Newsy

Media społecznościowe to miejsce gorących dyskusji o butach. Tylko przez trzy tygodnie pojawiło się 82 tys. wzmianek na ten temat

2016-11-30  |  06:30

Buty to kluczowy element garderoby – na to przynajmniej wskazuje gorąca dyskusja na ten temat w sieci. Tylko w ciągu trzech tygodni pojawiło się ponad 82 tys. wzmianek na temat obuwia, a hasła dotyczące butów mogły zostać wyświetlone nawet 268 mln razy – wynika z badania IMM. Najczęściej w obuwniczej komunikacji korzystamy z mediów społecznościowych. To zarówno miejsce inspiracji dla klientów, jak i miejsce aktywności marek, które doradzają kupującym, promując przy okazji swoje produkty.

– W Instytucie Monitorowania Mediów przyjrzeliśmy się butom przy okazji burzliwej dyskusji, która toczy się na ten temat w mediach społecznościowych. Szacujemy, że od 24 października do 14 listopada na ten temat pojawiło się ponad 82 tys. wzmianek, które mogły zostać wyświetlone ponad 268 mln razy – mówi agencji Newseria Biznes Karolina Masalska, specjalistka ds. PR w IMM.

W tym okresie zdarzyły się dni wyjątkowo wzmożonej dyskusji. Wzrastające zainteresowanie podyktowane było pojawiającymi się wyprzedażami, wyjątkowymi ofertami zakupowymi i zniżkami promowanymi przez firmy bądź blogerki modowe. Tak było między 24 a 25 października oraz między 27 a 28 października.

– Najczęściej rozmawiamy o wygodzie. Bardzo często internautki narzekają na to, że buty są niewygodne. Z reguły szukają też butów wysokich, a wiadomo, że te są raczej niewygodne. Polki chciałyby znaleźć idealną parę butów, która byłaby i ładna, i wygodna, ale jak wynika z opinii internautów  takie buty spotyka się rzadko – podkreśla Masalska.

Internauci podkreślają, że na dobre jakościowo buty są w stanie przeznaczyć więcej pieniędzy. Jeśli znajdą buty wysokiej jakości i w dobrej cenie, to pozostają wierni danej marce.

W dyskusjach często pojawiają się propozycje sprzedaży i kupna butów. Internauci często też proszą innych użytkowników sieci o radę przy wyborze.

– Wykorzystujemy media społecznościowe do poszukiwań stron, na których znajdują się buty. Tu również aktywnie działają marki, np. zamieszczają jesienne stylizacje, jak zrobiła to firma Deichmann. Często inspirujemy się postami i zdjęciami, które zamieszczają blogerki modowe na swoich kontach na Facebooku czy Instagramie. Stanowi to dla nas odniesienie, w co możemy się ubrać w tym miesiącu – tłumaczy ekspertka IMM.

Według danych IMM wśród najaktywniejszych źródeł publikacji o butach znalazły się media społecznościowe: Facebook, Twitter i Instagram. Zdecydowanie najczęściej w obuwniczej komunikacji korzystaliśmy z Facebooka (67 proc. wszystkich publikacji), drugie miejsce przypadło Twitterowi (27 proc.), a trzecie Instagramowi (6 proc.).

 Poza czołówką znalazł się YouTube. Tam pojawia się coraz więcej materiałów w odniesieniu do różnych stylizacji, inspiracji. Blogerki modowe coraz częściej wykorzystują ten kanał do promocji swojej aktywności modowej – zaznacza Masalska.

Prośby o pomoc w doborze obuwia ukazujące się w social mediach są też doskonałą okazją dla firm obuwniczych, które śledząc wpisy w mediach społecznościowych, mogą błyskawicznie zareagować na zapotrzebowanie potencjalnego klienta. Podstawą jest regularny dialog z klientem w social mediach, gdzie część firm – w ramach podtrzymywania relacji z klientem – regularnie proponuje rabaty i konkursy.

 W taki sposób firmy obuwnicze zachęcają klientów i przywiązują ich do danej marki. W dyskusjach najczęściej pojawiają się marki Gino Rossi, Venezia, Nike, Adidas, New Balance, a wśród modeli butów dominowały przede wszystkim kozaki, botki, oczywiście szpilki i sztyblety – wskazuje Karolina Masalska.

Do pobrania

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.