeszcze przed Euro 2012. Później jednak miała miejsce przerwa, wynikająca m.in. ze sporów sądowych, jakie zarządzający obiektem toczył z jednym z organizatorów imprez. W połowie listopada br. Stadion oficjalnie ogłosił, że poszukuje sponsora tytularnego i zaprosił potencjalnych kontrahentów do rozmów.
– Kilka firm wysłało do nas zapytania dotyczące tego, z czym wiąże się wykup praw do nazwy areny – mówi Burak. – Odpowiadamy na te pytania na bieżąco i nawiązujemy kontakt z firmami. Wartość marki naszego stadionu powinna stale rosnąć, gdyż w latach 2014-2015 roku odbędą się na nim duże imprezy.
Szukanie sponsora tytularnego jest utrudnione przez fakt, że rynek stadionów w Polsce jest nowy. Inwestorzy często nie wiedzą, czego się mogą spodziewać i na jakie zyski liczyć.
– Rozmowy będą długie i trudne – mówi Adam Burak. – Mamy jednak opracowaną strategię promocyjną i marketingową, która pomoże przekazać to, co mamy do zaoferowania. Wierzę, że nasze poszukiwania zostaną uwieńczone sukcesem – dodaje rozmówca Newserii Biznes.
Budowa Stadionu Miejskiego we Wrocławiu została ostatecznie ukończona 1 września 2011 r. Będąca własnością miasta arena spełnia standardy najwyższej 4. klasy UEFA. Na murawie stadionu rozegrano trzy mecze fazy grupowej Euro 2012. Na co dzień swoje mecze rozgrywa tam Śląsk Wrocław. Od początku funkcjonowania stadion odwiedziło ok. 2 mln osób.
Czytaj także
- 2025-06-30: Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]
- 2025-06-12: Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
- 2025-06-17: Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować
- 2025-05-19: 60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego
- 2025-05-28: Więcej mieszkań może powstawać na gruntach Skarbu Państwa. Trwa zagospodarowywanie 800 ha
- 2025-05-29: Stabilność zatrudnienia jedną z najważniejszych kwestii dla pokolenia Z. Nie chodzi jednak o wieloletnią pracę na etacie
- 2025-04-24: Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
- 2025-05-19: Robotyzacja i automatyzacja stają się codziennością w produkcji i logistyce. To odpowiedź na wyzwania demograficzne
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.