Newsy

Banki spółdzielcze pracują nad wypromowaniem marki

2013-03-18  |  06:40
Mówi:Tomasz Mirończuk
Funkcja:Prezes
Firma:Bank Polskiej Spółdzielczości
  • MP4
  • Banki spółdzielcze pracują nad wypromowaniem własnej marki. Chodzi m.in. o ujednolicenie logotypów i innych charakterystycznych dla nich symboli. Pokazując zasięg sieci chcą zdobyć nowych klientów, a przez to wzmocnić pozycję bankowości spółdzielczej na rynku.

    Przedstawiciele banków spółdzielczych podjęte starania o wypromowanie własnej marki oparli na przeprowadzonych w ostatnim czasie badaniach reputacji.

     – Okazało się, że 53 proc. naszych klientów poleca nasze usługi – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Tomasz Mirończuk, prezes Banku Polskiej Spółdzielczości. – Doszliśmy do wniosku, że warto wobec tego wypromować słowa "bank spółdzielczy", aby stały się modne, aby były synonimem dobrych usług.

    Nie uda się tego zrobić bez zmian wizerunkowych. W Polsce funkcjonują 574 banki spółdzielcze, które bardzo blisko ze sobą współpracują. Promocja wspólnej marki, ujednolicenie logo oraz wystroju poszczególnych placówek ma tę współpracę dodatkowo zacieśnić.

     – Wszyscy rozpoznają największe sieci bankowe w Polsce między innymi przez to, że wyglądają podobnie – tłumaczy Tomasz Mirończuk.

    Wkrótce tak samo ma być z bankami spółdzielczymi. 

     – Mamy 4,5 tys. bankomatów i 4 tys. placówek – przypomina szef BPS. – Jeżeli zostaną oznaczone podobnie, wtedy opinia publiczna będzie widziała, jak dużą siecią jesteśmy.

    Już teraz wypłaty z bankomatów należących do sieci są bezpłatne dla posiadaczy rachnków we wszystkich 574 bankach, z czego nie zawsze zdają sobie sprawę nawet sami klienci. Dlatego zmiany wizerunkowe mają iść w parze z usprawnieniami w realizacji niektórych usług.

     – Chcemy doprowadzić do tego, aby kilka działań, typu upełnomocnienie klienta, przedstawienie klienta można było wykonywać w skali całego kraju, ale nad tym pracujemy, to jeszcze trochę czasu nam zajmie – mówi Tomasz Mirończuk.

    Wszystko po to, by jeszcze skuteczniej walczyć o klienta. Jak mówi prezes Banku Polskiej Spółdzielczości, sieć jest na dobrej pozycji wyjściowej przed tym wyścigiem.

     – Banki spółdzielcze, w przeciwieństwie do bankowości komercyjnej, nie planują masowych zwolnień, nie muszą restrukturyzować swoich sieci, bo nie doświadczyły tak dużych problemów – podkreśla.

    Więcej na temat
    Bankowość Banki spółdzielcze walczą o nowe regulacje Wszystkie newsy
    2013-05-16 | 06:40

    Banki spółdzielcze walczą o nowe regulacje

    Unia Europejska szykuje bankom spółdzielczym nowe prawo. Przyjęta niedawno przez Parlament Europejski dyrektywa CRD IV zmieni kwestie dotyczące nadzoru i zwiększy wymagania
    Bankowość Nowe unijne przepisy mają zrównać małe banki spółdzielcze z dużym komercyjnymi
    2013-05-14 | 06:35

    Nowe unijne przepisy mają zrównać małe banki spółdzielcze z dużym komercyjnymi

    Banki spółdzielcze z niepokojem spoglądają na propozycje nowych uregulowań prawnych, forsowanych przez Unię Europejską.  Chodzi przede wszystkim o nowe wymogi dotyczące
    Bankowość Banki spółdzielcze mają duże rezerwy finansowe. Mogą udzielać więcej kredytów niż banki komercyjne
    2013-05-13 | 06:40

    Banki spółdzielcze mają duże rezerwy finansowe. Mogą udzielać więcej kredytów niż banki komercyjne

     – Banki spółdzielcze mają środki, dzięki którym można pobudzić polską gospodarkę – informuje Mirosław Potulski, były wieloletni prezes Banku Polskiej Spółdzielczości

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    BCC Gala Liderów

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Nowe inicjatywy KE będą odpowiedzią na kryzys konkurencyjności. Pomóc ma przemysł zielonych technologii

    Instytucje unijne szukają pomysłów na to, jak odbudowywać konkurencyjność europejskiego przemysłu. Wśród kluczowych działań eksperci wymieniają m.in. uproszczenie regulacji oraz większe inwestycje w cyfryzację i zielone technologie. Na tych założeniach opiera się opublikowany niedawno Kompas Konkurencyjności, czyli jedna z pierwszych inicjatyw nowej KE, który ma wyznaczyć strategiczne kierunki działań na nadchodzące lata. Niedługo Komisja zaprezentuje też kolejną inicjatywę – Clean Industrial Deal, mającą wspierać europejskie firmy w osiąganiu neutralności klimatycznej bez osłabiania ich pozycji na globalnym rynku.

    Prawo

    Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców chciałby zyskać nowe kompetencje. Wśród nich mediacje między przedsiębiorcami

    W resorcie rozwoju trwają prace nad nowelizacją ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Agnieszka Majewska, która piastuje to stanowisko od połowy 2024 roku, podkreśla, że rzecznikowi potrzebna jest inicjatywa ustawodawcza, a nie tylko możliwość opiniowania procedowanych ustaw. Chciałaby także zajmować się prawami rolników oraz mediacjami między przedsiębiorcami.

    Edukacja

    Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów

    Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.