Mówi: | Robert Priday |
Funkcja: | prezes |
Firma: | Kompania Piwowarska |
Prezes Kompanii Piwowarskiej: polscy konsumenci najbardziej świadomi w Europie
Polacy coraz częściej wybierają piwa smakowe i dobrej jakości, niekoniecznie z dużą zawartością alkoholu – uważa prezes Kompanii Piwowarskiej. Jak podkreśla, pod względem dbania o odpowiedni stosunek jakości do ceny, polscy konsumenci należą do najbardziej świadomych w Europie. Wprowadzenie na rynek nowych rodzajów napojów – opartych na połączeniu piwa i lemoniady – doprowadziło do wzrostu konsumpcji piwa w Polsce.
Zdaniem prezesa Kompanii Piwowarskiej, można zauważyć zmianę postaw konsumenckich Polaków. Priorytetem nie jest już wysoka zawartość alkoholu w piwie.
– Nie chodzi o to, by upić się czymś bardzo mocnym. Lubimy piwa, które mają tylko trochę alkoholu, ale są chłodzące, przyjemne do picia – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Robert Priday, prezes Kompanii Piwowarskiej. – Myślę, że jest to ważne dla promocji odpowiedzialnej konsumpcji. Widzę w Polsce dużą poprawę, jeśli chodzi o odpowiedzialne spożycie alkoholu.
Liczy się cena, ale nie tylko
Polscy konsumenci, bardziej niż kupujący z innych krajów Europy dbają o właściwy stosunek ceny do jakości.
– Z badania, którego wyniki ostatnio czytałem, wynika, że w Polsce są najbardziej świadomi i inteligentni konsumenci, którzy kupują dobre rzeczy we właściwym czasie i szukają rzeczy wartych swojej ceny. Moim zdaniem to pozytywne zjawisko, które poprawia zakupowe doświadczenia konsumentów. Dostajemy rzeczy wartościowe i nie marnujemy pieniędzy – mówi Priday.
Zdaniem Priday'a, w niektórych przypadkach nadmierny nacisk na cenę sprawia, że polscy konsumenci nie kupują tych produktów, których wysoka jakość wiąże się ze stosunkowo wysoką ceną. Ale nie należy tego zjawiska wyolbrzymiać.
– Ludzie kupując, kierują się ceną, ale to nie znaczy, że zawsze wybierają najtańsze produkty – mówi Priday. – Nie wydaje mi się, żeby Polacy chcieli być postrzegani tak, że wybierają to, co najtańsze. Chodzi o wartość, jaką dostajemy za pieniądze. Nie lubimy przepłacać, ale jesteśmy w stanie wydać więcej, jeśli mamy pewność, że dostaniemy odpowiednio wartościowy produkt – twierdzi rozmówca Newserii.
Kompania Piwowarska powstała w 1999 r. i jest największym w Polsce przedsiębiorstwem piwowarskim. Posiada trzy browary: w Tychach, Poznaniu i Białymstoku. W zakończonym 31 marca 2013 r. roku finansowym firma sprzedała 14,5 miliona hektolitrów piwa.
Czytaj także
- 2024-06-21: Szkoły nie przygotowują uczniów na wejście w dorosłość. Oceny wciąż ważniejsze od kompetencji przyszłości i kreatywności
- 2024-06-18: Mimo wysokich cen mieszkań i stóp procentowych zainteresowanie kredytami hipotecznymi rośnie. Banki apelują o uproszczenie i ucyfrowienie procedur
- 2024-06-11: Młodzi przed trzydziestką odnoszą sukcesy w polskiej nauce. Setka najzdolniejszych otrzymała właśnie stypendia
- 2024-06-07: Fala zwolnień grupowych budzi obawy o konkurencyjność polskiego rynku. Spodziewana duża reorganizacja w działaniu firm
- 2024-06-04: Inwestycje w innowacje będą decydować o tempie rozwoju polskiej gospodarki. Obecnie realizuje je 1/3 firm
- 2024-05-20: Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
- 2024-05-28: Do 2030 roku depresja może się stać najczęstszą chorobą na świecie. Coraz częściej choruje młodzież i dzieci
- 2024-05-16: Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
- 2024-05-14: Projekt budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej nabiera tempa. Ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej inwestycji
- 2024-05-14: Mniej niż 2 proc. polskich rzek ma czystą wodę zdatną do picia. Podczas akcji sprzątania wolontariusze zbierają setki ton śmieci
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
W lasach, na plażach i górskich szlakach zalegają tony plastikowych odpadów. To katastrofa dla środowiska
Wraz z początkiem sezonu letniego rośnie sterta śmieci zalegających na polskich plażach, górskich szlakach i w lasach. To tzw. weekendowe śmieci, czyli opakowania po jedzeniu i napojach, jednorazowe naczynia, grille, mokre chusteczki, zużyte pieluchy, ale też niedopałki papierosów i kapsle. To nie tylko kwestia estetyki, ale także ekologii. Tym bardziej że gros odpadów stanowią plastikowe śmieci. W problem nieoddawanych do recyklingu odpadów i zalewu jednorazowych plastików wymierzone są przede wszystkim regulacje prawne przyjmowane na poziomie UE, ale też akcje edukacyjne. Na przestrzeni ostatnich trzech dekad nastąpił w świadomości Polaków duży postęp, ale tony zbieranych śmieci w trakcie akcji sprzątania świadczą o tym, że wciąż jest wiele do zrobienia.
Nauka
Polski sektor kosmiczny rośnie w siłę. Niszą dla krajowych firm może być diagnoza, naprawa czy tankowanie satelitów na orbicie
W bazie danych Europejskiej Agencji Kosmicznej zarejestrowanych jest kilkaset polskich firm, a aparatura made in Poland poleciała w kosmos już w ponad 80 misjach. Polski sektor kosmiczny odnotowuje dynamiczny rozwój, brakuje jednak przepisów kompleksowo regulujących zasady wykonywania działalności kosmicznej i nadzoru nad nią. Resort rozwoju przygotował projekt ustawy o działalności kosmicznej, która ma zapewnić najwyższe normy bezpieczeństwa i pomóc w zrównoważonym korzystaniu z przestrzeni kosmicznej. Ustawa ma zostać przyjęta przez rząd jeszcze w III kwartale tego roku.
Transport
Ostatnie przygotowania do uruchomienia strefy czystego transportu w stolicy. Straż miejska została wyposażona w mobilny punkt kontroli
1 lipca w Warszawie zacznie działać pierwsza w Polsce i w naszej części Europy strefa czystego transportu. Obejmie 37 km kw., czyli w sumie ok. 7 proc. powierzchni stolicy – to teren Śródmieścia, części Woli, Pragi Północ i Pragi Południe, do którego nie będą mogły wjeżdżać najstarsze auta, niespełniające konkretnych wymogów. – Obostrzenia, które wprowadzimy 1 lipca, spowodują, że stężenie tlenków azotu, spadnie mniej więcej o 20 proc., a cząstek stałych – o 11 proc. – zapowiada Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.