Newsy

Firmy naśladują Amerykę w wykorzystywaniu mediów społecznościowych. Rośnie rola mediów elektronicznych

2013-07-02  |  06:07
Mówi:Paweł Sanowski
Funkcja:Prezes
Firma:Instytut Monitorowania Mediów
  • MP4
  • Media społecznościowe to wciąż tylko dodatek do prasy i mediów elektronicznych. Coraz więcej polskich firm i instytucji wzoruje się jednak na przedsiębiorcach ze Stanów Zjednoczonych i wykorzystuje do swojej działalności i jej promocji portale typu Facebook i Twitter. Dzięki temu rośnie cały rynek medialny, z czego cieszą się firmy public relations oraz monitorujące media.

     – Zdecydowanie istotniejsze stają się teraz media elektroniczne. Zmiana technologii w nadawaniu telewizji spowodowała, że doszło wiele kanałów telewizyjnych, stacje radiowe się rozwijają, można powiedzieć, że takiego rozkwitu mediów dla nas jako firm monitorujących media, jeszcze nigdy nie było. To powoduje, że jesteśmy w stanie praktycznie cały czas rosnąć, bo zapotrzebowanie na nowe informacje rośnie – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Paweł Sanowski, prezes Instytutu Monitorowania Mediów.

    Według niego media społecznościowe, takie jak Facebook czy Twitter, stwarzają dodatkowe kanały komunikacji. Jednak ich wykorzystanie jest zróżnicowane. Sanowski podkreśla, że niektóre firmy korzystają z tych mediów jedynie dlatego, że jest to powszechne. Natomiast dla innych użytkowników social media stały się podstawowym kanałem komunikacji.

    Popularność mediów społecznościowych przywędrowała do Polski ze Stanów Zjednoczonych. Sanowski zauważa, że polskie firmy muszą jeszcze nauczyć się lepiej wykorzystywać ten kanał komunikacji. Podkreśla jednak, że nie powinniśmy mieć kompleksów, bo bardzo szybko nadrabiamy zaległości.

     – W niektórych aspektach jesteśmy nieco spowolnieni, na pewno wpływ na to ma znajomość języków obcych. Łatwiej jest osobom, które posługują się sprawnie językiem angielskim korzystać z niektórych narzędzi social media, trudniej osobom, które nie umieją się posługiwać się językiem angielskimi – mówi Sanowski. Dodaje: – Być może jesteśmy w związku z tym jako społeczeństwo trochę w tyle przy używaniu mniej popularnych social media. Skupiamy się na tych najbardziej znanych jak właśnie Facebook, . Inne mniej znane, które nie używają języka polskiego, one są troszeczkę w tyle.

    Jednak w jego opinii rozwój mediów społecznościowych to pozytywny znak dla całej branży. Dzięki tym kanałom komunikacji powiększa się cały rynek medialny, co wiąże się również z lepszym klimatem dla firm PR oraz monitorujących media. Media społecznościowe to, jak podkreśla Sanowski, nowy obszar do zagospodarowania.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    IT i technologie

    Polskie samorządy chcą wdrażać rozwiązania z użyciem sztucznej inteligencji. Wyzwaniem jest brak świadomości, jak zacząć i gdzie można ją zastosować

    Robotyzacja i sztuczna inteligencja w biznesie zapoczątkowały już nowy etap rewolucji technologicznej, która nie ominie też sektora publicznego i samorządowego. Jej wdrożenie w urzędach może przynieść duże korzyści m.in. w postaci skrócenia czasu obsługi mieszkańców i odciążenia pracowników administracji, którzy będą w stanie poświęcić więcej czasu na bardziej wymagające zadania. Samorządy są mocno zainteresowane takimi rozwiązaniami, ale barierą wciąż pozostaje m.in. brak świadomości i wiedzy, jak rozpocząć proces ich wdrażania. – Drugą barierą jest strach przed tym, czy roboty zastąpią pracowników, którzy zostaną zwolnieni – podkreśla Tomasz Tybor, dyrektor ds. inteligentnej automatyzacji w Betacom.

    Konsument

    Organizacje społeczne przestrzegają przed wycofywaniem się z Zielonego Ładu. Koszty poniesie i rolnictwo, i całe społeczeństwo

    W ubiegłym tygodniu 140 organizacji społecznych z całej Europy, również z Polski, wystosowało apel do unijnych instytucji przestrzegający przed skutkami odchodzenia od Zielonego Ładu. W ostatnich miesiącach Komisja Europejska zaczęła łagodzić niektóre wymogi, do czego przyczyniły się protesty rolników w krajach członkowskich. – Zielony Ład to nie tylko jest kwestia rolnictwa, ale sprawa nas wszystkich – przekonują ekolodzy. W ich opinii, jeśli nie zostaną podjęte konkretne działania, koszty zaniechań i zmiany klimatu zapłacą wszyscy – zarówno rolnicy, jak i społeczeństwo.

    Transport

    Polska walczy o utrzymanie pozycji hubu logistycznego w Europie. Będzie to możliwe dzięki inwestycjom w infrastrukturę transportową

    Polska stała się już hubem logistyczno-transportowym w środkowej części Europy. Mamy  też dominującą pozycję w tranzycie Wschód – Zachód. Aby utrzymać tę pozycję, konieczne są jednak kolejne inwestycje. Będzie miało to kluczowe znaczenie już po zakończeniu wojny w Ukrainie. Zamknięcie tego etapu wojny i odbudowy Ukrainy, przy dofinansowaniu infrastruktury w Polsce, to duża szansa, aby nasz transport mógł faktycznie się stać pewnym ogniwem łączącym Zachód z Ukrainą – ocenia Przemysław Sekieta, dyrektor Działu Handlowego w Grupie SKAT.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.