Newsy

Święta to dobry okres dla internetowych sklepów spożywczych. Przeciętny koszyk zakupów o 13 proc. większy niż rok temu

2014-12-22  |  06:30

W przedświątecznej gorączce Polacy coraz częściej wybierają wirtualne zakupy. Ruch na stronach e-supermarketów rośnie w okresie przedświątecznym o jedną trzecią. Większy jest również koszyk zakupowy statystycznego klienta. Niektóre produkty  jak bakalie, barszcz czy uszka  notują nawet dziesięciokrotne wzrosty. Dynamicznie rośnie również sprzedaż ryb i słodkości.

Zawsze przed świętami konsumenci mają najmniej czasu na zwykłe, spożywcze zakupy: koncentrują się wtedy na wybieraniu upominków, prezentów, w związku z tym artykuły spożywcze są dla nich w pewnym sensie utrapieniem i szkoda im na nie czasu – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Grzegorz Bielecki, wiceprezes Frisco.pl.

Ruch na stronie Frisco.pl jest o jedną trzecią większy niż w innych miesiącach roku. Bielecki podkreśla, że jest grupa klientów, którzy robią zakupy regularnie tylko w okresie świątecznym.

– Polacy nie chcą stać w korkach, szukając miejsca do zaparkowania, w kolejce do kasy, wolą, żeby zakupy przyjechały do domu – mówi wiceprezes Frisco.pl.

Sieć spodziewa się w grudniu obrotów o kilkanaście procent większych niż w innych miesiącach. Przed świętami Polacy nie tylko kupują częściej, lecz także kupują więcej. W porównaniu z innymi miesiącami grudniowy koszyk świąteczny jest o ok. 13 proc. większy.

Zarządzający platformą Frisco.pl spodziewają się, że grudniowe przychody ze sprzedaży będą o kilkanaście proc. wyższe niż w innych miesiącach roku.

Są w nim produkty tradycyjnie spożywane w czasie świąt, jak uszka, barszczyk czy bakalie – one notują w tym okresie wzrost nawet o tysiąc procent – tłumaczy Bielecki.

Dynamicznie rośnie sprzedaż ryb i wyrobów cukierniczych. W ubiegłym roku te kategorie wzrosły odpowiednio o 24 i 16 proc.

W święta każdy lubi zjeść coś słodkiego, a tradycyjne polskie potrawy są rybne – wyjaśnia Wiceprezes Frisco.pl. – Co ciekawe, do tej pory na wigilijnym stole dominował przede wszystkim karp, dzisiaj obserwujemy, że dosyć dużą popularnością cieszą się również łosoś czy dorsz, czyli ryby, które w ogólnej sprzedaży stanowią ponad 36 proc. – mówi Grzegorz Bielecki.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.