Newsy

Legendarny sterowiec znów transmituje najważniejsze wydarzenia sportowe w Europie. Wyjątkowo pojawił się także w Polsce [DEPESZA]

2021-08-02  |  06:20
Wszystkie newsy

Jeden z największych na świecie sterowców pojawił się nad Wrocławiem. To Goodyear Blimp jeden z powietrznych statków, które w Stanach mają już status popkulturowej ikony. Sterowce opatrzone logo jednej z największych marek oponiarskich od lat relacjonują najważniejsze wydarzenia ze świata sportu. Teraz, po latach przerwy, sterowiec Goodyeara wrócił do Europy, gdzie odwiedzi szereg imprez sportowych, odbywając loty m.in. nad Londynem i Mediolanem. Jego tegoroczne tournée ma związek z celebrowaniem powrotu marki Goodyear do motorsportu. W ostatni weekend Goodyear Blimp zawitał także do Polski, która jest wyjątkowym krajem na mapie jego przelotu. Mimo że nie odbywają się u nas żadne wyścigi, jego obecność miała podkreślić, jak ważny jest polski rynek dla oponiarskiej marki.

– Sterowce są ważną częścią historii Goodyeara. Od ponad 100 lat rozsławiają markę zarówno w Ameryce, jak i na Starym Kontynencie. W Stanach Zjednoczonych latają trzy tego typu modele. Tam Blimp stał się niemal popkulturową ikoną. Zdjęciami z jego obecności na niebie chętnie dzielą się w swoich mediach społecznościowych znane osoby, jak np. koszykarz Los Angeles Lakers, LeBron James czy twórca Tesli, Elon Musk – mówi agencji informacyjnej Newseria Paweł Jezierski, kierownik ds. komunikacji Grupy Goodyear w regionie EEN.

Sterowce opatrzone logo jednej z największych marek oponiarskich na świecie latają po niebie od 1910 roku, kiedy powstał specjalny departament na potrzeby współpracy z przemysłem lotniczym. Od tego czasu zdążyły już się zapisać w historii. W 1929 roku sterowiec Defender został ochrzczony przez słynną pilotkę Amelię Earhart – pierwszą kobietę, która samotnie przeleciała nad Oceanem Atlantyckim. W latach 60. sterowce Goodyeara po raz pierwszy relacjonowały finały Super Bowl, a dwie dekady później – dzięki specjalnemu pozwoleniu brytyjskiego parlamentu – transmitowały z powietrza Royal Wedding księcia Karola i Diany.

Na przestrzeni kolejnych lat występowały też w hollywoodzkich filmach, transmitowały igrzyska olimpijskie, a nawet niosły pomoc ofiarom huraganów. Jednak przede wszystkim – relacjonowały najważniejsze wydarzenia ze świata sportu. W latach 1970–1979 sterowce Goodyeara współtworzyły aż 275 relacji telewizyjnych m.in. z wyścigów Indianapolis 500, Daytona 500 czy US Open.

– Nasze sterowce do dziś pojawiają się podczas legendarnych imprez sportowych, w tym m.in. wyścigów NASCAR, rozgrywek NBA, finałów Super Bowl czy igrzysk olimpijskich – wymienia Paweł Jezierski.

Powietrzne statki opatrzone logo Goodyeara zapisały się już w amerykańskiej kulturze, jednak Goodyear Blimp jest też – zwłaszcza wśród fanów sportu – dobrze znany w Europie. Brał udział w wielu ważnych wydarzeniach sportowych i kulturalnych, m.in. Grand Prix Niemiec na Nürburgringu w 1985 roku czy French Open na kortach Rolanda Garrosa rok później. Po latach przerwy Goodyear Blimp wrócił w tym roku do Europy, żeby towarzyszyć najważniejszym wydarzeniom motorsportowym na Starym Kontynencie.

W tym roku po raz pierwszy pojawił się na europejskim niebie w czerwcu, podczas wyścigów WTCR na legendarnym torze Nürburgring w Niemczech. Następnie poleciał do Londynu na Brytyjskie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych (BTCC), wywołując niemałą sensację podczas przelotu nad miastem. Z kolei w lipcu Goodyear Blimp odwiedził Mediolan, gdzie towarzyszył sześciogodzinnemu wyścigowi serii World Endurance Championship na torze Monza.

– Jego pojawienie się w Europie jest jednocześnie sposobem na świętowanie naszego powrotu do sportów motorowych – podkreśla kierownik ds. komunikacji Grupy Goodyear w regionie EEN. – Goodyear został oficjalnym dostawcą opon do klasy LMP2 Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC), Europejskiej Serii Le Mans, Brytyjskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych (BTCC) oraz dla Pucharu Świata Samochodów Turystycznych FIA (WTCR) i Pure ETCR – pierwszej serii wyścigów w pełni elektrycznych samochodów turystycznych wielu marek.

Co ciekawe, sterowiec Goodyear Blimp pojawił się też w Polsce, mimo że nie odbywają się u nas żadne wyścigi. Jego obecność miała jednak pokazać, jak ważny jest polski rynek dla oponiarskiej marki.

– Po przelocie nad słoweńską Lublaną i czeską Pragą Goodyear Blimp dotarł do Szymanowa. Na Dolnym Śląsku gościł aż trzy dni – od 31 lipca do 2 sierpnia, odbywając regularne loty nad Wrocławiem i okolicami oraz zapewniając mieszkańcom niepowtarzalne widoki. I chociaż nie odbywają się tutaj żadne wyścigi, uznaliśmy, że wizyta legendarnego statku powietrznego sprawi mieszkańcom Dolnego Śląska i pasjonatom lotnictwa wiele radości – mówi Paweł Jezierski.

Po przystanku w Polsce sterowiec Goodyeara poleci teraz do Kopenhagi, gdzie będzie towarzyszył serii Pure ETCR – wyścigom w pełni elektrycznych samochodów turystycznych. Ostatnim przystankiem na jego trasie będzie legendarny, 24-godzinny wyścig Le Mans w dniach 21–22 sierpnia, podczas którego Goodyear Blimp zapewni obszerną relację telewizyjną na żywo, nadawaną przez Eurosport.

– Blimp towarzyszy najważniejszym wydarzeniom motorsportowym, gdzie pełni podwójną rolę. Jest rozpoznawalnym ambasadorem naszej marki, ale zapewnia też relacje telewizyjne z powietrza, dzięki czemu fani motorsportu mogą oglądać wyścigi z nowej perspektywy – mówi ekspert Grupy Goodyear.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany

W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.

Edukacja

Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.