Newsy

Komputronik zapowiada ekspansję na Wschód i do Niemiec. Będzie to możliwe dzięki rekordowym zyskom w tym roku

2013-12-27  |  06:35

Komputronik osiągnie w tym roku rekordowy wynik sprzedaży detalicznej. Szczególnie dobrze sprzedają się smartfony oraz komputery przeznaczone do gier. Dzięki dobrym wynikom spółka szykuje ekspansję na Wschód i uruchomienie rosyjskojęzycznego portalu. Komputronik chce także dotrzeć do klientów w Niemczech.

 – Niewątpliwie ten rok należy uznać za bardzo udany. Spółka notuje rekordowe przychody, również bardzo dobre zyski. Jeżeli w trzecim kwartale kalendarzowym, który zakończył się we wrześniu, spółka miała wyższe przychody niż do tej pory w czwartym  najlepszym dla branży kwartale zeszłego roku, można oczekiwać, że w tym kwartale uda nam się ten rekord pobić – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika.

W ciągu ośmiu miesięcy roku, od kwietnia do listopada, szacunkowy zysk handlowy wyniósł blisko 80 mln zł, czyli był o ponad 25 proc. wyższy niż w tym samym okresie 2012 roku.

Spółka notuje wzrosty szczególnie w sprzedaży detalicznej, w tym także poprzez stronę internetową. Wielu klientów decyduje się na zakup smartfonów, a hitem był tani model Goclever Quantum. W pewnych momentach sprzedaż przekroczyła nawet możliwości realizacji zamówień.

W przyszłym roku Komputronik chce dalej zwiększać przychody, m.in. poprzez ekspansję zagraniczną. Buczkowski zapowiada uruchomienie portalu rosyjskojęzycznego, który będzie skierowany dla klientów z Obwodu Kaliningradzkiego, Białorusi i Ukrainy. Sprzedaż jednak nadal będzie odbywała się w Polsce.

 – Dodatkowo uruchomimy cztery punkty agencyjne, które będą blisko punktów granicznych, tak żeby skrócić podróż naszych potencjalnych klientów z krajów ościennych – zapowiada Buczkowski. – Od paru lat jesteśmy na rynkach czeskim i słowackim. Jeżeli chodzi o sprzedaż w kierunku zachodnim, to myślimy również o uruchomieniu sprzedaży w Niemczech. W pierwszym kwartale przyszłego roku spodziewamy się startu naszego projektu sprzedaży z wykorzystaniem platform transakcyjnych, takich jak Amazon.

Buczkowski dodaje, że sytuacja w branży komputerowej bardzo się skomplikowała po wprowadzeniu na rynek nowych technologii. Produkowane są już nie tylko smartfony i tablety, ale także telewizory, a nawet lodówki, które mają możliwość podłączenia do internetu. Sprzedaż wszystkich urządzeń tego typu rośnie, ale tracą na tym sprzedawcy komputerów.

 – Sprzedaż komputerów stacjonarnych globalnie na rynku nieco spada, chociaż Komputronik, jako największy producent sprzętu tego typu w Polsce, może się pochwalić dodatnią dynamiką. Nasza sprzedaż wzrasta, szczególnie w segmencie komputerów do gier – podkreśla Buczkowski.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.