Newsy

Ministerstwo Zdrowia przekonuje do dodatkowych ubezpieczeń medycznych

2013-05-28  |  06:50

– Jedyną sensowną drogą na zwiększenie środków w systemie ochrony zdrowia są dodatkowe ubezpieczenia zdrowotne – przekonuje wiceminister zdrowia Sławomir Neumann. Resort zamierza wkrótce rozpocząć dyskusję na temat wprowadzenia tego typu rozwiązań. Wiązałoby się to z gruntowną przebudową koszyka świadczeń gwarantowanych. Niektóre zabiegi wypadłyby z listy refundowanych przez NFZ i trzeba byłoby za nie płacić z dodatkowej polisy lub z własnej kieszeni. Praca nad nowymi przepisami to jedno, ważne jest również przekonania pacjentów do korzyści związanych z ubezpieczeniami dodatkowymi.

 – To jest z jednej strony tak, że uważamy, że mając obowiązkowe składki NFZ, mamy gwarantowaną opiekę zdrowotną na wszelkich możliwych poziomach i dostępność, którą gwarantuje nam konstytucja, i nie musimy się ubezpieczać – mówi Sławomir Neumann, wiceminister zdrowia. – Z drugiej strony, jeżeli mamy problem zdrowotny, to bardzo chętnie płacimy za wizytę u lekarza z własnej kieszeni, traktując to jako rzecz oczywistą.

Ministerstwo Zdrowia chce tę sytuację zmienić i proponuje dodatkowe ubezpieczenia zdrowotne. Resort chce, by były produktem tanim i powszechnie dostępnym, wspierającym system publicznej ochrony zdrowia. Wiceminister przekonuje, że byłoby to z korzyścią dla pacjentów.

 – To prywatny ubezpieczyciel w imieniu pacjenta negocjowałby stawki z lekarzami, klinikami czy szpitalami – tłumaczy Neumann.

Miałoby to w jego ocenie doprowadzić do spadku cen świadczeń medycznych na rynku. 

 – Nie ma takiego kraju na świecie, który by dał wszystkim wszystko za darmo, „na jutro”. Wszyscy, którzy korzystamy z systemu ochrony zdrowia, wiemy, że są ograniczenia wynikające z dostępności środków publicznych, których nie będzie przyrastało w sposób gwałtowny w systemie w najbliższych latach – przekonuje krytyków takie

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.