Newsy

Grupa Muszkieterów modernizuje sklepy i planuje otwarcie 500 kolejnych. Obroty w tym roku mają wynieść ponad 5,8 mld zł

2015-10-02  |  06:45
Mówi:Patrick Renault, prezes zarządu Grupy Muszkieterów w Polsce

Marian Słomiak, pełnomocnik zarządu Grupy Muszkieterów ds. Bricomarché

Krzysztof Waligórski, prezes dyrekcji handlowej Intermarché

  • MP4
  • Grupa Muszkieterów, zrzeszająca właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché, w pierwszym półroczu wygenerowała 2,75 mld zł obrotów. W całym roku mają one sięgnąć 5,85 mld zł. Żeby utrzymać tempo rozwoju na trudnym rynku i przy utrzymującej się deflacji, Grupa zmienia koncept sklepów Intermarché. Wprowadza też możliwość zamawiania zakupów przez internet i ich odbiór w sklepie. Przyjęta przez Bricomarché polityka cenowa przynosi bardzo dobre efekty. W ciągu pięciu lat pod szyldami obu sieci powstanie 500 nowych sklepów.

    W najbliższych pięciu latach chcielibyśmy zwiększyć liczbę naszych placówek, zarówno dla sieci Intermarché, jak i Bricomarché, o 500 sklepów – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Patrick Renault, prezes zarządu Grupy Muszkieterów w Polsce. – Do końca tego roku przybędzie 15 sklepów Intermarché i 17 Bricomarché.

    Grupa w pierwszym półroczu wygenerowała 2,75 mld zł obrotów. Do końca roku mają one oscylować wokół 5,85 mld zł. Sama sieć Intermarché wypracowała 2,09 mld zł obrotów.

    Nasz rynek jest bardzo trudny. Wpływa na to deflacja, która na produktach spożywczych występuje od marca ubiegłego roku – mówi Krzysztof Waligórski, prezes dyrekcji handlowej Intermarché. – Nasza sieć i sklepy w nowym koncepcie radzą sobie przyzwoicie na tym rynku, notujemy wzrost obrotów.

    Nowy koncept sklepów Intermarché uwzględnia zmieniające się preferencje klientów. Supermarkety będą miały nową aranżację, nowoczesny design, a także wzbogacą się o specjalne strefy produktowe.

    Stawiamy na produkty świeże, dlatego w naszych sklepach jest wędzarnia (mięso rozbieramy na miejscu), piekarnia, cukiernia oraz stoisko z warzywami i owocami. Te działy zostały przez nas zaakcentowane. Duży nacisk położyliśmy też na produkty gotowe, czyli do szybkiego przygotowania, oraz na produkty bio. Jako sieć francuska chcieliśmy wyróżnić się także szerokim asortymentem win – wymienia Waligórski.

    Zmiany wprowadzono już w czterech sklepach: w Poznaniu, Zielonej Górze, Kluczborku i Międzychodzie. Do końca października nowym wizerunkiem zyskają kolejne cztery placówki: w Obornikach Wielkopolskich, Śremie, Turku oraz Brzesku. Jak podkreśla Waligórski, na razie reakcja klientów na nowy koncept jest bardzo pozytywna.

    90 proc. respondentów odpowiedziało, że koncept jest bardzo przyjazny. 50 proc. klientów zadeklarowało – co nas bardzo cieszy  że będą robili częściej niż do tej pory zakupy w tym sklepie. To też się przekłada na wyniki – przekonuje Krzysztof Waligórski.

    I dodaje, że wszystkie nowe placówki będą uruchamiane już w zmienionym koncepcie.

    Sieć we wrześniu wprowadziła także usługę Drive, czyli możliwość zamówienia zakupów przez internet i odbioru w sklepie. W ofercie jest blisko 7,5 tys. produktów.

    W przypadku Bricomarché obroty w I półroczu sięgnęły 669 mln zł, to aż o 25 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. Na tle rynku DIY (do it yourself) sieć rozwija się bardzo dynamicznie. Przewagą konkurencyjną jest polityka cenowa Bricomarché, która polega przede wszystkim na utrzymaniu cen na jak najniższym poziomie.

    W I półroczu tego roku, dzięki zachowaniu takiej polityki, uzyskaliśmy aż 25-proc. przyrost obrotów – wylicza Marian Słomiak, pełnomocnik zarządu Grupy Muszkieterów ds. Bricomarché. – Daje nam to pierwsze miejsce na rynku supermarketów DIY i mocne czwarte miejsce na rynku hipermarketów i supermarketów.

    Grupa Muszkieterów chce także rozwijać sieć przymarketowych stacji paliw Intermarché. W pierwszym półroczu otwarto pięć nowych placówek.

    Grupa podjęła niedawno współpracę z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu w celu otwarcia podyplomowego kierunku studiów „Zarządzanie sieciami handlowymi”. W ramach współpracy zajęcia prowadzić będą najlepsi specjaliści z Grupy Muszkieterów wraz z wykładowcami UEP.

    Będą to zajęcia, które – mamy nadzieję – w najbliższej przyszłości przyniosą rezultaty i być może wejdą na stałe do program studiów na tej uczelni – twierdzi Patrick Renault, prezes Grupy. – Korzyści są dwojakie – uniwersytet zyska na kontakcie ze światem biznesu, a nam będzie łatwiej poznać świat studentów i dostosować ofertę zatrudnienia – dodaje.

    Grupa Muszkieterów jest największą siecią franczyzową w kategorii supermarketów spożywczych i typu dom i ogród w kraju. Zrzesza ponad 270 przedsiębiorców zarządzających 224 supermarketami Intermarché, 57 stacjami paliw i 116 supermarketami Bricomarché. W centrali Grupy w dwóch magazynach logistycznych i 340 supermarketach pracuje ponad 14 tys. osób.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Problemy społeczne

    Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych

    W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.

    Transport

    Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

    Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

    Prawo

    70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

    Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.