Mówi: | Adam Sawicki, prezes zarządu T-Mobile Polska Thomas Lips, dyrektor ds. technologii i innowacji, członek zarządu T-Mobile Polska |
Dobry rok dla T-Mobile. Na wyniki wpłynęły olbrzymie inwestycje w sieć, nowe usługi i odświeżona komunikacja
Po raz trzeci z rzędu operator T-Mobile zdobył tytuł „Best in test 2016” dla najlepszej sieci świadczącej usługi mobilne na polskim rynku. To efekt ogromnych inwestycji w rozbudowę sieci, które telekom rozpoczął w ubiegłym roku. W tym roku operator zamierza zwiększyć te działania.
– Miniony rok był bardzo intensywny. Otrzymaliśmy licencję na nowe częstotliwości, dokonaliśmy dużych inwestycji w sieć, dzięki czemu zdobyliśmy „Best in test”, czyli tytuł najlepszej sieci w teście P3 w 2016 roku. Ponieśliśmy również olbrzymie nakłady na pracę z klientem, nowe produkty i nowe taryfy oraz odświeżenie komunikacji. To był rok zmian – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Adam Sawicki, prezes zarządu T-Mobile Polska.
W najnowszym badaniu przeprowadzonym przez międzynarodową firmę badawczą P3 Communications T-Mobile uzyskał najlepsze wyniki jakości rozmówi i transmisji danych. Już trzeci raz z rzędu pobił trzech pozostałych największych operatorów świadczących usługi mobilne na polskim rynku i zdobył wyróżnienie „Best in test 2016”. Ubiegłoroczny tzw. drive test był prowadzony od połowy października do połowy listopada w dużych miastach i aglomeracjach, wybranych miejscowościach i na ważnych szlakach komunikacyjnych. T-Mobile wygrał zarówno w kategorii jakości połączeń głosowych, jak i usług transmisji danych.
– Otrzymanie nagrody dla najlepszej sieci było kulminacją na zakończenie udanego roku. Pokazuje, że wszystkie nasze działania, inwestycje i wysiłki zespołu nie poszły na marne – ocenia prezes telekomu Adam Sawicki.
W tym tygodniu sieć T-Mobile podsumowała również miniony rok działalności. Ze statystyk wynika, że dzięki inwestycjom w infrastrukturę i rozbudowie sieci zasięg LTE obejmuje teraz 99,1 proc. populacji (wzrost z 83 proc.). Na koniec września ubiegłego roku telekom miał ponad 10,3 tys. stacji bazowych, z których ponad 7 tys. obsługuje sieć LTE1800 a 2,1 tys. obsługuje LTE800 i LTE2600. Liczba danych przesyłanych w sieci LTE wzrosła aż o 275 proc. w ujęciu rocznym.
– W ubiegłym roku uzyskaliśmy nowe licencje na częstotliwości 800 i 2.600 MHz. Teraz chcemy je w bardzo szybkim tempie rozwinąć. Nie możemy sobie pozwolić na spowolnienie inwestycji, zamierzamy je raczej przyspieszyć. Chcemy szybciej pokrywać kolejne obszary kraju siecią LTE – mówi Thomas Lips, członek zarządu T-Mobile Polska.
Operator podkreśla, że stale zwiększa pojemność i przepustowość swojej sieci. Wielkość tegorocznych nakładów finansowych na inwestycje w infrastrukturę będzie zbliżona poziomem do tych ubiegłorocznych.
– Jesteśmy bardzo skupieni na sieci, ponieważ jest to główny czynnik generujący nasze przychody i główne narzędzie rozwoju na krajowym rynku. Poziom tegorocznych inwestycji będzie podobny, nie ma mowy o żadnym spowolnieniu. Chcemy wręcz wyodrębnić większe nakłady na sieć z całości środków inwestycyjnych, którymi dysponujemy – mówi Thomas Lips.
Dużym sukcesem telekomu w 2016 roku było również wdrożenie innowacyjnych technologii VoLTE i VoWiFi, które umożliwiają prowadzenie rozmów głosowych i wysyłanie wiadomości w miejscach, w których zasięg jest ograniczony. T-Mobile jest jednym z pierwszych na świecie operatorów, który udostępnił te usługi swoim klientom. Obecnie VoLTE i VoWiFi obsługuje tylko pięć modeli telefonów komórkowych, ale w tym roku ich liczba ma się zwiększyć do 19.
– Nasi klienci mogą korzystać z usług głosowych także w sieci LTE. Gdy ktoś jest w ruchu albo surfuje w sieci i jednocześnie rozmawia, to radykalnie poprawia jakość dźwięku. Kolejny istotny element to VoWiFi. Nie tylko oferujemy tę usługę, lecz także zależy nam na możliwości swobodnego przełączania się z sieci WiFi do LTE i odwrotnie. To bardzo ważne z punktu widzenia komfortu użytkownika i na tym będziemy się skupiać w 2017 roku. Chcemy zwiększyć w ramach naszej sieci liczbę aparatów oferujących taką usługę – zapowiada Thomas Lips.
Członek zarządu T-Mobile Polska prognozuje, że w przyszłości usługi VoWiFi i VoLTE umożliwiające przesyłanie danych i prowadzenie rozmów po sieci LTE będą coraz bardziej popularne wśród klientów. Dlatego telekom zamierza je sukcesywnie rozwijać, zgodnie z oczekiwaniami użytkowników.
– Klienci pytają o te usługi, chcą z nich korzystać. Dlatego chcemy im zapewnić więcej urządzeń zdolnych do obsługi tych funkcji – mówi Thomas Lips.
Dla T-Mobile szczególnie udany był III kwartał minionego roku, w którym udało się powstrzymać odpływ klientów i odwrócić ten trend. Jest to efekt atrakcyjnej oferty, ale i odświeżonej komunikacji.
– To był rok ciężkiej pracy zakończony sukcesami. Widzimy to w wynikach, we wzroście bazy klienckiej, która pierwszy raz od wielu kwartałów przestała spadać i zaczęła rosnąć, jak również w poziomie satysfakcji klientów mierzonych w takich parametrach jak trim – mówi Adam Sawicki.
Prezes zarządu T-Mobile Polska podkreśla, że bieżący rok będzie dla operatora równie intensywny jak poprzedni. Inwestycje w infrastrukturę i sieć będą kontynuowane na dużą skalę. Operator zamierza rozbudowywać swoją infrastrukturę w oparciu o częstotliwości, które już ma. Klienci mogą się natomiast spodziewać w tym roku nowości w ofercie i taryfach. Telekom prowadzi również zapoczątkowaną w ubiegłym roku kampanię promocyjną. Wcześniej w spotach promocyjnych telekomu wystąpili m.in. aktorzy Maja Ostaszewska i Piotr Stramowski oraz piosenkarka Natalia Nykiel. Twarzą nowej kampanii T-Mobile został Bogusław Linda, który wystąpił w spotach marki promujących ofertę prepaid.
– Rozgrzewamy się, to dopiero początek. Tak jak zapowiadaliśmy, inwestycje w sieć nie zostaną zatrzymane, liczymy wręcz na przyspieszenie. Należy się spodziewać kolejnych taryf, kolejnych zaskoczeń, kolejnych odsłon naszej komunikacji, tym razem już z Bogusławem Lindą – zapowiada prezes telekomu Adam Sawicki.
Czytaj także
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-04-25: Polskie rolnictwo potrzebuje inwestycji infrastrukturalnych. Niezbędna jest budowa agroportów i rozwój połączeń kolejowych
- 2024-04-19: Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
- 2024-04-25: Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
- 2024-04-16: Rekordowe notowania złota. Ryzyko eskalacji konfliktu na Bliskim Wschodzie będzie napędzać dalsze wzrosty
- 2024-04-12: Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy. W życie wchodzą nowe unijne przepisy
- 2024-04-18: Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany
- 2024-04-08: PGE przygotowuje się na duże inwestycje. Kluczowe są projekty z obszaru morskiej energetyki wiatrowej oraz sieci dystrybucyjnej
- 2024-04-10: Co czwarty mikro- i mały przedsiębiorca pracuje 40–60 godzin tygodniowo. Ostrożnie podchodzą do planowania inwestycji i zwiększania zatrudnienia
- 2024-04-03: Wielu Polaków od bankructwa po utracie pracy dzieli jedna pensja. 61 proc. uważa, że wydarzenia ostatniego roku powinny skłonić ich do regularnego oszczędzania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.