Newsy

Rynek pożyczek online przyspiesza

2013-10-30  |  06:15
Mówi:Loukas Notopoulos
Funkcja:prezes Vivus Finance
Firma:członek zarządu Związku Firm Pożyczkowych
  • MP4
  • Rynek pożyczek online rozwija się w Polsce w bardzo szybkim tempie. Najczęściej przez internet pożyczają ludzie młodzi w wieku 20-30 lat, pracujący lub prowadzący firmy. Wbrew stereotypom nie są to klienci z problemami finansowymi.

     – W momencie, kiedy powstawała nasza firma, czyli 14 miesięcy temu, pożyczki online były w Polsce dopiero w fazie embrionalnej i reprezentowały 20-25 proc. rynku tzw. prywatnych pożyczek – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Loukas Notopoulos, prezes Vivus Finance i członek zarządu Związku Firm Pożyczkowych. – Odkąd rozpoczęliśmy działalność, rynek ten wzrósł w tempie dwucyfrowym w ciągu roku.

    Liczba osób korzystających z usług firm pożyczkowych w Polsce stale rośnie. Dotyczy to zwłaszcza segmentu pożyczek online, co widać na przykładzie Vivus Finance.

     – W tym roku pozyskaliśmy ponad 450 tys. klientów i wydaje nam się, że rok zakończymy na poziomie prawie pół miliona klientów. Oczekujemy, że ich liczba będzie nadal rosnąć, ponieważ coraz więcej Polaków korzysta z internetu – mówi Loukas Notopoulos, laureat nagrody „Najlepszy Partner w Biznesie” w kategorii Usługi pożyczkowe przyznawanej przez Home & Market.

    Przez internet pożyczają głównie osoby młode, między 20. a 30. rokiem życia. To głównie osoby pracujące lub prowadzące własną działalność gospodarczą.

    Zdaniem prezesa Vivus Finance, stereotyp klienta firmy pożyczkowej jako osoby z problemami finansowymi, której bank odmówił kredytu, w ostatnich latach uległ znacznej zmianie.

     – Gdyby tak było, nie bylibyśmy w stanie prowadzić naszego biznesu – mówi Notopoulos. – My pożyczamy nasze własne pieniądze, dbamy o nie i chcemy, żeby do nas wróciły. Dlatego też każdego potencjalnego klienta sprawdzamy w bazach informacji gospodarczej i w Biurze Informacji Kredytowej.

    Jak podkreśla, na takich zasada działa wiele z obecnych na rynku podmiotów. Żeby zachować wysokie standardy w branży, część firm utworzyła Związek Firm Pożyczkowych. Jednym z inicjatorów jest Vivus Finance.

     – Zrzeszamy już niemal 50 proc. firm na rynku pożyczek online, a kolejne chcą przystąpić do naszego związku. Jednak nie wszystkie mogą to uczynić, ponieważ sprawdzamy każdą firmę pod kątem transparentnego prowadzenia biznesu i uczciwości wobec klientów – dodaje prezes Vivus Finance.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Handel

    Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem

    Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.

    Finanse

    Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń

    Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.