Newsy

Legendarny sterowiec znów transmituje najważniejsze wydarzenia sportowe w Europie. Wyjątkowo pojawił się także w Polsce [DEPESZA]

2021-08-02  |  06:20
Wszystkie newsy

Jeden z największych na świecie sterowców pojawił się nad Wrocławiem. To Goodyear Blimp jeden z powietrznych statków, które w Stanach mają już status popkulturowej ikony. Sterowce opatrzone logo jednej z największych marek oponiarskich od lat relacjonują najważniejsze wydarzenia ze świata sportu. Teraz, po latach przerwy, sterowiec Goodyeara wrócił do Europy, gdzie odwiedzi szereg imprez sportowych, odbywając loty m.in. nad Londynem i Mediolanem. Jego tegoroczne tournée ma związek z celebrowaniem powrotu marki Goodyear do motorsportu. W ostatni weekend Goodyear Blimp zawitał także do Polski, która jest wyjątkowym krajem na mapie jego przelotu. Mimo że nie odbywają się u nas żadne wyścigi, jego obecność miała podkreślić, jak ważny jest polski rynek dla oponiarskiej marki.

– Sterowce są ważną częścią historii Goodyeara. Od ponad 100 lat rozsławiają markę zarówno w Ameryce, jak i na Starym Kontynencie. W Stanach Zjednoczonych latają trzy tego typu modele. Tam Blimp stał się niemal popkulturową ikoną. Zdjęciami z jego obecności na niebie chętnie dzielą się w swoich mediach społecznościowych znane osoby, jak np. koszykarz Los Angeles Lakers, LeBron James czy twórca Tesli, Elon Musk – mówi agencji informacyjnej Newseria Paweł Jezierski, kierownik ds. komunikacji Grupy Goodyear w regionie EEN.

Sterowce opatrzone logo jednej z największych marek oponiarskich na świecie latają po niebie od 1910 roku, kiedy powstał specjalny departament na potrzeby współpracy z przemysłem lotniczym. Od tego czasu zdążyły już się zapisać w historii. W 1929 roku sterowiec Defender został ochrzczony przez słynną pilotkę Amelię Earhart – pierwszą kobietę, która samotnie przeleciała nad Oceanem Atlantyckim. W latach 60. sterowce Goodyeara po raz pierwszy relacjonowały finały Super Bowl, a dwie dekady później – dzięki specjalnemu pozwoleniu brytyjskiego parlamentu – transmitowały z powietrza Royal Wedding księcia Karola i Diany.

Na przestrzeni kolejnych lat występowały też w hollywoodzkich filmach, transmitowały igrzyska olimpijskie, a nawet niosły pomoc ofiarom huraganów. Jednak przede wszystkim – relacjonowały najważniejsze wydarzenia ze świata sportu. W latach 1970–1979 sterowce Goodyeara współtworzyły aż 275 relacji telewizyjnych m.in. z wyścigów Indianapolis 500, Daytona 500 czy US Open.

– Nasze sterowce do dziś pojawiają się podczas legendarnych imprez sportowych, w tym m.in. wyścigów NASCAR, rozgrywek NBA, finałów Super Bowl czy igrzysk olimpijskich – wymienia Paweł Jezierski.

Powietrzne statki opatrzone logo Goodyeara zapisały się już w amerykańskiej kulturze, jednak Goodyear Blimp jest też – zwłaszcza wśród fanów sportu – dobrze znany w Europie. Brał udział w wielu ważnych wydarzeniach sportowych i kulturalnych, m.in. Grand Prix Niemiec na Nürburgringu w 1985 roku czy French Open na kortach Rolanda Garrosa rok później. Po latach przerwy Goodyear Blimp wrócił w tym roku do Europy, żeby towarzyszyć najważniejszym wydarzeniom motorsportowym na Starym Kontynencie.

W tym roku po raz pierwszy pojawił się na europejskim niebie w czerwcu, podczas wyścigów WTCR na legendarnym torze Nürburgring w Niemczech. Następnie poleciał do Londynu na Brytyjskie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych (BTCC), wywołując niemałą sensację podczas przelotu nad miastem. Z kolei w lipcu Goodyear Blimp odwiedził Mediolan, gdzie towarzyszył sześciogodzinnemu wyścigowi serii World Endurance Championship na torze Monza.

– Jego pojawienie się w Europie jest jednocześnie sposobem na świętowanie naszego powrotu do sportów motorowych – podkreśla kierownik ds. komunikacji Grupy Goodyear w regionie EEN. – Goodyear został oficjalnym dostawcą opon do klasy LMP2 Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC), Europejskiej Serii Le Mans, Brytyjskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych (BTCC) oraz dla Pucharu Świata Samochodów Turystycznych FIA (WTCR) i Pure ETCR – pierwszej serii wyścigów w pełni elektrycznych samochodów turystycznych wielu marek.

Co ciekawe, sterowiec Goodyear Blimp pojawił się też w Polsce, mimo że nie odbywają się u nas żadne wyścigi. Jego obecność miała jednak pokazać, jak ważny jest polski rynek dla oponiarskiej marki.

– Po przelocie nad słoweńską Lublaną i czeską Pragą Goodyear Blimp dotarł do Szymanowa. Na Dolnym Śląsku gościł aż trzy dni – od 31 lipca do 2 sierpnia, odbywając regularne loty nad Wrocławiem i okolicami oraz zapewniając mieszkańcom niepowtarzalne widoki. I chociaż nie odbywają się tutaj żadne wyścigi, uznaliśmy, że wizyta legendarnego statku powietrznego sprawi mieszkańcom Dolnego Śląska i pasjonatom lotnictwa wiele radości – mówi Paweł Jezierski.

Po przystanku w Polsce sterowiec Goodyeara poleci teraz do Kopenhagi, gdzie będzie towarzyszył serii Pure ETCR – wyścigom w pełni elektrycznych samochodów turystycznych. Ostatnim przystankiem na jego trasie będzie legendarny, 24-godzinny wyścig Le Mans w dniach 21–22 sierpnia, podczas którego Goodyear Blimp zapewni obszerną relację telewizyjną na żywo, nadawaną przez Eurosport.

– Blimp towarzyszy najważniejszym wydarzeniom motorsportowym, gdzie pełni podwójną rolę. Jest rozpoznawalnym ambasadorem naszej marki, ale zapewnia też relacje telewizyjne z powietrza, dzięki czemu fani motorsportu mogą oglądać wyścigi z nowej perspektywy – mówi ekspert Grupy Goodyear.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.