News powiązane z e-urząd

2021-04-21 | 06:00
Internet
W czasie pandemii rekordowa liczba Polaków stała się e-obywatelami. Przez internet sprawy urzędowe można załatwiać już nawet w najmniejszych gminach News powiązane z e-urząd

W czasie pandemii rekordowa liczba Polaków stała się e-obywatelami. Przez internet sprawy urzędowe można załatwiać już nawet w najmniejszych gminach

Już nie tylko zamówienie dowodu osobistego czy aktu cywilnego, lecz także wniosek o przyłącze kanalizacyjne czy zgodę na zajęcie pasa drogowego można załatwić elektronicznie, bez konieczności wizyty w urzędach. Podstawowy pakiet dostępności elektronicznej zapewnia portal rządowy, ale wiele gmin, głównie z uwagi na pandemię, decyduje się wdrażać rozwiązania e-urzędowe na własną rękę. Mieszkańcy są zainteresowani korzystaniem z takiej drogi załatwiania formalności, o czym może świadczyć chociażby to, że połowa istniejących Profili Zaufanych została założona tylko w ubiegłym roku.
więcej
2020-08-03 | 06:21
Firma
Wniosek o pozwolenie na budowę lub rozbiórkę będzie można zgłosić online. Cyfryzacja procesu budowlanego do końca roku [DEPESZA]

Wniosek o pozwolenie na budowę lub rozbiórkę będzie można zgłosić online. Cyfryzacja procesu budowlanego do końca roku [DEPESZA]

Od dziś rusza cyfryzacja procesu inwestycyjno-budowlanego w Polsce. Już teraz poprzez rządowy serwis e-budownictwo można pobrać i wypełnić formularze dotyczące procesu budowlanego. Na jesieni z kolei ma zostać uruchomiona możliwość przesyłania dokumentacji budowlanej przez internet, a do końca roku złożenie online wniosku o pozwolenie na budowę. O cyfryzację procesu budowlanego od wielu lat wnoszą różne środowiska związane z budownictwem. Potrzebę tę dodatkowo uwypukliła sytuacja związana z pandemią SARS-CoV-2.
więcej
2016-06-01 | 06:50
Konsument
Białych plam na mapie Polski będzie ubywać. W Sejmie dobiegają końca prace nad prawem o rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych

Białych plam na mapie Polski będzie ubywać. W Sejmie dobiegają końca prace nad prawem o rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych

Miejscowości, w których nie ma dostępu do internetu jest coraz mniej, jednak wciąż są obszary, gdzie zjawisko wykluczenia cyfrowego jest obecne. Główną przyczyną jest niska opłacalność tego typu inwestycji. Dlatego na takich obszarach kluczowe jest wsparcie państwa – ocenia Paweł Karłowski z firmy BT Global Services. Rozwój infrastruktury może przyspieszyć dzięki nowym przepisom. W Sejmie dobiegają końca prace nad zmianami w ustawie o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych.
więcej
2015-09-29 | 06:45
IT i technologie
Profile na Platformie Usług Elektronicznych ZUS założyło już ponad 1,3 mln osób. Pozwala im to na kontakt z Zakładem online

Profile na Platformie Usług Elektronicznych ZUS założyło już ponad 1,3 mln osób. Pozwala im to na kontakt z Zakładem online

Platforma Usług Elektronicznych została uruchomiona, by usprawnić komunikację z Zakładem Ubezpieczeń Społecznym. Mogą z niej korzystać ubezpieczeni, płatnicy składek i świadczeniobiorcy. Za jej pośrednictwem można wysyłać wnioski elektronicznie i tą samą drogą otrzymać odpowiedź. Na platformie już zarejestrowało się 1,3 mln użytkowników. Trwają prace nad udostępnieniem PUE na urządzeniach mobilnych.
więcej
2014-05-12 | 06:45
Prawo
Od dziś łatwiejszy kontakt elektroniczny z urzędami. W czerwcu wejdą w życie zmiany związane z handlem przez internet

Od dziś łatwiejszy kontakt elektroniczny z urzędami. W czerwcu wejdą w życie zmiany związane z handlem przez internet

Formalnie wczoraj, a praktycznie dziś wchodzi w życie nowelizacja ustawy o informatyzacji. Nowe zapisy mają ułatwić kontakt elektroniczny z urzędami, zrównują też e-dokument z papierowym. Ma to pozwolić na szybszy kontakt obywateli z urzędnikami, a tym samym pozwoli na oszczędność czasu i pieniędzy oraz pośrednio przyczyni się do pobudzenia wzrostu gospodarczego. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji zapowiada kolejne działania, które mają rozwijać gospodarkę internetową – m.in. dotyczące handlu przez internet.
więcej
2013-04-05 | 06:55
IT i technologie
ZUS uruchamia dwa nowe call center. Chce przyspieszyć obsługę klientów.

ZUS uruchamia dwa nowe call center. Chce przyspieszyć obsługę klientów.

By usprawnić obsługę klientów, ZUS chce jeszcze w tym roku uruchomić dwie kolejne lokalizacje call center i podwoić liczbę konsultantów. Wszystko przez rosnące zainteresowanie usługami Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS-u, w którym w pierwszym kwartale tego roku konsultanci obsłużyli więcej połączeń niż w całym 2012 r. Centralizacja usług telefonicznych przyniosła już wiele milionów złotych oszczędności.
więcej