Newsy

W połowie 2016 roku na rynek trafi tablet fiskalny. Połączy funkcje drukarki fiskalnej, czytnika kart oraz tradycyjnego urządzenia mobilnego

2015-12-22  |  06:40

Spółka Innova pracuje nad tabletem fiskalnym, czyli innowacyjnym urządzeniem, który ułatwi proces sprzedaży. Tablet łączyć będzie cechy tradycyjnego urządzenia mobilnego oraz innych certyfikowanych sprzętów, m.in. drukarki fiskalnej. Użytkownik będzie mógł dzięki niemu przyjmować płatności kartą i zarządzać centrum logistycznym. Budżet projektu to ponad 4 mln zł. Produkt trafi do sprzedaży w połowie 2016 roku. 

Tablet fiskalny jest urządzeniem innowacyjnym pod wieloma względami. Ważne są względy technologiczne. Jest to urządzenie, które łączy kilka światów, które do tej pory nie były przez nikogo połączone, a to dlatego, że są to światy ściśle certyfikowane – mówi agencji Newseria Biznes Michał Pawłowski, wiceprezes zarządu Innova SA.

Oprócz funkcji drukarki fiskalnej tablet ma umożliwić użytkownikowi tworzenie elektronicznych kopii drukowanych rachunków, skanowanie kodów kreskowych oraz przetwarzanie płatności za pomocą kart płatniczych. Oprócz tego będzie mieć wszystkie cechy tradycyjnego tabletu z możliwością zainstalowania własnego oprogramowania, np. wykorzystywanego do zarządzania magazynem.

Urządzenie jest przeznaczone przede wszystkim do systemów sprzedaży, w których potrzebne są urządzenia fiskalne, ściśle certyfikowane, podlegające regulacjom, a także terminale płatnicze, które również podlegają certyfikacjom – tłumaczy Michał Pawłowski.

W założeniu tablet ma łączyć w sobie funkcje wszystkich certyfikowanych urządzeń wykorzystywanych w procesie sprzedaży. Dzięki niemu prowadzenie biznesu będzie dużo łatwiejsze, a jednocześnie spełnione będą przy tym wszystkie wymogi, jakie sprzedawcom stawia polskie prawo.

Praca z tabletem będzie odbywać się tak, jak praca z urządzeniami codziennego użytku, np. smartfonami i tabletami, czyli urządzeniami, które są bardzo intuicyjne i łatwe w użytkowaniu – dodaje ekspert.

Tablet będzie można wykorzystywać także w wielu innych obszarach. Dzięki rozwiązaniom fiskalnym i niefiskalnym urządzenie będzie nadawać się do użytku m.in. w systemach logistycznych. Drugą z zalet jest łatwość wprowadzenia dodatkowych usług, takich jak np. obsługa płatności elektronicznych. W Polsce wciąż niski jest odsetek punktów sprzedaży, które akceptują tę formę płatności. Jego zdaniem tablet pozwoli to zmienić.

Tablet w sprzedaży pojawi się w maju lub czerwcu 2016 roku i od razu w kilku wersjach dla różnych branż. Możliwości komercjalizacji są ogromne i już w tej chwili mamy wielu odbiorców, którzy czekają na to urządzenie – mówi Pawłowski.

Koszt opracowania i wprowadzenia tabletu na rynek szacowany jest na ponad 4 mln zł. Projekt finansowany jest ze środków własnych firmy oraz funduszy Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, które udzieliło wsparcia w ramach programu INNOTECH. Jest to ścieżka dla rozwiązaniom z zakresu hi-tech, a spółka Innova uzyskała z tego tytułu łącznie 1,85 mln zł.

W sektorze systemów sprzedaży, czyli urządzeń do prowadzenia sprzedaży, realizujemy łącznie kilka projektów. Pracujemy nad tym, żeby obsługiwać pełen proces sprzedaży, który obejmuje i płatności elektroniczne, i fiskalizację, i branżowe aplikacje zarówno w placówkach stacjonarnych, jak i mobilnie – wyjaśnia Michał Pawłowski.

UE

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.