News powiązane z spożycie mięsa w Polsce

2017-09-04 | 06:35
Przemysł spożywczy
Ceny wieprzowiny w skupie i detalu są na szczycie. Kolejne miesiące przyniosą obniżki News powiązane z spożycie mięsa w Polsce

Ceny wieprzowiny w skupie i detalu są na szczycie. Kolejne miesiące przyniosą obniżki

Ceny trzody chlewnej są najwyższe od 5 lat. Wzrost w ostatnich latach spowodował większą opłacalność hodowli świń, ale i wyższe koszty dla producentów mięsa i wędlin skupujących zwierzęta na ubój. Jednak zdaniem prezesa Gobarto obecnych poziomów nie da się długo utrzymać, a ceny mięsa w nadchodzących miesiącach będą spadać. Nie pozostanie to bez wpływu zarówno na sytuację branży, jak i na konsumpcję.
więcej
2016-02-02 | 06:30
Handel
Statystyczny Polak zjada ponad 20 kg wędlin rocznie. Rośnie zapotrzebowanie na produkty wysokiej jakości

Statystyczny Polak zjada ponad 20 kg wędlin rocznie. Rośnie zapotrzebowanie na produkty wysokiej jakości

Spożycie wędlin w Polsce wynosi nieco ponad 2 kg na osobę miesięcznie. Konsumpcja zanotowała w tym roku delikatny spadek. Polacy coraz częściej sięgają po produkty premium. 42 proc. jest w stanie zapłacić o kilka procent więcej za mięso czy wędliny wysokiej jakości – wynika z badania GfK Polonia dla BGŻ BNP Paribas. Dlatego producenci stawiają na eliminowanie z produkcji niektórych składników.
więcej
2016-01-18 | 06:35
Przemysł spożywczy
Konsumpcja wołowiny w Polsce jest dziesięciokrotnie niższa niż średnia w UE. Szansą dla krajowych producentów jest eksport

Konsumpcja wołowiny w Polsce jest dziesięciokrotnie niższa niż średnia w UE. Szansą dla krajowych producentów jest eksport

Statystyczny Polak je ok. 1,7 kg mięsa wołowego rocznie. Spożycie w Polsce jest ponad dziesięć razy niższe niż średnia w Unii Europejskiej. Dlatego możliwości zbytu dla krajowych producentów stwarza sprzedaż zagraniczna. W ciągu trzech kwartałów 2015 roku eksport wołowiny wzrósł o 14 proc. rdr. Branża liczy na ożywienie handlu z rynkami azjatyckimi i arabskimi.
więcej
2015-11-27 | 06:25
Handel
Ceny wieprzowiny są coraz niższe, a jej spożycie rośnie. Szansą dla producentów rynki azjatyckie

Ceny wieprzowiny są coraz niższe, a jej spożycie rośnie. Szansą dla producentów rynki azjatyckie

Ceny wieprzowiny są coraz niższe, a jej spożycie rośnie. Szacuje się, że w tym roku krajowa konsumpcja może wynieść ok. 41 kg na osobę. Brak dostępu do części rynków eksportowych sprawia, że ilość mięsa na krajowym rynku utrzymuje się na wysokim poziomie. Dla producentów szansą byłoby ponowne otwarcie krajów azjatyckich.
więcej
2015-06-05 | 06:20
Handel
Rośnie sprzedaż mięsa kosztem jego przetworów i wędlin

Rośnie sprzedaż mięsa kosztem jego przetworów i wędlin

Polacy wzorem europejskich konsumentów spożywają coraz więcej mięsa kosztem jego przetworów i wędlin. Powoli przekonują się także do kupowania mięsa paczkowanego. Na rynku jest coraz więcej tego typu produktów funkcjonalnych, dopasowanych do potrzeb konsumenta, np. dania do szybkiego przygotowania czy w mniejszych porcjach.
więcej
2014-08-26 | 06:35
Konsument
Polacy jedzą coraz więcej drobiu. Rośnie też jego eksport

Polacy jedzą coraz więcej drobiu. Rośnie też jego eksport

Od kilku lat spożycie mięsa drobiowego w Polsce rośnie o pół kilograma rocznie. Statystyczny Polak zjada ok. 27 kg białego mięsa. Coraz większe ilości mięsa trafiają też na zagraniczne rynki. Mimo że Rosja nie jest głównym odbiorcą polskiego drobiu, to embargo może mieć jednak negatywny wpływ na krajowy rynek.
więcej
2014-08-04 | 06:45
Konsument
Rośnie sprzedaż polskiego drobiu na rynki w Afryce i Azji. Załamał się jednak eksport do Europy Wschodniej

Rośnie sprzedaż polskiego drobiu na rynki w Afryce i Azji. Załamał się jednak eksport do Europy Wschodniej

Polska jest potęgą pod względem produkcji i eksportu mięsa drobiowego. W latach 2000–2012 sprzedaż na rynki zagraniczne wzrosła szesnastokrotnie. Pozytywne tendencje widać także od początku bieżącego roku, ponieważ mięso z polskich kurcząt i indyków coraz częściej gości na stołach w Afryce i Azji. Silny wzrost konsumpcji drobiu widać także w kraju – głównie z powodu rosnącej roli zdrowej żywności.
więcej