Newsy

T-Mobile nie zmieni agresywnej strategii reklamowej

2012-03-26  |  06:35
Mówi:Cezary Albrecht
Funkcja:Dyrektor Biura Spraw Regulacyjnych
Firma:PTC, operator sieci T-Mobile
  • MP4

    Konkurencja między operatorami komórkowymi jest zacięta, a pod koniec roku - w związku z wprowadzeniem jednolitych stawek międzyoperatorskich  - może być jeszcze ostrzejsza. - To nie do końca ma zdrowy wymiar - uważa Cezary Albrecht z PTC, operatora sieci T-Mobile.

    Obecnie stawki, na podstawie których operatorzy rozliczają między sobą rozmowy do innych sieci, są niższe dla trzech dominujących na rynku: Orange, T-Mobile i Plus niż dla nowych podmiotów. Korzysta z tego głównie Play, dzięki czemu może oferować klientom najtańsze usługi. Wprowadzenie symetrycznych stawek spowoduje, że operatorzy zaczną mocniej rywalizować o klientów.

     - Konkurencja, o której wspominałem, która jest niezwykle zacięta i żywa, pozyskała jakiś nowy wymiar, nie do końca zdrowy, bo nie chodzi o to, aby walczyć przed sądami przeciwko sobie. Tylko szczerze i w sposób zgodny z prawem o klienta - mówi Cezary Albrecht, dyrektor biura spraw regulacyjnych PTC, operatora T-Mobile.

    W sądzie zakończyła się reklamowa wojna między PTC a P4. Operator sieci Play zaskarżył warunki oferty konkurenta "Gwarancja najniższych cen smartfonów".

     - Doszło do różnicy zmian pomiędzy Play a PTC. My sądzimy, że nasza agresywna, ale zgodna z prawem reklama ma uzasadnienie i kontynuujemy ją - zapewnia Cezary Albrecht.

    Trójka największych operatorów z pewnością będzie chciała wykorzystać koniec preferencyjnych warunków dla Play'a. Do najmłodszego konkurenta od 5 lat systematycznie przechodzą ich klienci. W zeszłym roku zdecydowało się na to ok. 2 mln osób.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Kalendarium

    CES 2020

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Telekomunikacja

    Co czwarty nastolatek doświadcza przemocy w internecie. Świadomość zagrożeń wśród rodziców jest wciąż niewystarczająca

    Średnio co piąty nastolatek był ośmieszany, a co czwarty – wyzywany w internecie. Tymczasem aż 84 proc. rodziców sądzi, że ich dzieci nigdy nie doświadczyły w sieci słownej przemocy – wynika z badań NASK. Oprócz hejtu młodzież coraz powszechniej styka się też z takimi zagrożeniami jak patostreaming, treści pornograficzne czy fake newsy, a ich lista stale się wydłuża. Kluczem do obrony przed nimi jest edukacja i świadomość po stronie rodziców i nauczycieli. W tym celu w lutym – w ramach obchodów 16. Dnia Bezpiecznego Internetu – odbywa się w całej Polsce blisko 4 tys. inicjatyw na rzecz bezpieczeństwa młodych internautów.

    Komunikat

    Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

    Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

    Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    Konsument

    UOKiK wytypował kolejne potencjalne piramidy finansowe. W ostatnich trzech latach znalazł na rynku 19 takich podmiotów

    W ciągu ostatnich trzech lat UOKiK wytypował – zgodnie z oficjalnymi komunikatami – 19 firm działających na zasadzie piramidy finansowej. W tym tygodniu postawił zarzuty nieuczciwych praktyk kolejnym trzem spółkom, których działalność opierała się na sprzedaży pakietów członkowskich i obiecywaniu korzyści w zamian za namawianie do zakupu kolejnych osób. UOKiK podkreśla, że inwestowanie w piramidy finansowe – których struktura przypomina domek z kart – każdorazowo wiąże się z dużym ryzykiem utraty środków, dlatego konsumenci powinni być wyczuleni na konkretne sygnały ostrzegawcze.

    Problemy społeczne

    Zagrożonych ubóstwem jest 7 mln Polaków. Do 2030 roku ich liczba może spaść do 1,5 mln

    W skrajnym ubóstwie żyje 2 mln Polaków, a blisko 7 mln jest zagrożonych ubóstwem. Dzięki połączeniu środków krajowych i unijnych do 2030 roku liczba osób zagrożonych biedą może spaść do 1,5 mln. – Konieczne jest jednak, by polityka rządowa i wydatki ze środków unijnych wzajemnie się uzupełniały, a procedury rozliczania projektów były prostsze – ocenia dr hab. Ryszard Szarfenberg z Polskiego Komitetu Europejskiej Sieci Przeciw Ubóstwu.

     
     

    Transport

    PESA i Orlen coraz bardziej zaawansowane w budowie lokomotywy na wodór. Ma być gotowa w 2021 roku

    W 2021 roku ma być gotowa lokomotywa wodorowa, nad którą wspólnie pracują bydgoska PESA i PKN Orlen. Pojazd ma być wyposażony w autonomiczne sterowanie, a obie spółki są już na zaawansowanym etapie przygotowywania pełnej specyfikacji, po której ruszy faza projektu i budowy. Docelowo nowa technologia ma zostać wdrożona komercyjnie na dużą skalę, również w pojazdach do przewozu osób.