Newsy

PZU: myślimy poważnie o ubezpieczeniach stomatologicznych

2012-04-12  |  06:20
Mówi:Artur Smolarek
Funkcja:Dyrektor Zarządzający ds. Ubezpieczeń Zdrowotnych
Firma:Grupa PZU
  • MP4

    PZU stawia na ubezpieczenia zdrowotne. Równolegle do oferowanego już grupowego ubezpieczenia lekowego spółka chce rozwijać ubezpieczenia ambulatoryjne i szpitalne. Rozważa również wprowadzenie ubezpieczeń stomatologicznych.

    Grupowe ubezpieczenie lekowe to nowatorski pomysł na polskim rynku ubezpieczeniowym. Osoba posiadająca takie ubezpieczenie zapłaci za większość leków dostępnych na receptę nawet o 80 proc. mniej. Resztę pokryje PZU. Na razie będą oferowane w formie polisy grupowej, którą będą finansować pracodawcy.

    PZU zapowiada, że to dopiero początek ekspansji spółki na rynku ubezpieczeń zdrowotnych.

     - Równolegle chcemy rozwijać ubezpieczenia ambulatoryjne i szpitalne, również myślimy bardzo poważnie o ubezpieczeniach stomatologicznych. To jest bardzo trudny kawałek rynku ubezpieczeniowego, natomiast potencjał tego segmentu jest bardzo duży, więc w tej chwili zdecydowanie zaczynamy o tym myśleć - mówi Artur Smolarek, dyrektor ds. ubezpieczeń zdrowotnych w Grupie PZU.

    Jednocześnie podkreśla, że za wcześnie jest jeszcze mówić o formie nowych produktów.

     - Oczywiście forma ubezpieczeń grupowych pozwala na uniknięcie ryzyka antyselekcji, więc to jest taka najbardziej preferowana forma ze strony ubezpieczycieli, natomiast będziemy myśleli na pewno o indywidualnych ubezpieczeniach - wyjaśnia Artur Smolarek.

    W jego opinii cały  rynek ubezpieczeń ambulatoryjnych i szpitalnych rozwija się bardzo dynamicznie. Jednak w dalszym ciągu jest zdominowany przez abonamenty medyczne, warte ok. 2 mld zł. Wartość ubezpieczeń zdrowotnych w rynku prywatnej opieki ambulatoryjnej to ok. 200 mln zł.

    Innowacyjne produkty mają zapewnić PZU pozycję lidera na rynku ubezpieczeń zdrowotnych.

     - Nasz cel, to jest 5 mld z ubezpieczeń zdrowotnych w 5 lat. Jesteśmy przekonani, że ten produkt pozwoli nam zająć zdecydowane miejsce lidera, jeśli chodzi o ubezpieczenia zdrowotne na polskim rynku - mówi prezes PZU Życie Dariusz Krzewina.

    Czytaj także

    Kalendarium

    CES 2019

    Konsument

    Dziś startuje usługa Twój e-PIT. Urząd skarbowy wypełni deklaracje za podatników

    15 lutego startuje usługa Twój e-PIT, w ramach której urząd skarbowy wypełni deklaracje PIT-37 i PIT-38 zamiast podatników. Może skorzystać z niej nawet 20 mln osób. W tym celu należy się zalogować w systemie i sprawdzić, czy dane w automatycznie wygenerowanym formularzu są poprawne. Jeśli nie, można je uaktualnić, uzupełniając deklarację m.in. o ulgi i odliczenia. Jeśli podatnik nie wprowadzi zmian, zeznanie roczne w zaproponowanej formie zostanie złożone do 30 kwietnia. W przyszłym roku podobna intuicyjna usługa zostanie uruchomiona również dla przedsiębiorców – zapowiada minister finansów Teresa Czerwińska.

    Transport

    Procedowane w UE zmiany mogą oznaczać koniec dominacji polskiej branży transportowej. Zagrożonych jest wiele miejsc pracy

    Proponowane przez Unię Europejską nowe przepisy o zabezpieczeniu społecznym, w połączeniu z Pakietem mobilności czy zmianami w zakresie dostępu do zawodu i rynku mogą oznaczać katastrofę dla polskich firm przewozowych. Ich sytuację może pogorszyć także twardy brexit. W konsekwencji kilkadziesiąt tysięcy firm ograniczy swoją działalność lub upadnie, a to oznacza likwidację wielu miejsc pracy – ostrzega Maciej Wroński, prezes Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”.

    Przemysł

    W ciągu pięciu lat światowa sprzedaż robotów dla przemysłu wzrośnie dziesięciokrotnie. W Polsce ich wykorzystanie wciąż niewielkie

    Popyt na roboty współpracujące, zaprojektowane do pracy z ludźmi, zwiększy się przynajmniej dziesięciokrotnie w ciągu nadchodzących pięciu lat. W Polsce ten wzrost będzie jeszcze większy, bo pod względem wykorzystania robotów w przemyśle na razie odstajemy od sąsiadów – prognozuje Enrico Krog Iversen, dyrektor generalny OnRobot. Dla polskich firm wykorzystanie robotów może być odpowiedzią na niedobory kadr i rosnące płace, a dodatkowo pozwoli zwiększyć wydajność i obniżyć koszty. Zakres możliwości robotów stale się poszerza, więc mogą być wykorzystywane w coraz większej liczbie gałęzi przemysłu.

    Media i PR

    Najgorsze w historii wyniki dla szukających pracy w branży PR. W 2018 roku pojawiło się dla nich jedynie 1,1 tys. ogłoszeń

    Tylko nieco ponad 1,1 tys. ofert pracy dla PR-owców pojawiło się w 2018 roku. To najgorszy wynik od kiedy prowadzone są badania, czyli od 2008 roku – wynika z danych PRoto.pl. Z analizy ubiegłorocznych ogłoszeń wynika, że w agencjach PR zmienia się profil stanowisk, na które poszukiwano pracowników. Choć na najwięcej ofert pracy mogą liczyć konsultanci i asystenci, do których skierowane jest mniej więcej co trzecie ogłoszenie, coraz częściej poszukiwani są też specjaliści. Na pracę mogą liczyć osoby, które mają już kilkuletnie doświadczenie. Najwięcej ofert pracy w firmach dotyczyło branż IT i nowych technologii.