Newsy

Ubezpieczyciele zapewniają pomoc fachowców w przypadku domowych awarii. Popularność takich usług rośnie

2024-02-22  |  06:20
Mówi:Andrzej Paduszyński
Funkcja:dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych
Firma:Compensa TU SA Vienna Insurance Group
  • MP4
  • W przypadku usterki pilne znalezienie dobrego fachowca jest trudne, a koszt takiej usługi może mocno nadszarpnąć domowy budżet. Dlatego też na polskim rynku coraz większą popularnością cieszą się usługi home assistance, które zapewnia pomoc w przypadku domowej awarii, ale też np. konieczności wizyty u lekarza, pomocy pielęgniarki, zorganizowania leków czy transportu bądź innych, bardziej wyspecjalizowanych usług. – Zakres ubezpieczenia home assistance może być bardzo zróżnicowany, a jego koszt jest kilkukrotnie mniejszy niż koszt pojedynczej usługi fachowca wezwanego do domowej awarii – zauważa ekspert Compensy Andrzej Paduszyński.

    W przypadku awarii, decydując się na skorzystanie z usług fachowca, musimy się liczyć z wydatkami w okolicach kilkuset złotych. A to i tak nie jest chyba największy problem. Najbardziej problematyczne w takich przypadkach jest bowiem znalezienie dobrego fachowca w okolicy, potem trzeba umówić dogodny termin, a następnie na tego fachowca poczekać. A są przypadki, kiedy ekspert przyjeżdża do zepsutej lodówki czy pralki, po czym stwierdza, że i tak trzeba kupić nową, a za dojazd liczy sobie niemałą kwotę – mówi agencji Newseria Biznes Andrzej Paduszyński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.

    W przypadku domowej awarii wezwanie elektryka, ślusarza czy hydraulika często okazuje się nie lada wyzwaniem. Po pierwsze, znalezienie w okolicy dobrego fachowca, który akurat będzie mieć w kalendarzu wolny termin, nierzadko graniczy z cudem. Po drugie, koszt takiej wizyty może sięgnąć nawet kilkuset złotych i stanowić spore obciążenie dla domowego budżetu.

    – Dlatego właśnie dobrą alternatywą, pozwalającą uniknąć problemów z fachowcami, jest skorzystanie z usług home assistance. Głównym atutem tego rozwiązania jest oszczędność czasu, ponieważ to firmy assistance’owe znajdują fachowców oraz oceniają jakość i terminowość wykonywanych przez nich usług. My tak naprawdę musimy tylko zadzwonić do firmy assistance’owej, zgłosić problem i poczekać na wykonanie usługi – mówi Andrzej Paduszyński.

    Home assistance to po prostu pakiet usług, które ubezpieczyciel zobowiązuje się zapewnić klientowi w określonych sytuacjach, np. w przypadku awarii pralki, telewizora, komputera czy lodówki. Jest niedrogim i bardzo popularnym rozszerzeniem do polisy mieszkaniowej, za które trzeba dopłacić na ogół od kilkunastu złotych w skali roku.

    – Koszt podstawowego pakietu usług home assistance to kilka–kilkanaście złotych, a w skład tego pakietu najczęściej wchodzą usługi elektryka, ślusarza, hydraulika, serwisu AGD, serwisu komputerowego, ale też wizyty lekarza, pielęgniarki, pomocy przy usuwaniu szkodników czy przy przeprowadzkach i różnego rodzaju usługi, które związane są z użytkowaniem mieszkania lub domu. Możemy za cenę kilkudziesięciu złotych rozszerzyć ten pakiet o dodatkowy limit kwotowy przypadający na usługę lub liczbę usług do wykorzystania w ciągu roku – mówi Andrzej Paduszyński.

    Ekspert zauważa, że koszt ubezpieczenia home assistance jest kilkukrotnie mniejszy niż koszt pojedynczej usługi fachowca wezwanego do domowej awarii. Jego zakres może być bardzo zróżnicowany i zależy od konkretnego ubezpieczyciela, dlatego przed podpisaniem umowy trzeba wnikliwie przeczytać zakres oferty.

    – Oferta ubezpieczeń home assistance jest bardzo zróżnicowana i zależy od tego, czy ubezpieczamy mieszkanie, czy dom. W przypadku mieszkania dość często spotkamy się z ofertą pomocy przy zorganizowaniu przeprowadzki. W takich przypadkach to firma assistance’owa wyszuka i zorganizuje firmę przeprowadzkową oraz ustali dogodny dla nas termin wykonania usługi – mówi Andrzej Paduszyński. – W przypadku domu, w którym posiadamy też ogród, to tu możemy się spotkać np. z ofertą pomocy przy zwalczaniu szkodników, takich jak krety albo osy, które zbudowały gniazdo i trzeba się go pozbyć – te usługi również mogą być oferowane w zakresie home assistance. Ciekawym rozwiązaniem jest również możliwość skorzystania z usług dekarskich, zwłaszcza po silnych wiatrach. Jeżeli mamy uszkodzony dach, możemy skorzystać z home assistance i zamówić usługę dekarza, który wymieni pojedyncze uszkodzone dachówki czy kawałek uszkodzonej blachy.

    Według danych Global Assistance Polska usługi home assistance cieszą się na rynku coraz większą popularnością w ciągu trzech kwartałów 2022 roku liczba zgłoszeń z ich tytułu wzrosła o 8 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2021 roku i aż o 50 proc. w porównaniu do 2020 roku.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Finanse

    Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy

    Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.

    Ochrona środowiska

    W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

    Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.

    Konsument

    Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

    Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.