Newsy

Polacy częściej ubezpieczają auto niż życie. Bo muszą

2012-06-26  |  06:51
Play
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Remaining Time -0:00
Stream Type LIVE
Loaded: 0%
Progress: 0%
00:00
Fullscreen
00:00
Mute
Playback Rate
1
    No compatible source was found for this video.
    Mówi:Artur Olech
    Funkcja:Prezes Zarządu
    Firma:Grupa Generali w Polsce
  • MP4

    Polacy wciąż niechętnie się ubezpieczają.  To kwestia mentalności, ale i jakości kanałów sprzedaży ubezpieczeń  ocenia Artur Olech, prezes Generali w Polsce. Poza obowiązkowym ubezpieczeniem samochodu, niewiele osób myśli o ubezpieczeniu mieszkania czy własnego życia. 

      30 proc. osób w Polsce ubezpiecza własny dom. W Niemczech jest to 90 proc., a w Czechach 70 proc. Nie dbamy o to, co jest naszym największym majątkiem, czyli nasze mieszkanie i nasze życie. Ubezpieczamy samochód, bo musimy  stwierdza prezes Generali.

    Zdaniem Artura Olecha na niechęć Polaków do ubezpieczania się ma wpływ kilka czynników.

      Wydaje nam się, że jesteśmy ubezpieczeni, bo mamy ubezpieczenie łącznie z kredytem. To też kwestia mentalności, jakości kanałów sprzedaży. Łatwiej nam jest kupować produkty inwestycyjne i ryzykować środki, niż zabezpieczać własną przyszłość. To jest bardzo skomplikowane, wielowątkowe zagadnienie mówi w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Artur Olech.

    Prezes Grupy Generali w Polsce nie ma wątpliwości, że taka sytuacji to nie lada wyzwanie dla rynku. Jego zdaniem potrzebne są działania, które sprawią, by powszechność ubezpieczeń rosła. Tym bardziej, że branża ubezpieczeń w naszym kraju miała w ostatnich latach duże kłopoty z rentownością.

    Ubiegły rok był relatywnie szczęśliwy dla nas ze względu m.in. na pogodę. Jednak, tak naprawdę, rentowne są jeszcze ubezpieczenia casco. Wynika to w głównej mierze z warunków ekonomicznych i właśnie pogodowych mówi Artur Olech.

    Jak wskazują dane Komisji Nadzoru Finansowego za I kwartał 2012 roku sytuacja na polskim rynku ubezpieczeń powoli się poprawia. Sprzedaż ubezpieczeń na życie wzrosła w pierwszych trzech miesiącach roku o 23 proc., natomiast ubezpieczeń majątkowych o 10 proc.

    Możliwe, że ubezpieczyciele zaczną w końcu zarabiać na sprzedaży komunikacyjnych ubezpieczeń OC. Poprzedni kwartał być pierwszym od 2007 roku, w którym ubezpieczyciele odnotowali zyski w tym segmencie. W poprzednim roku stracili 500 mln złotych.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Biznes apeluje o wdrożenie pakietu Omnibus. Chodzi o zmniejszenie obowiązków związanych z ESG

    Europejski biznes zaapelował do instytucji unijnych o szybkie przyjęcie pierwszego tzw. pakietu Omnibus. To zestaw propozycji KE, który ma uprościć obowiązki firm związane z dyrektywą CSRD dotyczącą m.in. oceny wpływu działalności na środowisko. Eksperci podkreślają jednak, że fakt, iż będzie więcej czasu na wdrożenie wymogów czy że mniej firm będzie objętych regulacjami, nie oznacza, że biznes może zaprzestać przygotowań.

    Problemy społeczne

    Unia Europejska chce wzmocnić prawa kobiet. Zapowiadane działania będą dotyczyć m.in. równości w zatrudnieniu czy zwalczania przemocy

    Jedna na trzy kobiety w Unii Europejskiej doświadcza przemocy fizycznej lub seksualnej. Mniej kobiet niż mężczyzn pracuje zawodowo, mniej pełni też rolę kierowniczą, za to więcej pracuje na gorzej płatnych stanowiskach. Panie zarabiają też średnio o 12 proc. mniej niż mężczyźni – wynika z danych Komisji Europejskiej. Opracowana mapa drogowa na rzecz praw kobiet ma pomóc wyrównywać szanse na rynku pracy i w dostępie do edukacji, ale też walczyć z przemocą wobec kobiet – zarówno fizyczną, jak i ekonomiczną.

    Edukacja

    W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat

    Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z rozwojem cyfrowym, kluczowe jest rozwijanie umiejętności społecznych od najmłodszych lat, m.in. uważności. Fundacja Orange w ramach programu MegaMisja chce budować takie kompetencje u przedszkolaków i młodszych uczniów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.

    Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć