Mówi: | Tomasz Mirończuk |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Bank Polskiej Spółdzielczości |
Banki spółdzielcze pracują nad wypromowaniem marki
Banki spółdzielcze pracują nad wypromowaniem własnej marki. Chodzi m.in. o ujednolicenie logotypów i innych charakterystycznych dla nich symboli. Pokazując zasięg sieci chcą zdobyć nowych klientów, a przez to wzmocnić pozycję bankowości spółdzielczej na rynku.
Przedstawiciele banków spółdzielczych podjęte starania o wypromowanie własnej marki oparli na przeprowadzonych w ostatnim czasie badaniach reputacji.
– Okazało się, że 53 proc. naszych klientów poleca nasze usługi – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Tomasz Mirończuk, prezes Banku Polskiej Spółdzielczości. – Doszliśmy do wniosku, że warto wobec tego wypromować słowa "bank spółdzielczy", aby stały się modne, aby były synonimem dobrych usług.
Nie uda się tego zrobić bez zmian wizerunkowych. W Polsce funkcjonują 574 banki spółdzielcze, które bardzo blisko ze sobą współpracują. Promocja wspólnej marki, ujednolicenie logo oraz wystroju poszczególnych placówek ma tę współpracę dodatkowo zacieśnić.
– Wszyscy rozpoznają największe sieci bankowe w Polsce między innymi przez to, że wyglądają podobnie – tłumaczy Tomasz Mirończuk.
Wkrótce tak samo ma być z bankami spółdzielczymi.
– Mamy 4,5 tys. bankomatów i 4 tys. placówek – przypomina szef BPS. – Jeżeli zostaną oznaczone podobnie, wtedy opinia publiczna będzie widziała, jak dużą siecią jesteśmy.
Już teraz wypłaty z bankomatów należących do sieci są bezpłatne dla posiadaczy rachnków we wszystkich 574 bankach, z czego nie zawsze zdają sobie sprawę nawet sami klienci. Dlatego zmiany wizerunkowe mają iść w parze z usprawnieniami w realizacji niektórych usług.
– Chcemy doprowadzić do tego, aby kilka działań, typu upełnomocnienie klienta, przedstawienie klienta można było wykonywać w skali całego kraju, ale nad tym pracujemy, to jeszcze trochę czasu nam zajmie – mówi Tomasz Mirończuk.
Wszystko po to, by jeszcze skuteczniej walczyć o klienta. Jak mówi prezes Banku Polskiej Spółdzielczości, sieć jest na dobrej pozycji wyjściowej przed tym wyścigiem.
– Banki spółdzielcze, w przeciwieństwie do bankowości komercyjnej, nie planują masowych zwolnień, nie muszą restrukturyzować swoich sieci, bo nie doświadczyły tak dużych problemów – podkreśla.

Banki spółdzielcze walczą o nowe regulacje

Nowe unijne przepisy mają zrównać małe banki spółdzielcze z dużym komercyjnymi

Banki spółdzielcze mają duże rezerwy finansowe. Mogą udzielać więcej kredytów niż banki komercyjne
Czytaj także
- 2025-04-23: Rynek oczekuje pierwszego cięcia stóp procentowych w Polsce w maju. Są ku temu przesłanki ekonomiczne
- 2025-03-26: Złoto przebiło barierę 3 tys. dol. za uncję. Sytuacja na świecie wskazuje na dalsze wzrosty cen
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-02-13: Plaga nieautoryzowanych transakcji płatniczych. Konsekwencje zwykle ponosi klient banku
- 2025-01-20: Sądy są zalewane pozwami frankowiczów. Rząd pracuje nad ustawą usprawniającą sprawy kredytobiorców
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2024-08-06: Justyna Szyc-Nagłowska: Mam odłożone pieniądze na czarną godzinę. Teraz muszę też myśleć o emeryturze i zabezpieczyć sobie moje życie
- 2024-08-28: Tomasz Jacyków: Ludzie z niską samooceną zakładają cudze metki i eksponują wielkie logo. Często noszą ubrania podrabiane, czyli są to udawacze, oszuści
- 2024-07-25: Banki spółdzielcze z coraz większą rolą w finansowaniu rolników i firm. Nadmierne regulacje i niejednoznaczne przepisy ograniczają ich rozwój
- 2024-07-16: Polskie banki nie zwalniają procesu digitalizacji. Wydatki na technologie stanowią nawet do 70 proc. ich kosztów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji
Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.
Polityka
Wciąż dużo do poprawy w zakresie zwalczania nadużyć finansowych w UE. Chodzi m.in. o korupcję urzędników

Skala nadużyć finansowych w UE rośnie. Pojęcie to obejmuje zarówno nielegalne wykorzystanie funduszy unijnych, defraudacje, jak i korupcję, która może dotyczyć nawet wysoko postawionych urzędników, co pokazały afery finansowe z ostatnich lat. Prokuratura Europejska, Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych czy inne instytucje budujące unijną strukturę zwalczania nadużyć finansowych, choć poprawiają efektywność, nie są w stanie wyłapać wszystkich takich przypadków. Zdaniem ekspertów to podważa zaufanie obywateli do UE.
Ochrona środowiska
Nowy parapodatek zamiast proekologicznego systemu ROP. Branża krytykuje sygnały płynące z resortu środowiska

Firmy wprowadzające na rynek produkty w opakowaniach będą z tego tytułu wnosić opłaty na rzecz państwa, nie mając realnego wpływu na gospodarowanie odpadami, które z tych opakowań powstaną – tak w skrócie branża określa propozycję resortu klimatu i środowiska dotyczącą systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta. Zdaniem przedstawicieli producentów i organizacji odzysku w zasadzie oznacza to nowy parapodatek dla przedsiębiorców i w żaden sposób nie przełoży się na efektywność zbiórki odpadów i recyklingu, a jedynie na wzrost kosztów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.