Newsy

Banki spółdzielcze pracują nad wypromowaniem marki

2013-03-18  |  06:40
Mówi:Tomasz Mirończuk
Funkcja:Prezes
Firma:Bank Polskiej Spółdzielczości
  • MP4
  • Banki spółdzielcze pracują nad wypromowaniem własnej marki. Chodzi m.in. o ujednolicenie logotypów i innych charakterystycznych dla nich symboli. Pokazując zasięg sieci chcą zdobyć nowych klientów, a przez to wzmocnić pozycję bankowości spółdzielczej na rynku.

    Przedstawiciele banków spółdzielczych podjęte starania o wypromowanie własnej marki oparli na przeprowadzonych w ostatnim czasie badaniach reputacji.

     – Okazało się, że 53 proc. naszych klientów poleca nasze usługi – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Tomasz Mirończuk, prezes Banku Polskiej Spółdzielczości. – Doszliśmy do wniosku, że warto wobec tego wypromować słowa "bank spółdzielczy", aby stały się modne, aby były synonimem dobrych usług.

    Nie uda się tego zrobić bez zmian wizerunkowych. W Polsce funkcjonują 574 banki spółdzielcze, które bardzo blisko ze sobą współpracują. Promocja wspólnej marki, ujednolicenie logo oraz wystroju poszczególnych placówek ma tę współpracę dodatkowo zacieśnić.

     – Wszyscy rozpoznają największe sieci bankowe w Polsce między innymi przez to, że wyglądają podobnie – tłumaczy Tomasz Mirończuk.

    Wkrótce tak samo ma być z bankami spółdzielczymi. 

     – Mamy 4,5 tys. bankomatów i 4 tys. placówek – przypomina szef BPS. – Jeżeli zostaną oznaczone podobnie, wtedy opinia publiczna będzie widziała, jak dużą siecią jesteśmy.

    Już teraz wypłaty z bankomatów należących do sieci są bezpłatne dla posiadaczy rachnków we wszystkich 574 bankach, z czego nie zawsze zdają sobie sprawę nawet sami klienci. Dlatego zmiany wizerunkowe mają iść w parze z usprawnieniami w realizacji niektórych usług.

     – Chcemy doprowadzić do tego, aby kilka działań, typu upełnomocnienie klienta, przedstawienie klienta można było wykonywać w skali całego kraju, ale nad tym pracujemy, to jeszcze trochę czasu nam zajmie – mówi Tomasz Mirończuk.

    Wszystko po to, by jeszcze skuteczniej walczyć o klienta. Jak mówi prezes Banku Polskiej Spółdzielczości, sieć jest na dobrej pozycji wyjściowej przed tym wyścigiem.

     – Banki spółdzielcze, w przeciwieństwie do bankowości komercyjnej, nie planują masowych zwolnień, nie muszą restrukturyzować swoich sieci, bo nie doświadczyły tak dużych problemów – podkreśla.

    Więcej na temat
    Bankowość Banki spółdzielcze walczą o nowe regulacje Wszystkie newsy
    2013-05-16 | 06:40

    Banki spółdzielcze walczą o nowe regulacje

    Unia Europejska szykuje bankom spółdzielczym nowe prawo. Przyjęta niedawno przez Parlament Europejski dyrektywa CRD IV zmieni kwestie dotyczące nadzoru i zwiększy wymagania
    Bankowość Nowe unijne przepisy mają zrównać małe banki spółdzielcze z dużym komercyjnymi
    2013-05-14 | 06:35

    Nowe unijne przepisy mają zrównać małe banki spółdzielcze z dużym komercyjnymi

    Banki spółdzielcze z niepokojem spoglądają na propozycje nowych uregulowań prawnych, forsowanych przez Unię Europejską.  Chodzi przede wszystkim o nowe wymogi dotyczące
    Bankowość Banki spółdzielcze mają duże rezerwy finansowe. Mogą udzielać więcej kredytów niż banki komercyjne
    2013-05-13 | 06:40

    Banki spółdzielcze mają duże rezerwy finansowe. Mogą udzielać więcej kredytów niż banki komercyjne

     – Banki spółdzielcze mają środki, dzięki którym można pobudzić polską gospodarkę – informuje Mirosław Potulski, były wieloletni prezes Banku Polskiej Spółdzielczości

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prawo

    W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

    W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

    Problemy społeczne

    Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

    Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.