Newsy

Carrefour rozważa kolejne przejęcia. W grę wchodzą sklepy osiedlowe i e-sklepy

2013-03-29  |  06:45

Carrefour jest w dobrej sytuacji finansowej, a ubiegłe lata były dla firmy udane – podkreśla prezes spółki. Dlatego sieć chce być bardziej aktywna na rynku przejęć. Zamierza aktywnie śledzić zmiany wśród konkurencji i szukać na rynku interesujących ofert. W grę wchodziłoby zarówno przejęcie sieci sklepów osiedlowych, jak i e-sklepów.

Carrefour Polska planuje, że przejęcia i procesy konsolidacyjne będą jednym ze sposobów rozwoju firmy na polskim rynku.

 – Zwracamy uwagę na wszystko, co się dzieje na rynku, śledzimy rozwój sytuacji. Potencjalnie interesuje nas każda okazja, która może się na tym rynku trafić. Być może będzie to przejęcie sieci sklepów convenience, osiedlowych. Być może nadarzy nam się inna okazja. Możliwe byłoby przyjrzenie się takiej transakcji, jeżeli chodzi o sprzedaż internetową – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Jean Anthoine, prezes Carrrefour Polska.

Carrefour Polska walczy o klientów otwierając sklepy osiedlowe pod szyldem Carrefour Express. Liczba małych sklepów dynamicznie się rośnie: w 2010 roku powstało ich 50, w kolejnym roku 100, a w 2012 roku już ponad 150. W tym roku sieć zamierza otworzyć 200-250 nowych palcówek Carrefour Express.

 – Jako grupa, jako sieć, mamy doświadczenie w dziedzinie przejęć. Już 7 lat temu przejęliśmy sieć sklepów od spółki Ahold. Mamy doświadczenie w trudnych transakcjach  podkreśla Jean Anthoine.

Mimo to Carrefour nie był zainteresowany przejęciem sieci Real, którą ostatecznie przejął Auchan.

 – Była propozycja transakcji. Byliśmy jednym z oferentów, jednym z kandydatów do przejęcia, niemniej transakcja zakończyła się tak jak się zakończyła, tzn. nie zostaliśmy nabywcą, nie przejęliśmy tej sieci – mówi Jean Anthoine. – Umowa z Auchan to trudna umowa, trudne przejęcie, ponieważ dotyczy nie tylko Polski, ale także innych krajów. Życzymy im powodzenia w tym przejęciu – mówi Jean Anthoine.

Pod koniec ubiegłego roku Grupa Auchan informowała, że przejmie hipermarkety Real w Polsce, na Ukrainie, w Rosji i Rumunii od Metro Group. W Polsce transakcję musi zbadać jeszcze Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.