Mówi: | Abhishek Bhatia |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Prudential Polska |
Prudential Polska zwiększa zasięg. Ubezpieczyciel do końca roku chce mieć biura w 20 polskich miastach
W ciągu najbliższych miesięcy Prudential Polska będzie rozwijać sieć konsultantów i umacniać pozycję na polskim rynku. Do końca roku planuje otworzyć kolejnych 5-6 stałych oddziałów. Długofalowe plany związane z Polską wynikają z nadziei na wzrost udziałów firmy w rynku, podobny do tych odnotowanych na rynkach azjatyckich czy w Wielkiej Brytanii.
– W tym roku koncentrujemy się na budowie silnej i wysokiej jakości dystrybucji oraz sieci agencji. Rok 2013 zakończyliśmy z liczbą ponad 500 konsultantów. To jest bardzo dobry wynik po dziewięciu miesiącach obecności na rynku – ocenia Abhishek Bhatia, prezes Prudential w Polsce.
Prudential ma oddziały w 12 polskich miastach, w tym w 8 największych – w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu, Szczecinie i Katowicach. W najbliższych dniach zamierza otworzyć kolejny oddział na Śląsku.
– W przypadku pozostałych czterech miast mamy na razie placówki tymczasowe ze względu na trudny rynek nieruchomości, ale zamierzamy w ciągu miesiąca przekształcić je w stałe biura. Mamy też w planach otwarcie 5-6 kolejnych oddziałów. Do końca tego roku powinniśmy być obecni w 18-20 miastach. To da nam zasięg, na którym nam zależy – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Abhishek Bhatia.
Grupa Prudential działała w Polsce od 1927 r. Do wybuchu II wojny światowej w ramach dwóch spółek – spółki zależnej Towarzystwo Ubezpieczeń „Przezorność” oraz angielskiej spółki akcyjnej Towarzystwo Ubezpieczeń Prudential. W 2013 roku, po 74 latach, powróciła na polski rynek. Jak podkreśla prezes, zadecydowały o tym potencjał polskiego rynku w zakresie produktów ubezpieczeniowych i rosnąca, mimo spowolnienia w Europie, gospodarka.
– Gospodarka i czynniki demograficzne w Polsce są bardzo podobne do tego, co obserwujemy na najszybciej rosnących rynkach Azji. W przypadku ubezpieczeń na życie penetracja na polskim rynku jest na poziomie zaledwie 2 proc. społeczeństwa. Dlatego przestrzeń dla rozwoju jest ogromna. Co więcej – to szansa rozwoju na wiele dekad, zwłaszcza że nasze inwestycje w danym kraju są długoterminowe. Biorąc więc pod uwagę pokrycie rynku i fakt, że Polska będzie szybko się bogacić, jesteśmy bardzo mocno zainteresowani tutejszym rynkiem – mówi Abhishek Bhatia.
Rozwijany przez firmę model w Polsce różni się od tego, stosowanego na dojrzałym rynku w Wielkiej Brytanii. Przypomina raczej ten, który Prudential z sukcesem stosuje w Azji. Prezes porównuje Polskę do Malezji pod kątem parametrów ekonomicznych i potencjału rozwoju naszego rynku.
– Malezja ma 28 milionów mieszkańców, Polska niemal 40, PKB na mieszkańca jest mniej więcej takie samo. W Malezji penetracja na rynku ubezpieczeń jest na poziomie 4 procent w stosunku do PKB. Różnica między tymi krajami to zaledwie 2 punkty procentowe, więc szansa rozwoju jest niemal taka sama. W Wielkiej Brytanii, która jest rynkiem dojrzałym, ten sam wskaźnik wynosi 10 procent. Wszystkie rynki, na których wskaźnik penetracji jest mniejszy, będą się przekształcać z czasem ze wschodzących w dojrzałe. To pokazuje, jakie są możliwości rozwoju – uważa prezes Prudential w Polsce.
Czytaj także
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-11-07: Ekstremalne zjawiska pogodowe w Polsce to kilka miliardów strat rocznie. To duże wyzwanie dla branży ubezpieczeniowej
- 2024-10-03: Zapowiadane oskładkowanie wszystkich umów-zleceń i o dzieło to wyzwanie dla ZUS. Zakład będzie potrzebował 3–6 miesięcy na przygotowanie się do zmian
- 2024-07-22: Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em
- 2024-06-04: Zjawiska pogodowe powodują coraz więcej zniszczeń upraw. Większość rolników nie decyduje się na ich ubezpieczenie
- 2023-12-11: Rośnie zainteresowanie agrocasco. Koszt utraty maszyny rolniczej może przewyższać wartość domu
- 2023-12-04: W grudniu wielu rolnikom kończą się obowiązkowe ubezpieczenia. Większość z nich decyduje się na dobrowolne rozszerzenie polisy
- 2023-11-29: W branży budowlanej działa nawet pół miliona firm. Wiele z nich się ubezpiecza, choć nie ma takiego obowiązku
- 2023-09-19: Polski system ochrony zdrowia w coraz większym stopniu wspierany przez medycynę prywatną. Eksperci: Trzeba usankcjonować tę współpracę
- 2023-09-12: ZUS coraz szybciej się cyfryzuje. Większość funkcji jest już dostępna nie tylko przez PUE, ale też aplikacje mobilne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Biznes apeluje o wdrożenie pakietu Omnibus. Chodzi o zmniejszenie obowiązków związanych z ESG
Europejski biznes zaapelował do instytucji unijnych o szybkie przyjęcie pierwszego tzw. pakietu Omnibus. To zestaw propozycji KE, który ma uprościć obowiązki firm związane z dyrektywą CSRD dotyczącą m.in. oceny wpływu działalności na środowisko. Eksperci podkreślają jednak, że fakt, iż będzie więcej czasu na wdrożenie wymogów czy że mniej firm będzie objętych regulacjami, nie oznacza, że biznes może zaprzestać przygotowań.
Problemy społeczne
Unia Europejska chce wzmocnić prawa kobiet. Zapowiadane działania będą dotyczyć m.in. równości w zatrudnieniu czy zwalczania przemocy

Jedna na trzy kobiety w Unii Europejskiej doświadcza przemocy fizycznej lub seksualnej. Mniej kobiet niż mężczyzn pracuje zawodowo, mniej pełni też rolę kierowniczą, za to więcej pracuje na gorzej płatnych stanowiskach. Panie zarabiają też średnio o 12 proc. mniej niż mężczyźni – wynika z danych Komisji Europejskiej. Opracowana mapa drogowa na rzecz praw kobiet ma pomóc wyrównywać szanse na rynku pracy i w dostępie do edukacji, ale też walczyć z przemocą wobec kobiet – zarówno fizyczną, jak i ekonomiczną.
Edukacja
W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat

Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z rozwojem cyfrowym, kluczowe jest rozwijanie umiejętności społecznych od najmłodszych lat, m.in. uważności. Fundacja Orange w ramach programu MegaMisja chce budować takie kompetencje u przedszkolaków i młodszych uczniów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.