Newsy

PZU: myślimy poważnie o ubezpieczeniach stomatologicznych

2012-04-12  |  06:20
Mówi:Artur Smolarek
Funkcja:Dyrektor Zarządzający ds. Ubezpieczeń Zdrowotnych
Firma:Grupa PZU
  • MP4

    PZU stawia na ubezpieczenia zdrowotne. Równolegle do oferowanego już grupowego ubezpieczenia lekowego spółka chce rozwijać ubezpieczenia ambulatoryjne i szpitalne. Rozważa również wprowadzenie ubezpieczeń stomatologicznych.

    Grupowe ubezpieczenie lekowe to nowatorski pomysł na polskim rynku ubezpieczeniowym. Osoba posiadająca takie ubezpieczenie zapłaci za większość leków dostępnych na receptę nawet o 80 proc. mniej. Resztę pokryje PZU. Na razie będą oferowane w formie polisy grupowej, którą będą finansować pracodawcy.

    PZU zapowiada, że to dopiero początek ekspansji spółki na rynku ubezpieczeń zdrowotnych.

     - Równolegle chcemy rozwijać ubezpieczenia ambulatoryjne i szpitalne, również myślimy bardzo poważnie o ubezpieczeniach stomatologicznych. To jest bardzo trudny kawałek rynku ubezpieczeniowego, natomiast potencjał tego segmentu jest bardzo duży, więc w tej chwili zdecydowanie zaczynamy o tym myśleć - mówi Artur Smolarek, dyrektor ds. ubezpieczeń zdrowotnych w Grupie PZU.

    Jednocześnie podkreśla, że za wcześnie jest jeszcze mówić o formie nowych produktów.

     - Oczywiście forma ubezpieczeń grupowych pozwala na uniknięcie ryzyka antyselekcji, więc to jest taka najbardziej preferowana forma ze strony ubezpieczycieli, natomiast będziemy myśleli na pewno o indywidualnych ubezpieczeniach - wyjaśnia Artur Smolarek.

    W jego opinii cały  rynek ubezpieczeń ambulatoryjnych i szpitalnych rozwija się bardzo dynamicznie. Jednak w dalszym ciągu jest zdominowany przez abonamenty medyczne, warte ok. 2 mld zł. Wartość ubezpieczeń zdrowotnych w rynku prywatnej opieki ambulatoryjnej to ok. 200 mln zł.

    Innowacyjne produkty mają zapewnić PZU pozycję lidera na rynku ubezpieczeń zdrowotnych.

     - Nasz cel, to jest 5 mld z ubezpieczeń zdrowotnych w 5 lat. Jesteśmy przekonani, że ten produkt pozwoli nam zająć zdecydowane miejsce lidera, jeśli chodzi o ubezpieczenia zdrowotne na polskim rynku - mówi prezes PZU Życie Dariusz Krzewina.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Handel

    Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

    Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

    Przemysł spożywczy

    Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

    Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

    Transport

    Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

    Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.