Mówi: | Agnieszka Walczak |
Funkcja: | Członek Zarządu |
Firma: | Mondial Assistance |
Blisko milion Polaków korzysta z usług assistance
Organizacja wizyty u lekarza, naprawa samochodu, lodówki czy pękniętej rury, a nawet wysłanie kwiatów pod wskazany adres. Rynek assistance oferuje coraz więcej usług, a Polacy są coraz bardziej świadomi, jak i gdzie mogą z nich skorzystać.
Z badania przeprowadzonego przez Mondial Assistance i AC Nielsen Company wynika, że ponad połowa ankietowanych ma prawidłowe skojarzenia na temat usług assistance. W ubieglym roku z takiej formy pomocy skorzystało blisko milion Polaków.
- Statystyczną osobą korzystającą z usług assistance jest mieszkaniec miasta. Jest to osoba w wieku do 59 lat, zazwyczaj z wyższym wykształceniem. Często są to osoby, które zajmują kierownicze stanowiska lub wykonują wolny zawód - mówi Agnieszka Walczak, członek zarządu Mondial Assistance.
Assistance wciąż najczęściej kojarzy się z pakietami pomocowymi dla kierowców, czyli holowaniem, naprawą czy możliwością wypożyczenia samochodu. Usługi te przez 60 proc. respondentów zostały uznane za najbardziej wartościowe. Doceniają je zarówno mężczyźni (72 proc.), jak i kobiety (50 proc.).
- Na drugim miejscu są usługi medyczne, czyli medycyna krajowa, organizacja wizyty u lekarza czy organizacja rehabilitacji. Następnie mamy usługi assistance związane z turystyką i assistance domowy, czyli pomoc specjalisty, hydraulika czy ślusarza oraz naprawa sprzętu domowego - wymienia Agnieszka Walczak.
Ale rynek assistance oferuje coraz więcej usług. Wśród nowych propozycji pojawiają się m.in. przedłużona gwarancja dla mebli czy usługi consierge, czyli osobistego asystenta, który dostarczy kwiaty, kupi bilety na koncert, a nawet wezwie taksówkę.
Coraz częściej banki i ubezpieczyciele uzupełniają swoją ofertę dla klientów o usługi assistance. Blisko 2/3 respondentów wskazało, że dodatkowy pakiet pomocowy do rachunku bankowego czy polisy ubezpieczeniowej wpływa na ich ocenę danego produktu, a co piąty pytany uważa, że zdecydowanie podnosi to atrakcyjność oferty danej instytucji.
- Cena jest tutaj kluczowa. Jest ona skorelowana przede wszystkim z samym faktem zaistnienia zdarzenia losowego. Dla klientów firm ubezpieczeniowych i banków losowość zdarzeń jest taka sama. Drugim elementem, który wpływa na cenę jest świadomość klientów. Ona w instytucjach takich, jak bank jest mniej więcej trzykrotnie niższa niż w firmach ubezpieczeniowych - podkreśla Agnieszka Walczak z zarządu Mondial Assistance.
Blisko połowa z pytanych klientów banków nie wie, czy w ramach posiadanych produktów, np. kredytu czy rachunku, posiada pakiet assistance. Ale niska świadomość w tym przypadku może być korzystna.
- Oznacza to, że ubezpieczenie, które jest dołączone do produktu bankowego może być dużo tańsze. Z tego właśnie względu, że nie wszyscy, którzy mają usługę w swojej ofercie wiedzą, że mogą z niej skorzystać - dodaje Agnieszka Walczak.
Podczas badania zapytano również o oczekiwania wobec rozwoju rynku assistance. Najwięcej respondentów chce, by poza tradycyjnymi polisami samochodowymi czy zdrowotnymi, były one dodawane również do ubezpieczeń turystycznych (72 proc.), do zbliżeniowych kart płatniczych (69 proc.) oraz nowego sprzętu RTV i AGD (65 proc.).
Pełna wersja raportu "Rynek usług assistance widziany oczami klientów" zostanie przedstawiony dziś, podczas Forum Bankowego 2012 organizowanego przez Związek Banków Polskich.
Czytaj także
- 2025-05-12: Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób
- 2025-05-13: Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat
- 2025-02-07: Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-05: Leczenie okulistyczne coraz skuteczniejsze. Pomagają w tym inwestycje w infrastrukturę i nowe technologie
- 2024-11-07: Ekstremalne zjawiska pogodowe w Polsce to kilka miliardów strat rocznie. To duże wyzwanie dla branży ubezpieczeniowej
- 2024-10-03: Zapowiadane oskładkowanie wszystkich umów-zleceń i o dzieło to wyzwanie dla ZUS. Zakład będzie potrzebował 3–6 miesięcy na przygotowanie się do zmian
- 2024-08-30: Tylko 2 proc. właścicieli zwierząt płaci za opiekę nad zwierzętami podczas ich nieobecności. Spodziewany szybki wzrost zapotrzebowania na takie usługi
- 2024-08-22: Lato to szczyt sezonu remontowego. Wakacyjne modernizacje znacznie częściej dotyczą mieszkań niż domów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji
Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.
Polityka
Wciąż dużo do poprawy w zakresie zwalczania nadużyć finansowych w UE. Chodzi m.in. o korupcję urzędników

Skala nadużyć finansowych w UE rośnie. Pojęcie to obejmuje zarówno nielegalne wykorzystanie funduszy unijnych, defraudacje, jak i korupcję, która może dotyczyć nawet wysoko postawionych urzędników, co pokazały afery finansowe z ostatnich lat. Prokuratura Europejska, Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych czy inne instytucje budujące unijną strukturę zwalczania nadużyć finansowych, choć poprawiają efektywność, nie są w stanie wyłapać wszystkich takich przypadków. Zdaniem ekspertów to podważa zaufanie obywateli do UE.
Ochrona środowiska
Nowy parapodatek zamiast proekologicznego systemu ROP. Branża krytykuje sygnały płynące z resortu środowiska

Firmy wprowadzające na rynek produkty w opakowaniach będą z tego tytułu wnosić opłaty na rzecz państwa, nie mając realnego wpływu na gospodarowanie odpadami, które z tych opakowań powstaną – tak w skrócie branża określa propozycję resortu klimatu i środowiska dotyczącą systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta. Zdaniem przedstawicieli producentów i organizacji odzysku w zasadzie oznacza to nowy parapodatek dla przedsiębiorców i w żaden sposób nie przełoży się na efektywność zbiórki odpadów i recyklingu, a jedynie na wzrost kosztów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.