Newsy

Liczba kart kredytowych będzie rosła. Citi Handlowy chce je wydawać w mniej niż pół godziny dzięki biometrii i analizie danych

2019-05-08  |  06:25

Citi Handlowy w ciągu następnych trzech lat pokaże, jak wygląda drugie życie karty kredytowej i dlaczego jest ona atrakcyjna dla klientów – zapowiada prezes banku Sławomir S. Sikora. Jak ocenia, mimo spadku liczby kart w obiegu w ostatnich kilku latach, obecnie jest to jeden z najbardziej perspektywicznych produktów. Citi Handlowy chce wykorzystać m.in. biometrię i analizę danych, aby móc zaoferować ją nowym klientom w maksymalnie pół godziny. Prezes banku ocenia również, że pierwszy kwartał tego roku okazał się dobrym początkiem do realizacji nowej strategii skupionej na cyfrowej transformacji i technologiach.

– W nowej strategii podkreśliliśmy trzy filary. Pierwszym jest digitalizacja banku. W segmencie bankowości instytucjonalnej prawie 100 proc. z 7 mln transakcji zostało przeprowadzonych drogą elektroniczną. Natomiast w segmencie klientów indywidualnych mamy ponad 70-proc. wzrost sprzedaży pożyczek drogą online – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Sławomir S. Sikora, prezes zarządu Citi Handlowy.

Zgodnie z nową strategią rozwoju do 2021 roku Citi Handlowy zamierza zwiększyć liczbę klientów detalicznych o 50 proc. i udzielić im 2 mld zł nowych kredytów. Bank skupia się w niej przede wszystkim na poprawie doświadczeń klientów oraz cyfrowej transformacji, bazującej na nowych technologiach takich jak biometria, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe. To z tymi rozwiązaniami będzie związany rozwój nowych kart kredytowych.

Naszym rozwiązaniem będzie karta kredytowa, której oferowanie dla nowego klienta mamy nadzieję zmieścić w pół godziny. Dziś jest to proces znacznie dłuższy. Dzięki wykorzystaniu biometrii, analizy danych i tzw. silnika kredytowego będziemy w stanie skroić ofertę na miarę nowego klienta w czasie nie dłuższym niż pół godziny – mówi Sławomir S. Sikora.

Citi Handlowy ma w Polsce blisko 700 tys. klientów korzystających z kart płatniczych i kredytowych. Prezes banku ocenia, że mimo spadku liczby kart kredytowych w obiegu w ostatnich 6–7 latach jest to jeden z najbardziej perspektywicznych produktów.

Zgadzam się z tymi, którzy mówią, że ona zniknie fizycznie. Może nie tak szybko, ale w końcu plastik przestanie być popularny. Natomiast liczba klientów kart kredytowych – mówiąc o funkcjonalności – wzrośnie. Citi Handlowy będzie tym bankiem, który w ciągu następnych 3 lat pokaże, jak wygląda drugie życie karty kredytowej i dlaczego jest ona atrakcyjna dla klientów – zapowiada Sławomir S. Sikora.

W nadchodzącym kwartale bank zapowiada też wprowadzenie dalszych nowości w ofercie dla firm.

W obszarze firm będą dwie grupy produktowe. Pierwsza to nowoczesny system rozliczania – tu przyszłością będą nie pojedyncze produkty, ale kompleksowe rozwiązania. Przykładowo, dla firmy, która rozwozi jedzenie, kwestia bieżącego rozliczania się jest kluczowa. Chcielibyśmy, żeby dla takich firm i ich pracowników rozliczenia były szybkie, łatwe i bezpieczne. Innym produktem, który będzie się rozwijał, będzie finansowanie dużych przedsięwzięć – zarówno budowania nowych fabryk, jak i fuzji i przejęć – mówi Sławomir S. Sikora.

Zapowiada, że w segmencie małych i średnich firm dostępne będą rozwiązania czerpiące z obsługi największych globalnych koncernów. Pozwoli to wspierać polskie przedsiębiorstwa w ich ekspansji zagranicznej (dzięki sieci Citi dostępnej w 100 krajach), a także zagraniczne firmy, które dopiero wchodzą na krajowy rynek.

Prezes Citi Handlowy podkreśla, że pierwszy kwartał br. okazał się dobrym początkiem do realizacji nowej, 3-letniej strategii. Bank odnotował w I kwartale br. skonsolidowany zysk netto w wysokości 59,5 mln zł, co oznacza prawie 60-proc. spadek względem poprzedniego. To przede wszystkim efekt wyższej składki na fundusz restrukturyzacji Bankowego Funduszu Gwarancyjnego. Dodatkowa opłata regulacyjna wyniosła 95 mln zł, co oznacza blisko dwukrotny wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.  

– Pierwszy kwartał przyniósł nam wynik, który oceniamy jako bardzo przyzwoity w porównaniu z poprzednim. Pomijając jednorazowe zdarzenie, w postaci gwałtownego wzrostu opłat na Bankowy Fundusz Gwarancyjny, zysk kształtował się na poziomie 155 mln zł, zbliżonym do ostatnich dwóch kwartałów. Jednakże raportowany wynik ze względu na ponad 80-proc. wzrost opłaty na fundusz restrukturyzacyjny ostatecznie wyniósł 59 mln zł. Cieszy nas duża dynamika biznesu, zarówno w segmencie klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych – mówi prezes zarządu Citi Handlowy.

W tym samym czasie przychody banku osiągnęły poziom 537,1 mln zł (spadek o 30,4 mln, czyli 5,4 proc. w ujęciu kwartalnym). Portfel kredytów był o 11 proc. wyższy niż przed rokiem, z kolei depozyty indywidualne na koniec marca urosły o 15 proc., a instytucjonalne – o 13 proc.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.