Newsy

Prudential Polska zwiększa zasięg. Ubezpieczyciel do końca roku chce mieć biura w 20 polskich miastach

2014-02-13  |  06:30
Mówi:Abhishek Bhatia
Funkcja:prezes zarządu
Firma:Prudential Polska
  • MP4
  • W ciągu najbliższych miesięcy Prudential Polska będzie rozwijać sieć konsultantów i umacniać pozycję na polskim rynku. Do końca roku planuje otworzyć kolejnych 5-6 stałych oddziałów. Długofalowe plany związane z Polską wynikają z nadziei na wzrost udziałów firmy w rynku, podobny do tych odnotowanych na rynkach azjatyckich czy w Wielkiej Brytanii.  

     – W tym roku koncentrujemy się na budowie silnej i wysokiej jakości dystrybucji oraz sieci agencji. Rok 2013 zakończyliśmy z liczbą ponad 500 konsultantów. To jest bardzo dobry wynik po dziewięciu miesiącach obecności na rynku – ocenia Abhishek Bhatia, prezes Prudential w Polsce.

    Prudential ma oddziały w 12 polskich miastach, w tym w 8 największych – w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu, Szczecinie i Katowicach. W najbliższych dniach zamierza otworzyć kolejny oddział na Śląsku.

     – W przypadku pozostałych czterech miast mamy na razie placówki tymczasowe ze względu na trudny rynek nieruchomości, ale zamierzamy w ciągu miesiąca przekształcić je w stałe biura. Mamy też w planach otwarcie 5-6 kolejnych oddziałów. Do końca tego roku powinniśmy być obecni w 18-20 miastach. To da nam zasięg, na którym nam zależy – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Abhishek Bhatia.

    Grupa Prudential działała w Polsce od 1927 r. Do wybuchu II wojny światowej w ramach dwóch spółek – spółki zależnej Towarzystwo Ubezpieczeń „Przezorność oraz angielskiej spółki akcyjnej Towarzystwo Ubezpieczeń Prudential. W 2013 roku, po 74 latach, powróciła na polski rynek. Jak podkreśla prezes, zadecydowały o tym potencjał polskiego rynku w zakresie produktów ubezpieczeniowych i rosnąca, mimo spowolnienia w Europie, gospodarka.

     – Gospodarka i czynniki demograficzne w Polsce są bardzo podobne do tego, co obserwujemy na najszybciej rosnących rynkach Azji. W przypadku ubezpieczeń na życie penetracja na polskim rynku jest na poziomie zaledwie 2 proc. społeczeństwa. Dlatego przestrzeń dla rozwoju jest ogromna. Co więcej – to szansa rozwoju na wiele dekad, zwłaszcza że nasze inwestycje w danym kraju są długoterminowe. Biorąc więc pod uwagę pokrycie rynku i fakt, że Polska będzie szybko się bogacić, jesteśmy bardzo mocno zainteresowani tutejszym rynkiem – mówi Abhishek Bhatia.

    Rozwijany przez firmę model w Polsce różni się od tego, stosowanego na dojrzałym rynku w Wielkiej Brytanii. Przypomina raczej ten, który Prudential z sukcesem stosuje w Azji. Prezes porównuje Polskę do Malezji pod kątem parametrów ekonomicznych i potencjału rozwoju naszego rynku.

     – Malezja ma 28 milionów mieszkańców, Polska niemal 40, PKB na mieszkańca jest mniej więcej takie samo. W Malezji penetracja na rynku ubezpieczeń jest na poziomie 4 procent w stosunku do PKB. Różnica między tymi krajami to zaledwie 2 punkty procentowe, więc szansa rozwoju jest niemal taka sama. W Wielkiej Brytanii, która jest rynkiem dojrzałym, ten sam wskaźnik wynosi 10 procent. Wszystkie rynki, na których wskaźnik penetracji jest mniejszy, będą się przekształcać z czasem ze wschodzących w dojrzałe. To pokazuje, jakie są możliwości rozwoju – uważa prezes Prudential w Polsce.

     

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

    W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

    Handel

    Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

    Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

    Polityka

    M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

    Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.