Newsy

Ministerstwo Gospodarki: Polska zorganizuje polsko-indyjski szczyt dla sektora informatycznego

2013-05-09  |  06:45

Ministerstwo Gospodarki chce, by w Warszawie odbył się polsko-indyjski szczyt branży ICT, czyli związanej z technologiami informatyczno-komunikacyjnymi . Miałby on służyć poszukiwaniu możliwości współpracy przedsiębiorstw z tej branży. To kontynuacja działań promocyjnych polskiego sektora teleinformatycznego, z których najważniejsze – partnerstwo w targach CeBIT – już przynoszą wymierne efekty.

 – Jedna z największych w Polsce firm z branży ICT, Comarch, otworzyła w Dreźnie, w Niemczech, swoje data center – mówi Agencji Informacyjnej Newseria wiceminister gospodarki Dariusz Bogdan. – To dosyć duże centrum, które będzie świadczyło usługi na terytorium Niemiec.

To jeden z efektów udziału Polski w hanowerskich targach CeBIT, w których wzięło udział 250 polskich przedsiębiorców. Ministerstwo podsumowuje efekty targów, ale też planuje kolejne imprezy promujące polską branże teleinformatyczną. Na początku wakacji ma się odbyć polsko-indyjski szczyt ICT.

 – Do Polski zamierza przyjechać NASSCOM, czyli największy indyjski odpowiednik Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji – mówi Bogdan. – Na przełomie czerwca i lipca chcemy zorganizować bardzo dużą imprezę, której towarzyszyłoby spotkanie polskich przedsiębiorców z przedsiębiorcami indyjskimi.

Wpisuje się to w szersze plany kooperacji z Indiami, znanymi z rozwoju technologii teleinformatycznych.

 – Trzeba zwrócić uwagę, że Polska jest takim centrum usług dla całego świata i Indie są dla nas pewnym rywalem – zastrzega wiceminister. – Ale poszukujemy kooperacji, poszukujemy dobrych wzorców współpracy.

Hinduscy informatycy należą do czołówki światowych specjalistów w programowaniu, w technologiach mobilnych i grach komputerowych. Podobnie polscy inżynierowie. Wzajemna współpraca może – zdaniem wiceministra – zaowocować wypracowaniem ciekawych projektów.

 – Informatyka jest polską specjalnością, możemy w tym kierunku się rozwijać, umacniać polski sektor ICT, bardzo dużo o tym mówić, abyśmy nie tylko obserwowali rynek polski, ale również starali się oddziaływać na rynki zagraniczne – zaznacza Dariusz Bogdan.

Stąd też kolejny pomysł – udział Polski w jesiennych targach w Stambule. Impreza w Turcji jest przeznaczona głównie dla krajów azjatyckich i południowoeuropejskich.

 – To jest taki lokalny CeBIT – mówi wiceminister gospodarki. – Tam również będziemy się wystawiali, tam również pojedzie bardzo dużo liczba polskich przedsiębiorców przemysłu ICT.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Handel

Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem

Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.

Finanse

Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń

Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.