Mówi: | Wojciech Buczkowski |
Funkcja: | prezes |
Firma: | Komputronik |
Komputronik zapowiada ekspansję na Wschód i do Niemiec. Będzie to możliwe dzięki rekordowym zyskom w tym roku
Komputronik osiągnie w tym roku rekordowy wynik sprzedaży detalicznej. Szczególnie dobrze sprzedają się smartfony oraz komputery przeznaczone do gier. Dzięki dobrym wynikom spółka szykuje ekspansję na Wschód i uruchomienie rosyjskojęzycznego portalu. Komputronik chce także dotrzeć do klientów w Niemczech.
– Niewątpliwie ten rok należy uznać za bardzo udany. Spółka notuje rekordowe przychody, również bardzo dobre zyski. Jeżeli w trzecim kwartale kalendarzowym, który zakończył się we wrześniu, spółka miała wyższe przychody niż do tej pory w czwartym – najlepszym dla branży – kwartale zeszłego roku, można oczekiwać, że w tym kwartale uda nam się ten rekord pobić – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika.
W ciągu ośmiu miesięcy roku, od kwietnia do listopada, szacunkowy zysk handlowy wyniósł blisko 80 mln zł, czyli był o ponad 25 proc. wyższy niż w tym samym okresie 2012 roku.
Spółka notuje wzrosty szczególnie w sprzedaży detalicznej, w tym także poprzez stronę internetową. Wielu klientów decyduje się na zakup smartfonów, a hitem był tani model Goclever Quantum. W pewnych momentach sprzedaż przekroczyła nawet możliwości realizacji zamówień.
W przyszłym roku Komputronik chce dalej zwiększać przychody, m.in. poprzez ekspansję zagraniczną. Buczkowski zapowiada uruchomienie portalu rosyjskojęzycznego, który będzie skierowany dla klientów z Obwodu Kaliningradzkiego, Białorusi i Ukrainy. Sprzedaż jednak nadal będzie odbywała się w Polsce.
– Dodatkowo uruchomimy cztery punkty agencyjne, które będą blisko punktów granicznych, tak żeby skrócić podróż naszych potencjalnych klientów z krajów ościennych – zapowiada Buczkowski. – Od paru lat jesteśmy na rynkach czeskim i słowackim. Jeżeli chodzi o sprzedaż w kierunku zachodnim, to myślimy również o uruchomieniu sprzedaży w Niemczech. W pierwszym kwartale przyszłego roku spodziewamy się startu naszego projektu sprzedaży z wykorzystaniem platform transakcyjnych, takich jak Amazon.
Buczkowski dodaje, że sytuacja w branży komputerowej bardzo się skomplikowała po wprowadzeniu na rynek nowych technologii. Produkowane są już nie tylko smartfony i tablety, ale także telewizory, a nawet lodówki, które mają możliwość podłączenia do internetu. Sprzedaż wszystkich urządzeń tego typu rośnie, ale tracą na tym sprzedawcy komputerów.
– Sprzedaż komputerów stacjonarnych globalnie na rynku nieco spada, chociaż Komputronik, jako największy producent sprzętu tego typu w Polsce, może się pochwalić dodatnią dynamiką. Nasza sprzedaż wzrasta, szczególnie w segmencie komputerów do gier – podkreśla Buczkowski.
Czytaj także
- 2025-02-27: Polskie produkty rolno-spożywcze za granicą drożeją. Eksporterzy tracą dotychczasowe przewagi kosztowe
- 2025-02-21: Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy
- 2025-02-26: Przez brak więzi z rodzicami dziecko szuka wsparcia w smartfonie. Psychiatrzy ostrzegają przed taką pułapką
- 2025-02-10: Polscy europosłowie chcą rewizji zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku. Liczą na zdecydowane poparcie w europarlamencie
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-01-24: MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
- 2025-01-07: Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.