Newsy

Rośnie sprzedaż telewizorów. Mimo kryzysu dla Polaków to urządzenia pierwszej potrzeby

2013-07-22  |  06:35
Mówi:Piotr Golonka
Funkcja:koordynator ds. marketingu
Firma:Toshiba
  • MP4
  • Polacy kupują coraz więcej telewizorów. W ubiegłym roku w całym kraju sprzedało się ich 2,2 mln. W tym roku sprzedaż ma być o 200 tys. sztuk wyższa. Koniunktura na tym rynku jest dobra, bo dla wielu Polaków telewizor to najważniejszy sprzęt RTV i AGD w domu. Do wymiany urządzeń motywuje też cyfryzacja telewizji.

    Na rynku telewizorów wzrosty są notowane regularnie od kilku lat. 

     – Przewidujemy, że w tym roku sprzedaż będzie mniej więcej na poziomie 2,4 mln sztuk. Ten wzrost wynika głównie z procesu cyfryzacji. Wielu Polaków wykorzystało ten proces jako pretekst do tego, żeby zmienić telewizor na nowszy z tunerem, który pozwala na odbiór telewizji w standardzie cyfrowym – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Piotr Golonka,  koordynator ds. marketingu w Toshibie.

    W ubiegłym roku rynek wspomogły wielkie wydarzenia sportowe. Duża część z ponad 2 mln sprzedanych egzemplarzy została kupiona właśnie przed Euro 2012 czy Olimpiadą w Londynie.

    Według przedstawiciela Toshiby kryzys nie wpływa na koniunkturę na rynku telewizorów. Polacy kupują coraz więcej urządzeń, nie spada też średnia wielkość telewizora. Piotr Golonka przekonuje, że powodem takiej sytuacji jest duże znaczenie telewizora w polskich domach.

     – Telewizor jest artykułem pierwszej potrzeby, bo jeżeli chodzi o sprzęt RTV i AGD w ogóle, to ludzie wolą kupić telewizor, a zrezygnować np. ze sprzętu audio lub wymiany pralki na nową. Jest to na pewno ważny element w naszych domach i stąd chyba ten wzrost, pomimo ogólnie złej sytuacji gospodarczej i kryzysu – uważa Golonka.

    Dodaje jednak, że nieco wyhamowała sprzedaż najbardziej zaawansowanych telewizorów z funkcją wyświetlania obrazu w trzech wymiarach (3D). Według Golonki zainteresowanie tymi urządzeniami utrzymuje się na stałym poziomie, a klienci często pytają o taką funkcjonalność.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    BCC Gala Liderów

    Jedynka Newserii

    Handel

    Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych

    Pomimo brexitu relacje handlowe między Polską a Wielką Brytanią nie tylko się utrzymały, ale też nabrały nowej dynamiki. W 2023 roku wartość wymiany towarów i usług osiągnęła rekordowe 36,4 mld euro – wynika z raportu Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej. Rosną także obustronne inwestycje. W Polsce działa już ponad 1,4 tys. firm z kapitałem brytyjskim zatrudniających 113 tys. osób. Również polskie firmy coraz częściej eksplorują rynek brytyjski. Szczególnie dynamicznie rozwija się współpraca w sektorach strategicznych energetycznym, obronnym, technologicznym i finansowym.

    Transport

    Dziennie policjanci zatrzymują średnio 69 osób z zakazem prowadzenia pojazdów. Trwają prace nad zaostrzeniem przepisów dla kierowców

    W 2024 roku policjanci przeprowadzili ponad 16 mln badań na zawartość alkoholu w organizmie i zatrzymali 91,3 tys. nietrzeźwych kierujących. W 2022 roku, przy mniejszej liczbie kontroli, było ich niemal 104,5 tys. Spadek jest zauważalny, ale problem wciąż jest poważny. Dodatkowo 16,5 tys. osób naruszyło sądowy zakaz prowadzenia pojazdów, a 8,2 tys. nie zastosowało się do decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania. Trwają prace nad przepisami, które zaostrzą kary w tym obszarze.

    Handel

    Branża AGD podnosi się po trudnym okresie. Liczy na wsparcie w walce z silną konkurencją z Chin

    Polska jest nadal największym producentem sprzętu AGD w UE, ale traci na znaczeniu pod wpływem silnej konkurencji z krajów trzecich, przede wszystkim Chin. Ostatnie dwa lata były trudne dla branży, wciąż pojawiają się nowe zagrożenia, ale – jak podkreślają jej przedstawiciele – widać światełko w tunelu. Producenci AGD liczą na pozytywny wpływ deregulacji, również w obszarze środowiskowym.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.