News powiązane z branża mleczarska

2021-05-27 | 06:25
Transport
Biedronka łączy logistykę z jednym z największych w kraju producentów nabiału. Dzięki temu firmy redukują koszty i negatywny wpływ transportu na środowisko News powiązane z branża mleczarska

Biedronka łączy logistykę z jednym z największych w kraju producentów nabiału. Dzięki temu firmy redukują koszty i negatywny wpływ transportu na środowisko

Coraz więcej firm wprowadza rozwiązania, które mają zoptymalizować ich łańcuchy dostaw pod kątem środowiskowym, operacyjnym i finansowym. Jednym z nich jest pooling, rozwiązanie oferowane przez firmę CHEP polegające na współdzieleniu i ponownym wykorzystywaniu palet w obiegu zamkniętym. Korzystają z niego m.in. Biedronka, największa sieć handlowa w Polsce, oraz Grupa Polmlek, jeden z największych w kraju producentów nabiału. W ramach programu Współpraca Transportowa CHEP obie firmy współdzielą strumienie dystrybucyjne i transportowe, dzięki czemu osiągają efekt synergii swoich operacji logistycznych i redukują koszty. Mocno też ograniczają wpływ swojej działalności na środowisko, zmniejszając emisję CO2 i ilość odpadów oraz redukując wykorzystanie drewna.
więcej
Trudna sytuacja polskich hodowców i producentów mleka. Mniejszy eksport, lockdown i wahania cen utrudniają sprzedaż

Trudna sytuacja polskich hodowców i producentów mleka. Mniejszy eksport, lockdown i wahania cen utrudniają sprzedaż

Na liście największych producentów mleka Polska zajmuje obecnie dwunaste miejsce na świecie i czwarte w UE. Doceniają je również krajowi konsumenci. Na sytuację w branży niekorzystnie jednak wpływa pandemia i związane z nią ograniczenia dla restauratorów i hotelarzy oraz wahania cenowe na rynku. – Akcją #DziękujemyŻePijecieMleko chcemy zachęcić do większego spożycia mleka w Polsce, ale też pokazać konsumentom, że za kupowanym przez nich w sklepie mlekiem stoi konkretny hodowca i jego praca – podkreślają inicjatorzy akcji z Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka.
więcej
2020-07-09 | 06:25
Ochrona środowiska
Sektor mleczarski domaga się dyskusji nad europejskimi projektami ekologicznymi. Obawia się spadku opłacalności produkcji rolniczej

Sektor mleczarski domaga się dyskusji nad europejskimi projektami ekologicznymi. Obawia się spadku opłacalności produkcji rolniczej

Dwie strategie w ramach Europejskiego Zielonego Ładu – ochrony bioróżnorodności i „Od pola do stołu” – w kształcie zaproponowanym przez Komisję Europejską martwią branżę mleczarską. Jej zdaniem potrzebne są: dyskusja nad długoterminową strategią, rzetelna ocena skutków wprowadzenia tych strategii i znalezienie sposobów na zachęcenie rolników do pozostania w gospodarstwach i kontynuowania produkcji żywności.
więcej
2017-12-14 | 06:25
Handel
Przemysł mleczarski stawia na innowacje. Branża coraz bardziej skupia się na naturalności produktów

Przemysł mleczarski stawia na innowacje. Branża coraz bardziej skupia się na naturalności produktów

Przemysł mleczarski coraz częściej stawia na naturalne produkty i przykłada coraz większą wagę do innowacji. Valio, największy i najbardziej innowacyjny producent w Finlandii, jest już obecny w Polsce. Fińska marka opracowała wiele technologii wykorzystywanych obecnie w produkcji nabiału na całym świecie, jak np. mleko bez laktozy. Niedługo zamierza wprowadzić do Polski kolejne żywieniowe innowacje.
więcej
2015-04-28 | 06:20
Przemysł spożywczy
Polscy eksporterzy tracą na spadających cenach produktów mleczarskich

Polscy eksporterzy tracą na spadających cenach produktów mleczarskich

Ceny na światowym rynku produktów mleczarskich spadają. Polscy eksporterzy w pierwszych miesiącach tego roku zarobili na sprzedaży za granicę o 15-20 proc. mniej niż przed rokiem. Niestety, perspektyw szybkiego odbicia cen nie ma, choć druga połowa roku zwykle jest na rynku nieco lepsza. Mimo niskich cen producenci eksportują coraz więcej, bo rynek krajowy jest zbyt mały.
więcej
2015-02-13 | 06:35
Handel
Eksport branży mleczarskiej wzrósł o 15 proc. Mógłby bardziej, gdyby nie embargo rosyjskie

Eksport branży mleczarskiej wzrósł o 15 proc. Mógłby bardziej, gdyby nie embargo rosyjskie

Polska branża mleczarska sprzedała w ubiegłym roku za granicę o 15 proc. więcej produktów niż w 2013 r. Ich wartość sięgnęła niemal 2 mld euro. Gdyby nie rosyjskie embargo, eksport byłby jeszcze wyższy, a jego dynamika mogłaby znacznie przekroczyć 20 proc. rok do roku. Hitem eksportowym było mleko w proszku, którego sprzedaż za granicę wzrosła aż o 70 proc.
więcej