Newsy

Polska na targach CeBIT w Hanowerze jako kraj nowych technologii i młodych ludzi

2013-03-06  |  06:55

Polska krajem młodych ludzi i nowych technologii tak według Dariusza Bogdana, wiceministra gospodarki powinniśmy się kojarzyć w Europie i na świecie. Między innymi w ten sposób Polska promuje się podczas tegorocznych targów informacyjno-telekomunikacyjnych CeBIT w niemieckim Hanowerze, których jest strategicznym partnerem.

 – Musimy promować polskie IT, musimy pokazywać, że to jest Polska utalentowanych ludzi w tym zakresie – przekonuje wiceminister gospodarki Dariusz Bogdan w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.

Branża IT w Polsce jest zdaniem Bogdana szczególnie atrakcyjna i przyszłościowa. Zyskujemy dodatkowo na tym, że jesteśmy najmłodszym społeczeństwem w UE, połowa Polaków to ludzie poniżej 35. roku życia.

 – Dlatego wybraliśmy CeBIT i uznaliśmy, że to jest dobry pomysł na to, żeby promować polską gospodarkę. Nie jako kraj starych technologii, ale wprost przeciwnie, kraj nowych technologii i młodych ludzi – dodaje wiceminister.

Nie bez znaczenia jest również fakt, że targi odbywają się w Niemczech. Niemcy są bowiem największym partnerem handlowym Polski. Mają jednocześnie duży deficyt zatrudnienia w branży IT.

 – Nam w Polsce dzisiaj zależy na tym, aby promować te polskie firmy, które chcą współpracować – podkreśla Bogdan. – Przypomnę, że ostatni raport Deloitte, „Technology Fast 50” dotyczący Europy Środkowo-Wschodniej, pokazał, że na 50 początkujących firm z regionu 35 najlepszych to są start-upy z Polski. To jest dla nas bardzo duża szansa.

Targi CeBIT potrwają kilka dni. Jednak strona polska rozumie swoje partnerstwo jako zadanie na cały rok. Jest ono okazją do wypromowania polskiej gospodarki w Niemczech i innych krajach.

 – Byliśmy w wielu miastach niemieckich, mieliśmy tam seminaria, pokazywaliśmy polskich przedsiębiorców, Polskę i jej wyniki gospodarcze po to, aby zainteresować niemieckie firmy Polską – mówi Dariusz Bogdan. – Bardzo miło jest słyszeć po takich spotkaniach, że wyobrażenie na temat Polski było zupełnie inne i że ono się zmienia, że właśnie Polska jest tym dobrym miejscem w Europie, i do inwestowania, i do nowych technologii, i do innowacji.

Na targach prezentuje się ponad 200 polskich firm. Ponadto ponad 100 start-upów weźmie udział w giełdzie kooperacyjnej zorganizowanej przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, gdzie będzie miało okazję zaprezentować pomysły biznesowe. 

 – Przyjechaliśmy ze świetną ofertą, od software, poprzez hardware, poprzez rozwiązania business inteligence aż po sektor gaming – wymienia wiceminister gospodarki. – Mamy świetne rozwiązania logistyczne. Mamy bardzo dobre pomysły. Przyjeżdżają tutaj również studenci, laureaci np. Imagine Cup, czyli ci, którzy mają ciekawe pomysły i są w stanie je skomercjalizować.

Jak zapewnia, państwo będzie wspierać nie tylko promocję rozwiązań z branży ICT (Information & Communication Technologies), ale również ułatwiać ich rozwój.

 – Dostęp do kapitału związanego z e-biznesem proponowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości w ostatnich latach był absolutnie wyjątkowy – przekonuje wiceminister gospodarki. – Nigdy wcześniej w historii nie można było łatwiej dostać pieniędzy jak w ostatnim czasie. Następny element to pewne zwolnienia podatkowe dla tych dużych i dla tych małych.

Więcej na temat
IT i technologie PAIiIZ: dzięki CeBIT za dwa lata może powstać ok. 1000 miejsc pracy dla młodych Polaków Wszystkie newsy
2013-03-08 | 06:50

PAIiIZ: dzięki CeBIT za dwa lata może powstać ok. 1000 miejsc pracy dla młodych Polaków

 – Targi CeBIT  to przede wszystkim okazja do rozmów na wysokim szczeblu, jednak podpisane kontrakty również są możliwe – twierdzi Sławomir Majman, prezes Polskiej Agencji
IT i technologie Szef targów CeBIT: Polacy pokazali się jako społeczeństwo kreatywne i rozwinięte technologicznie. Dla wielu to było zaskoczenie
2013-03-08 | 06:40

Szef targów CeBIT: Polacy pokazali się jako społeczeństwo kreatywne i rozwinięte technologicznie. Dla wielu to było zaskoczenie

Widać, że wizerunek Polski w świecie się zmienia. Jesteście postrzegani jako kraj dużo bardziej nowoczesny – mówi Frank Pörschmann, szef trwających
IT i technologie Prezes PARP: targi CeBIT szansą dla polskich firm na nawiązywanie bliskich relacji biznesowych
2013-03-07 | 06:30

Prezes PARP: targi CeBIT szansą dla polskich firm na nawiązywanie bliskich relacji biznesowych

Przedstawiciele ponad 200 polskich firm z branży teleinformatycznej mają okazję do nawiązania kontaktów z partnerami biznesowymi z zagranicy podczas targów

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prawo

W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.