Newsy

Carrefour rozważa kolejne przejęcia. W grę wchodzą sklepy osiedlowe i e-sklepy

2013-03-29  |  06:45

Carrefour jest w dobrej sytuacji finansowej, a ubiegłe lata były dla firmy udane – podkreśla prezes spółki. Dlatego sieć chce być bardziej aktywna na rynku przejęć. Zamierza aktywnie śledzić zmiany wśród konkurencji i szukać na rynku interesujących ofert. W grę wchodziłoby zarówno przejęcie sieci sklepów osiedlowych, jak i e-sklepów.

Carrefour Polska planuje, że przejęcia i procesy konsolidacyjne będą jednym ze sposobów rozwoju firmy na polskim rynku.

 – Zwracamy uwagę na wszystko, co się dzieje na rynku, śledzimy rozwój sytuacji. Potencjalnie interesuje nas każda okazja, która może się na tym rynku trafić. Być może będzie to przejęcie sieci sklepów convenience, osiedlowych. Być może nadarzy nam się inna okazja. Możliwe byłoby przyjrzenie się takiej transakcji, jeżeli chodzi o sprzedaż internetową – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Jean Anthoine, prezes Carrrefour Polska.

Carrefour Polska walczy o klientów otwierając sklepy osiedlowe pod szyldem Carrefour Express. Liczba małych sklepów dynamicznie się rośnie: w 2010 roku powstało ich 50, w kolejnym roku 100, a w 2012 roku już ponad 150. W tym roku sieć zamierza otworzyć 200-250 nowych palcówek Carrefour Express.

 – Jako grupa, jako sieć, mamy doświadczenie w dziedzinie przejęć. Już 7 lat temu przejęliśmy sieć sklepów od spółki Ahold. Mamy doświadczenie w trudnych transakcjach  podkreśla Jean Anthoine.

Mimo to Carrefour nie był zainteresowany przejęciem sieci Real, którą ostatecznie przejął Auchan.

 – Była propozycja transakcji. Byliśmy jednym z oferentów, jednym z kandydatów do przejęcia, niemniej transakcja zakończyła się tak jak się zakończyła, tzn. nie zostaliśmy nabywcą, nie przejęliśmy tej sieci – mówi Jean Anthoine. – Umowa z Auchan to trudna umowa, trudne przejęcie, ponieważ dotyczy nie tylko Polski, ale także innych krajów. Życzymy im powodzenia w tym przejęciu – mówi Jean Anthoine.

Pod koniec ubiegłego roku Grupa Auchan informowała, że przejmie hipermarkety Real w Polsce, na Ukrainie, w Rosji i Rumunii od Metro Group. W Polsce transakcję musi zbadać jeszcze Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Nowe inicjatywy KE będą odpowiedzią na kryzys konkurencyjności. Pomóc ma przemysł zielonych technologii

Instytucje unijne szukają pomysłów na to, jak odbudowywać konkurencyjność europejskiego przemysłu. Wśród kluczowych działań eksperci wymieniają m.in. uproszczenie regulacji oraz większe inwestycje w cyfryzację i zielone technologie. Na tych założeniach opiera się opublikowany niedawno Kompas Konkurencyjności, czyli jedna z pierwszych inicjatyw nowej KE, który ma wyznaczyć strategiczne kierunki działań na nadchodzące lata. Niedługo Komisja zaprezentuje też kolejną inicjatywę – Clean Industrial Deal, mającą wspierać europejskie firmy w osiąganiu neutralności klimatycznej bez osłabiania ich pozycji na globalnym rynku.

Prawo

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców chciałby zyskać nowe kompetencje. Wśród nich mediacje między przedsiębiorcami

W resorcie rozwoju trwają prace nad nowelizacją ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Agnieszka Majewska, która piastuje to stanowisko od połowy 2024 roku, podkreśla, że rzecznikowi potrzebna jest inicjatywa ustawodawcza, a nie tylko możliwość opiniowania procedowanych ustaw. Chciałaby także zajmować się prawami rolników oraz mediacjami między przedsiębiorcami.

Edukacja

Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów

Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.