News powiązane z monitoring mediów

2021-09-01 | 06:05
Media i PR
Skuteczność działań PR będzie można dokładniej monitorować. Pomogą w tym nowe rozwiązania oparte na autorskim algorytmie News powiązane z monitoring mediów

Skuteczność działań PR będzie można dokładniej monitorować. Pomogą w tym nowe rozwiązania oparte na autorskim algorytmie

Prognozy dla branży PR, niezależnie od przedstawianych scenariuszy, zakładają rosnącą rolę technologii i baz danych. Jak wynika z raportu agencji Publicon, rozwój cyfrowych narzędzi sprawi, że coraz więcej procesów będzie automatyzowanych, co pozwoli m.in. lepiej personalizować treści. Technologie usprawniają także weryfikację kampanii PR-owych w czasie rzeczywistym. – Podczas codziennego monitoringu widać podsumowanie skuteczności poszczególnych działań i można szybciej podjąć decyzję o wprowadzeniu zmian w komunikacji – wyjaśnia Sylwia Dobkowska, kierownik Działu PR i Marketingu IMM.
więcej
2019-08-06 | 06:10
Media i PR
Rekordowe wyniki popularnej produkcji Netfliksa. Ze „Stranger Things” każdy internauta mógł się zetknąć sześć razy

Rekordowe wyniki popularnej produkcji Netfliksa. Ze „Stranger Things” każdy internauta mógł się zetknąć sześć razy

Zasięg serialu „Stranger Things” przekroczył 208 mln, co oznacza, że statystyczny internauta mógł się zetknąć z tematem sześć razy – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. Tylko w dniu premiery 3. sezonu w social mediach pojawiło się na jego temat ponad 2 tys. wpisów. Ekwiwalent reklamowy wszystkich publikacji sięgnął blisko 25 mln zł i równie burzliwej dyskusji można się spodziewać w przypadku kolejnego sezonu jednej z najpopularniejszych produkcji Netfliksa.
więcej
2019-01-17 | 06:15
Handel
Branża farmaceutyczna i handlowa liderami wydatków na reklamę. W ubiegłym roku przeznaczyły na nią po 4 mld zł

Branża farmaceutyczna i handlowa liderami wydatków na reklamę. W ubiegłym roku przeznaczyły na nią po 4 mld zł

Prawie 12 mld zł – taką kwotę na promocję w telewizji, radiu i prasie przeznaczyły w ubiegłym roku branże finansowa, motoryzacyjna, telekomunikacja, farmaceutyczna i handlowa. Dwie ostatnie są zdecydowanymi liderami rankingu – obie wydały na reklamę w mediach tradycyjnych po 4,2 mld zł. Marki nadal najchętniej inwestują w reklamy telewizyjne. Z kolei najmniejsze budżety są przeznaczane na promocję w prasie i mediach drukowanych – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.
więcej
2018-08-14 | 06:10
Internet
Technologie do tworzenia fałszywych informacji są coraz bardziej zaawansowane. Hejt i trolling to jedne z największych zagrożeń dla demokratyzacji internetu

Technologie do tworzenia fałszywych informacji są coraz bardziej zaawansowane. Hejt i trolling to jedne z największych zagrożeń dla demokratyzacji internetu

Fałszywe informacje coraz częściej są tworzone już nie tylko przez szereg zatrudnionych w tym celu ludzi, a nawet proste boty internetowe, lecz także przez bardzo zaawansowane narzędzia. Najnowsze technologie pozwalają np. sfałszować przemówienie byłego prezydenta Stanów Zjednoczonych. Walkę z fake newsami zapowiedziały największe firmy, ale na co dzień z wyzwaniem oddzielenia prawdziwych informacji od tych fałszywych zmagają się firmy monitorujące media.
więcej
2017-08-01 | 06:30
Media i PR
Social media coraz ważniejsze dla kampanii społecznych. Pomagają znaleźć wolontariuszy, zebrać pieniądze i zapobiegać samobójstwom

Social media coraz ważniejsze dla kampanii społecznych. Pomagają znaleźć wolontariuszy, zebrać pieniądze i zapobiegać samobójstwom

Monitoring mediów przestaje być narzędziem wykorzystywanym wyłącznie w marketingu i działaniach PR-owych. W biznesie może posłużyć do rozwijania działalności, prognozowania rynkowych trendów i wspomagania obsługi klienta. Coraz częściej monitoring wykorzystują też fundacje i organizacje pożytku publicznego, które mogą dzięki niemu zwiększać zasięg swoich akcji, szukać wolontariuszy czy rozwiązywać problemy społeczne.
więcej
2015-03-25 | 06:25
Media i PR
Coraz więcej firm monitoruje publikacje na swój temat w internecie

Coraz więcej firm monitoruje publikacje na swój temat w internecie

Słabej jakości monitoring mediów może być dla firmy większym problemem niż korzyścią. Przez błędny system spółka może stracić dużo czasu, usuwając bezwartościowe wzmianki z rezultatów monitoringu. Dodatkowo brak częstej aktualizacji monitoringu uniemożliwia szybkie reagowanie na komunikaty pojawiające się w mediach społecznościowych. Instytut Monitoringu Mediów opracował listę najczęstszych problemów.
więcej