Wszystkie newsy

2019-08-26 | 06:10
Kultura
Rośnie popularność polskich artystów za granicą. Podbój innych rynków bez wsparcia państwa może być jednak trudny Wszystkie newsy

Rośnie popularność polskich artystów za granicą. Podbój innych rynków bez wsparcia państwa może być jednak trudny

Po raz pierwszy w historii za pracę polskiego artysty, popularnego na świecie, płaci się więcej w Polsce niż za granicą. Rodzimi artyści są jednak także cenieni i rozpoznawani za granicą – dotyczy to przede wszystkich tych, których dzieła osiągają największe kwoty na aukcjach. Twórczość Wojciecha Fangora, Magdaleny Abakanowicz, Henryka Stażewskiego czy Edwarda Krasińskiego choć w Polsce biją rekordy aukcyjne, są doceniane i na zagranicznych rynkach. Polska sztuka ma ogromną wartość. – Artyści potrzebują jednak wsparcia, także finansowego, i większej promocji za granicą – przekonuje Jacek Łydżba, artysta, malarz.
więcej
2019-08-06 | 06:10
Media i PR
Rekordowe wyniki popularnej produkcji Netfliksa. Ze „Stranger Things” każdy internauta mógł się zetknąć sześć razy

Rekordowe wyniki popularnej produkcji Netfliksa. Ze „Stranger Things” każdy internauta mógł się zetknąć sześć razy

Zasięg serialu „Stranger Things” przekroczył 208 mln, co oznacza, że statystyczny internauta mógł się zetknąć z tematem sześć razy – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. Tylko w dniu premiery 3. sezonu w social mediach pojawiło się na jego temat ponad 2 tys. wpisów. Ekwiwalent reklamowy wszystkich publikacji sięgnął blisko 25 mln zł i równie burzliwej dyskusji można się spodziewać w przypadku kolejnego sezonu jednej z najpopularniejszych produkcji Netfliksa.
więcej
2019-08-01 | 06:10
Edukacja
Edukację seksualną warto zacząć już u dwuletniego dziecka. W Polsce dla rodziców to wciąż temat tabu

Edukację seksualną warto zacząć już u dwuletniego dziecka. W Polsce dla rodziców to wciąż temat tabu

Dziecięca seksualność dla większości rodziców pozostaje tematem tabu. To od nich jednak w dużej mierze zależy, jak dziecko ukształtuje swoją tożsamość seksualną i jak będzie się postrzegać w przyszłości. Rozmowy na temat seksualności warto rozpocząć już z dwuletnim dzieckiem, pokazując mu, że jest to naturalna sfera życia człowieka.
więcej
2019-07-26 | 06:10
Konsument
Polski rynek ślubny prężnie się rozwija. Obecnie jest wart blisko 10 mld zł

Polski rynek ślubny prężnie się rozwija. Obecnie jest wart blisko 10 mld zł

Na organizację wesela Polacy wydają coraz więcej – w ciągu ostatniej dekady wydatki te wzrosły o blisko 30 proc. Obecnie średni koszt organizacji przyjęcia na 100 osób to 50–80 tys. zł – wynika z obserwacji Polskiego Stowarzyszenia Konsultantów Ślubnych. Zdaniem jego ekspertów wartość rynku ślubnego dawno przekroczyła 5 mld zł i zbliża się do 10 mld. Debiutuje na nim coraz więcej firm, które chcą skorzystać na tym dynamicznym rozwoju branży. Zapotrzebowanie na usługi jest tak duże, że mimo ogromnej konkurencji każdy znajdzie na rynku miejsce dla siebie – podkreślają przedstawiciele PSKŚ.
więcej
2019-07-02 | 06:10
Handel
Dzieła sztuki coraz częściej kupujemy w internecie. Na internetowych aukcjach łatwo jednak o nieprzemyślany zakup

Dzieła sztuki coraz częściej kupujemy w internecie. Na internetowych aukcjach łatwo jednak o nieprzemyślany zakup

Artyści coraz częściej korzystają z opcji internetowych aukcji. Pozwalają im one dotrzeć do kolekcjonerów na całym świecie. Największe portale umożliwiają prowadzenie aukcji na żywo w kilkudziesięciu krajach, zapewniają przy tym szybkie tłumaczenie. Z kolei dla kolekcjonerów licytacje to szansa na zakup w okazyjnej cenie, ale wybór obrazu przez internet niesie ze sobą ryzyko. Internet jest zawodny, konieczna jest odpowiednia wiedza i weryfikacja informacji – przestrzega Jacek Łydżba, artysta malarz.
więcej
2019-06-25 | 06:20
Finanse

Inwestycje w sztukę biją kolejne rekordy. Sprzedaż na polskim rynku aukcyjnym przekroczyła ćwierć miliarda złotych

Rynek aukcyjny notuje rekordowe wyniki. W 2018 roku sprzedaż sięgnęła 252 mln zł. W ubiegłym roku padł też rekord sprzedaży dla pojedynczego dzieła sztuki – za rozetę Wojciecha Fangora zapłacono 4 mln zł. Inwestycje w obrazy czy rzeźby są jeszcze stosunkowo mało popularne, ale wraz z rosnącą liczbą zamożnych osób sytuacja się zmienia. Największym zainteresowaniem cieszy się sztuka współczesna, a zyski przy dwudziestoletnim okresie inwestycji sięgają średnio kilkanaście procent.
więcej
2019-05-31 | 06:25
Media i PR
KGHM obejmuje patronat nad Zamkiem Królewskim w Warszawie. Inauguruje to specjalna wystawa klejnotów

KGHM obejmuje patronat nad Zamkiem Królewskim w Warszawie. Inauguruje to specjalna wystawa klejnotów

KGHM Polska Miedź objął mecenat nad Zamkiem Królewskim w Warszawie. To kolejna inicjatywa, poprzez którą strategiczna spółka Skarbu Państwa wspiera polską kulturę. To też szczególny czas dla Zamku, który w tym roku obchodzi 400-lecie ukończenia przebudowy podjętej na zlecenie króla Zygmunta III Wazy. Współpracę inauguruje specjalna wystawa „Rządzić i olśniewać. Klejnoty i jubilerstwo w Polsce w XVI i XVII”. To pierwsza w historii polskiego muzealnictwa ekspozycja niemal 500 dzieł ze zbiorów rodzimych i zagranicznych.
więcej
2019-04-17 | 06:15
Bankowość
Osoby niewidome i słabowidzące nie muszą być wykluczone z życia kulturalnego. Dzięki technologii audiodeskrypcji mogą „oglądać” filmy

Osoby niewidome i słabowidzące nie muszą być wykluczone z życia kulturalnego. Dzięki technologii audiodeskrypcji mogą „oglądać” filmy

W Polsce żyje ponad 1,8 mln osób z dysfunkcją wzroku oraz 800 tys. osób z niepełnosprawnością słuchu. Ich udział w życiu kulturalnym do tej pory był ograniczony, ale dzięki technologii audiodeskrypcji mogą one w pełni uczestniczyć w różnego rodzaju wydarzeniach i pokazach. Przekazywanie przez słuchawki werbalnego opisu treści wizualnych jest metodą, dzięki której osoby słabowidzące czy seniorzy z zaburzeniami widzenia mogą zrozumieć film. W ramach tegorocznej 16. edycji Millennium Docs Against Gravity, którego partnerem jest Bank Millennium, cztery filmy będą wyemitowane z funkcją audiodeskrypcji i napisami dla osób niesłyszących.
więcej
2019-04-16 | 06:10
Bankowość
Z bankowych korytarzy do muzealnych sal. Kolekcja sztuki współczesnej PKO Banku Polskiego trafiła na wystawę w Muzeum Narodowym

Z bankowych korytarzy do muzealnych sal. Kolekcja sztuki współczesnej PKO Banku Polskiego trafiła na wystawę w Muzeum Narodowym

Ponad 30 prac ze zbioru dzieł polskiej sztuki współczesnej zgromadzonych przez PKO Bank Polski trafiło na wystawę w Muzeum Narodowym w Warszawie. Wśród nich znajdują się obrazy i rzeźby artystów takich jak Stefan Gierowski, Krzysztof Bednarski, Tomasz Ciecierski, Edward Dwurnik, Marek Chlanda, Zofia Kulik czy Zbigniew Makowski. Wystawa jest elementem wieloletniej współpracy Muzeum Narodowego z PKO Bankiem Polskim, który jest jednym z największych w Polsce mecenasów kultury i sztuki.
więcej
2019-04-11 | 06:15
Moda
Royal Baby będzie jednym z najbogatszych książąt świata. Ma szansę odziedziczyć część fortuny wycenianej na 400 mln funtów i imponującą kolekcję diamentów

Royal Baby będzie jednym z najbogatszych książąt świata. Ma szansę odziedziczyć część fortuny wycenianej na 400 mln funtów i imponującą kolekcję diamentów

Za niespełna trzy tygodnie Elżbieta II po raz kolejny zostanie prababcią. Nie wiadomo, czy czwarte Royal Baby w przyszłości założy koronę królewską, z pewnością może jednak liczyć na odziedziczenie części rodzinnej biżuterii. Brytyjska kolekcja licząca kilkanaście tysięcy diamentów, m.in. słynny pochodzący z Indii kamień Koh-i-noor, nie ma sobie równej na całym świecie.
więcej
2019-04-09 | 06:25
Konsument
Największe firmy coraz chętniej angażują się w działania społeczne. BP w Polsce w ciągu ponad 20 lat na ten cel wydała ponad 40 mln zł

Największe firmy coraz chętniej angażują się w działania społeczne. BP w Polsce w ciągu ponad 20 lat na ten cel wydała ponad 40 mln zł

Coraz więcej firm wdraża i realizuje działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. W najnowszym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” znalazło się ponad 1,5 tys. praktyk zgłoszonych przez 229 firm, co oznacza 30-proc. wzrost w ciągu roku. Działania CSR-owe przekładają się wprost na zwiększenie zaufania do marki. BP od 1996 roku na projekty społeczne realizowane w Polsce wydała ponad 40 milionów złotych. Poprzez udział w Półmaratonie Warszawskim zebrała kilkanaście tysięcy złotych na Polską Akcję Humanitarną.
więcej
2019-03-20 | 06:10
Regionalne - Mazowieckie
Warszawska Hala Koszyki stawia na gastronomię i kulturę. W ubiegłym roku przyciągnęła prawie 3 mln osób

Warszawska Hala Koszyki stawia na gastronomię i kulturę. W ubiegłym roku przyciągnęła prawie 3 mln osób

– Hala Koszyki jest pierwszą halą kulinarną w Polsce i – co widać po naszej frekwencji – istnieje bardzo duże zapotrzebowanie na miejsca tego typu – mówi jej menadżer Paweł Konarski. Zrewitalizowany obiekt historyczny szybko stał się kultowym miejscem na mapie Warszawy. W ubiegłym roku Halę Koszyki odwiedziło blisko 3 mln gości. Zarząd stawia na starannie dobraną ofertę gastronomiczną i wydarzenia kulturalne. Program imprez na nadchodzące lato jest na tyle bogaty, że w Hali Koszyki powstanie specjalna ramówka, podobnie jak w telewizji.
więcej
2019-03-08 | 06:20
Bankowość
9 na 10 Polaków docenia wagę dziedzictwa kulturowego. Doceniają je także banki

9 na 10 Polaków docenia wagę dziedzictwa kulturowego. Doceniają je także banki

Blisko 90 proc. Polaków uważa, że dziedzictwo kulturowe pełni ważną rolę społeczną, a ponad połowa twierdzi, że ma pozytywny wpływ na rozwój poszczególnych regionów. I to właśnie za wybitne osiągnięcia w zakresie ochrony pamięci i dziedzictwa kulturowego Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy przyznaje Nagrodę im. prof. Aleksandra Gieysztora. W tym roku odebrał ją ks. biskup Waldemar Pytel za 30-letnie prace konserwatorskie w kwartale luterańskim i Kościele Pokoju w Świdnicy. Dzięki jego niezwykłej determinacji Świdnica jest dzisiaj autentycznym miejscem dialogu między kulturami a narodami. Inwestycja jest tym bardziej istotna, że obiekt jest częścią Listy Światowego Dziedzictwa UNESCO.
więcej
2019-02-13 | 06:10
Styl życia
Prezenty walentynkowe stają się bardziej wyszukane. Lot balonem czy kolacja w ciemności coraz częstszym wyborem zakochanych

Prezenty walentynkowe stają się bardziej wyszukane. Lot balonem czy kolacja w ciemności coraz częstszym wyborem zakochanych

Polacy coraz częściej świętują walentynki, a 70 proc. z nich zamierza z tej okazji wręczyć ukochanej osobie upominek – wynika z badania SW Research przeprowadzonego na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent. Choć nadal częstym wyborem na ten dzień są prezenty rzeczowe, to jednocześnie są one wymieniane jako te najmniej pożądane. Bukiet róż, perfumy czy biżuteria coraz częściej są więc zastępowane przez atrakcje, które wiążą się z emocjonującymi przeżyciami, jak np. skok ze spadochronem, przejażdżka czołgiem czy lot balonem.
więcej
2019-02-12 | 06:00
Media i PR
Polacy coraz chętniej oglądają wideo na żądanie. Doceniają serwisy VoD za jakość transmisji i liczbę dostępnych tytułów

Polacy coraz chętniej oglądają wideo na żądanie. Doceniają serwisy VoD za jakość transmisji i liczbę dostępnych tytułów

Rośnie popularność serwisów takich jak Netflix, CDA.pl czy HBO Go. Usługi VoD, czyli wideo na żądanie, zyskują nie tylko ze względu na szeroki dostęp do internetu, ale i coraz bardziej rozbudowaną ofertę serwisów. Obecnie liderami na rynku są CDA.pl i Netflix. Widzowie doceniają je zwłaszcza za różnorodność dostępnych tytułów i jakość transmisji. Polacy coraz częściej korzystają z serwisów VoD multikanałowo. W przypadku niektórych serwisów już nawet co trzeci internauta ogląda je na urządzeniach mobilnych.
więcej