Mówi: | Sławomir S. Sikora |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Citi Handlowy |
Liczba kart kredytowych będzie rosła. Citi Handlowy chce je wydawać w mniej niż pół godziny dzięki biometrii i analizie danych
Citi Handlowy w ciągu następnych trzech lat pokaże, jak wygląda drugie życie karty kredytowej i dlaczego jest ona atrakcyjna dla klientów – zapowiada prezes banku Sławomir S. Sikora. Jak ocenia, mimo spadku liczby kart w obiegu w ostatnich kilku latach, obecnie jest to jeden z najbardziej perspektywicznych produktów. Citi Handlowy chce wykorzystać m.in. biometrię i analizę danych, aby móc zaoferować ją nowym klientom w maksymalnie pół godziny. Prezes banku ocenia również, że pierwszy kwartał tego roku okazał się dobrym początkiem do realizacji nowej strategii skupionej na cyfrowej transformacji i technologiach.
– W nowej strategii podkreśliliśmy trzy filary. Pierwszym jest digitalizacja banku. W segmencie bankowości instytucjonalnej prawie 100 proc. z 7 mln transakcji zostało przeprowadzonych drogą elektroniczną. Natomiast w segmencie klientów indywidualnych mamy ponad 70-proc. wzrost sprzedaży pożyczek drogą online – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Sławomir S. Sikora, prezes zarządu Citi Handlowy.
Zgodnie z nową strategią rozwoju do 2021 roku Citi Handlowy zamierza zwiększyć liczbę klientów detalicznych o 50 proc. i udzielić im 2 mld zł nowych kredytów. Bank skupia się w niej przede wszystkim na poprawie doświadczeń klientów oraz cyfrowej transformacji, bazującej na nowych technologiach takich jak biometria, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe. To z tymi rozwiązaniami będzie związany rozwój nowych kart kredytowych.
– Naszym rozwiązaniem będzie karta kredytowa, której oferowanie dla nowego klienta mamy nadzieję zmieścić w pół godziny. Dziś jest to proces znacznie dłuższy. Dzięki wykorzystaniu biometrii, analizy danych i tzw. silnika kredytowego będziemy w stanie skroić ofertę na miarę nowego klienta w czasie nie dłuższym niż pół godziny – mówi Sławomir S. Sikora.
Citi Handlowy ma w Polsce blisko 700 tys. klientów korzystających z kart płatniczych i kredytowych. Prezes banku ocenia, że mimo spadku liczby kart kredytowych w obiegu w ostatnich 6–7 latach jest to jeden z najbardziej perspektywicznych produktów.
– Zgadzam się z tymi, którzy mówią, że ona zniknie fizycznie. Może nie tak szybko, ale w końcu plastik przestanie być popularny. Natomiast liczba klientów kart kredytowych – mówiąc o funkcjonalności – wzrośnie. Citi Handlowy będzie tym bankiem, który w ciągu następnych 3 lat pokaże, jak wygląda drugie życie karty kredytowej i dlaczego jest ona atrakcyjna dla klientów – zapowiada Sławomir S. Sikora.
W nadchodzącym kwartale bank zapowiada też wprowadzenie dalszych nowości w ofercie dla firm.
– W obszarze firm będą dwie grupy produktowe. Pierwsza to nowoczesny system rozliczania – tu przyszłością będą nie pojedyncze produkty, ale kompleksowe rozwiązania. Przykładowo, dla firmy, która rozwozi jedzenie, kwestia bieżącego rozliczania się jest kluczowa. Chcielibyśmy, żeby dla takich firm i ich pracowników rozliczenia były szybkie, łatwe i bezpieczne. Innym produktem, który będzie się rozwijał, będzie finansowanie dużych przedsięwzięć – zarówno budowania nowych fabryk, jak i fuzji i przejęć – mówi Sławomir S. Sikora.
Zapowiada, że w segmencie małych i średnich firm dostępne będą rozwiązania czerpiące z obsługi największych globalnych koncernów. Pozwoli to wspierać polskie przedsiębiorstwa w ich ekspansji zagranicznej (dzięki sieci Citi dostępnej w 100 krajach), a także zagraniczne firmy, które dopiero wchodzą na krajowy rynek.
Prezes Citi Handlowy podkreśla, że pierwszy kwartał br. okazał się dobrym początkiem do realizacji nowej, 3-letniej strategii. Bank odnotował w I kwartale br. skonsolidowany zysk netto w wysokości 59,5 mln zł, co oznacza prawie 60-proc. spadek względem poprzedniego. To przede wszystkim efekt wyższej składki na fundusz restrukturyzacji Bankowego Funduszu Gwarancyjnego. Dodatkowa opłata regulacyjna wyniosła 95 mln zł, co oznacza blisko dwukrotny wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
– Pierwszy kwartał przyniósł nam wynik, który oceniamy jako bardzo przyzwoity w porównaniu z poprzednim. Pomijając jednorazowe zdarzenie, w postaci gwałtownego wzrostu opłat na Bankowy Fundusz Gwarancyjny, zysk kształtował się na poziomie 155 mln zł, zbliżonym do ostatnich dwóch kwartałów. Jednakże raportowany wynik ze względu na ponad 80-proc. wzrost opłaty na fundusz restrukturyzacyjny ostatecznie wyniósł 59 mln zł. Cieszy nas duża dynamika biznesu, zarówno w segmencie klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych – mówi prezes zarządu Citi Handlowy.
W tym samym czasie przychody banku osiągnęły poziom 537,1 mln zł (spadek o 30,4 mln, czyli 5,4 proc. w ujęciu kwartalnym). Portfel kredytów był o 11 proc. wyższy niż przed rokiem, z kolei depozyty indywidualne na koniec marca urosły o 15 proc., a instytucjonalne – o 13 proc.
Czytaj także
- 2024-12-16: Polscy młodzi chemicy tworzą innowacje na światowym poziomie. Część projektów ma szansę trafić potem do przemysłu
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-12-20: Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2024-12-23: Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
- 2024-12-12: Wdrażanie GenAI może oznaczać nasilenie stresu wśród pracowników. Firmy potrzebują odpowiedniej strategii komunikacyjnej
- 2024-12-04: Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
- 2024-11-27: Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
- 2024-11-26: Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
- 2024-12-11: Coraz większa rola sztucznej inteligencji w marketingu. Wirtualni influencerzy na razie pozostają ciekawostką
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Handel
Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem
Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.
Finanse
Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń
Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.