Newsy

UPC inwestuje w internet o gigabitowej prędkości. Wprowadzi go do oferty jesienią

2018-06-06  |  06:25

W ciągu kolejnych 4 lat liczba przesyłanych miesięcznie danych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wzrośnie ponaddwukrotnie – z 101 do 210 GB. To będzie generować popyt na coraz szybszy i lepszy internet. Dlatego najwięksi operatorzy coraz więcej inwestują w budowę sieci światłowodowej. Dzięki temu UPC jeszcze w tym roku wprowadzi do oferty internet o prędkości 1 Gbps, czyli dwukrotnie szybszy niż dziś. Firma będzie drugim po Niemczech operatorem grupy Liberty Global, który wprowadzi taką ofertę.

Jak podaje UPC Polska, w ciągu ostatniej dekady oferowana prędkość internetu wzrosła ponad siedemnastokrotnie, do 500 Mbps. Rośnie też średnia prędkość – trzykrotnie w ciągu ostatnich pięciu lat. Celem UPC jest jednak rozwój gigainfrastruktury, która odpowie na wyzwania przyszłości: rosnącą konsumpcję danych internetowych, m.in. cyfrowej rozrywki, internetu rzeczy (IoT), a także aplikacji następnej generacji, które będą powstawać np. w wirtualnej rzeczywistości.

 Cały czas zwiększamy prędkość internetu dla naszych dotychczasowych klientów. W pierwszym kwartale 2018 roku osiągnęliśmy średnią prędkość 130 Mbps na sekundę. W czwartym kwartale 2017 roku było to 100 Mbps. Z każdym kwartałem coraz więcej naszych klientów ma dostęp do internetu wysokich prędkości. Obecnie jesteśmy w stanie zaproponować prędkość 500 Mbps, a jeszcze w tym roku będziemy gotowi z naszym nowym produktem – gigabitowym internetem – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Robert Redeleanu, prezes zarządu UPC Polska.

Stałe zwiększanie prędkości internetu odpowiada na rosnące potrzeby klientów. Firma Analysys Mason szacuje, że ilość przesyłanych miesięcznie danych przez klientów szybkich sieci internetowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wzrośnie w ciągu czterech lat do 210 GB miesięcznie (z obecnych 101 GB). Wyzwaniem będzie także rosnąca liczba urządzeń podłączonych do sieci. Jak prognozuje Cisco, w 2021 roku wyniesie ona globalnie 27 mld, przy 17 mld w 2016 roku.

– Modernizujemy elementy naszej sieci, by w tym roku móc zaoferować naszym klientom pakiet gigabitowy. Będziemy drugim krajem po Niemczech w ramach Liberty Global zdolnym to zrobić. Rozwijana przez nas technologia DOCSIS 3.1. jest zdolna sprostać wyzwaniom przyszłości i przesyłać dane z prędkością nawet do 10 Gbps – podkreśla Robert Redeleanu.

Zdaniem analityków ADL stosowana przez Liberty Global i UPC technologia DOCSIS 3.1, obok FTTH i 5G, jest jednym z filarów budowy nowoczesnych sieci światłowodowych, które pozwolą sprostać wyzwaniom przyszłości w zakresie transmisji danych

Jak zapowiada prezes UPC Polska, wprowadzenie gigabitowego internetu do oferty to tylko część planów na najbliższe miesiące.

Drugim naszym priorytetem są innowacje, które wprowadzamy na rynek. Mamy dwa kluczowe produkty, czyli modem Connect Box, który zapewnia najlepszej jakości WiFi w domu, oraz platformę telewizyjną rozrywki Horizon. Chcemy, żeby te innowacje były obecne w coraz większej liczbie domów – mówi Robert Redeleanu.

Obecnie zasięgiem szybkiego internetu i telewizji cyfrowej UPC Polska obejmuje ponad 3,3 mln gospodarstw domowych. Aby jakość oferowanego internetu i rozwiązań cyfrowych pozwoliła przyciągnąć nowych klientów, UPC zapowiada wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań – nową wersję modemu Connect Box, z którego obecnie korzysta ponad 430 tys. klientów w Polsce, system Smart Wi-Fi, który automatycznie optymalizuje parametry sieci Wi-Fi, Boostery, które pozwalają na uzyskanie jeszcze lepszego zasięgu sieci Wi-Fi, czy aplikację Connect App, która ułatwi zarządzanie domową siecią.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.