Newsy

Za 8 lat połowa rozmów na infoliniach z tzw. czatbotem zamiast konsultanta

2012-10-25  |  13:25
Mówi:Sebastian Kulczyk
Funkcja:Inwestor
Firma:Stanusch Technologies
  • MP4

     – Jednym z motorów napędowych światowej gospodarki jest internet, który już zdążył zrewolucjonizować wiele procesów, jakie na światowych rynkach się odbywają – uważa Sebastian Kulczyk, inwestor Stanusch Technologies. To tłumaczy, jego zdaniem, dlaczego rynek tzw. czatbotów rośnie w tak szybkim tempie. Według szacunków firmy do 2020 roku połowa rozmów na infoliniach będzie obsługiwana przez maszynę.

    Na całym świecie jest już blisko 1000 projektów typu wirtualny doradca. Jeszcze 10 lat temu było ich 62. Wzrost ten tłumaczy przede wszystkim fakt, że codzienne interakcje coraz częściej przenoszą się do internetu.

     – Wirtualny doradca, w zależności od poziomu jego zaawansowania, jest rodzajem programu, który jest w stanie odpowiedzieć nam na zadane przez nas pytania. Jedynym ograniczeniem jest dla niego baza danych, która zostaje wprowadzona do danego programu. Dlatego też ludzie udoskonalający to rozwiązanie pracują nad tym, by wirtualny doradca osiągnął jak najwyższy poziom zrozumienia człowieka i prowadzenia swobodnej rozmowy z klientem – wyjaśnia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Sebastian Kulczyk, który jest głównym akcjonariuszem Stanusch Technologies.

    Jak podkreśla, technologia ta jest rozwinięta na tyle, by zastąpić tradycyjną infolinię. Chatbot dzięki systemowi wykorzystującemu sztuczną inteligencję jest w stanie wyszukać informację i odpowiedzieć na pytania szybciej i bardziej precyzyjnie (90 proc. poprawnych odpowiedzi), co usprawni kontakt firmy z jej klientami i zwiększy ich satysfakcję.

    Takie rozwiązania w najbliższym czasie mogą zrewolucjonizować rynek usług call center.

     – Jednym z motorów napędowych światowej gospodarki jest internet, który już zdążył zrewolucjonizować wiele procesów, jakie na światowych rynkach się odbywają – mówi Sebastian Kulczyk. – Firma Stanusch Technologies tworząc wirtualnego doradcę również wkracza w obszar pewnej rewolucji, która jest nie tylko bardzo fascynująca ze względu na jej szerokie możliwości, ale też daje bardzo skuteczne rozwiązania, które potem możemy przełożyć na realne oszczędności.

    Rozwiązania w zakresie rozpoznawania mowy i wirtualnego doradztwa proponują tacy giganci, jak Apple, Microsoft i Google (tzw. SIRI). W ten biznes uwierzył także Sebastian Kulczyk i dlatego stał się inwestorem Stanusch Technologies.

     – Niewiele polskich firm jest w stanie konkurować z firmami z Zachodu, dlatego tym bardziej mam osobistą satysfakcją, że Stanusch Technologies już dzisiaj znajduje się w światowej czołówce. Doskonałe perspektywy dla rynku usług wirtualnego doradcy świadczą o potencjale Stanusch Technologies  ocenia Sebastian Kulczyk.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Szkolenie Online IMM

    Prawo

    UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

    Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

    Prawo

    Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

    Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

    Handel

    Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

    Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.