Newsy

Mitsubishi chce zwiększać sprzedaż o 10-15 proc. rocznie. Już jesienią i w przyszłym roku premiery nowych modeli o zupełnie innej stylistyce

2015-07-27  |  06:35
Mówi:Adam Męciński
Funkcja:dyrektor sprzedaży
Firma:Mitsubishi Motors Polska
  • MP4
  • Mitsubishi chce zwiększać sprzedaż samochodów o 10-15 proc. rocznie. Zamierza się koncentrować na autach typu SUV, crossover oraz pick-up. Koncern wymienia istniejącą gamę modeli. Jeszcze w tym roku w sprzedaży pojawi się nowy Outlander w zmienionej stylistyce. Design następnych modeli – Mitsubishi L200, a w szczególności ASX, które zadebiutują w tym i w przyszłym roku, pokaże zupełnie nowe stylistyczne oblicze Mitsubishi. 

    Mitsubishi to przede wszystkim samochody z napędem 4x4. Rozwijamy naszą sprzedaż i gamę modelową w tym właśnie kierunku – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Adam Męciński, dyrektor sprzedaży w Mitsubishi Motors Polska. – W przyszłości Mitsubishi będzie koncentrować swoją sprzedaż na samochodach typu SUV, crossover oraz pick-up.

    W 29-letniej historii Rajdu Dakar (dawniej Paryż-Dakar) najbardziej utytułowanym samochodem było Mitsubishi Pajero, które zapewniło zawodnikom dwanaście zwycięstw (w tym przez siedem lat z rzędu). Japoński koncern słynie też z modelu Lancer Evolution – samochodu, który pięciokrotnie wygrał Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Świata (WRC – ang. The World Rally Championship).

    Naszym najlepiej sprzedającym się modelem jest Mitsubishi ASX – zarówno w Polsce, jak i Europie [kompaktowy crossover SUV, produkowany od 2010 roku – red.] – podkreśla Adam Męciński. – W najbliższych latach chcemy zwiększać sprzedaż o około 10-15 proc. każdego roku. Na pewno nadal wiodącym modelem będzie Mitsubishi ASX, a kolejnymi – Outlander i pozostałe.

    W ubiegłym roku finansowym Mitsubishi w Polsce sprzedał 6 441 sztuk pojazdów – o 62 proc. więcej niż rok wcześniej. Mimo tego marka nie zakwalifikowała się do pierwszej dziesiątki najlepiej sprzedających się samochodów w Polsce podczas pierwszych sześciu miesięcy br., choć sprzedaż także wzrosła w tym okresie o ponad 13 proc.

    Oczywiście nie mamy ambicji, by być liderem wśród producentem samochodów. Staramy się koncentrować na jakości obsługi oraz produktów. Dzisiaj najważniejsze dla nas jest dostarczenie dobrych, wysokiej jakości samochodów i jak najlepszej obsługi – zapewnia Męciński.

    Jak podkreśla, koncern koncentruje się na wymianie istniejącej gamy modeli. Nowa wersja Outlandera trafi na rynek w październiku. Kolejny odświeżony model – nowy pick-up Mitsubishi L200 – zadebiutuje pod koniec tego roku, a w przyszłym roku w salonach powinien pojawić się nowy ASX.

    Te modele to przede wszystkim zupełnie nowy design – precyzuje dyrektor sprzedaży Mitsubishi Motors Polska. – Outlander, którego wprowadzimy na rynek w październiku, będzie pierwszym zaprojektowanym w nowej stylistyce. Zostanie ona utrzymana w kolejnych modelach. Nowe L200 będzie z kolei pierwszym samochodem typu pick-up o takich samych właściwościach komfortu jazdy, jak auta osobowe. Liczymy, że część klientów, która jest zainteresowana kupnem dużego SUV-a, skorzysta z naszej oferty.

    Według badającego rynek samochodów Instytutu Samar w czerwcu br. Polacy kupili i zarejestrowali nieco ponad 30 tys. aut – o 11,56 proc. więcej niż w maju oraz o 18,47 proc. w stosunku do czerwca ubiegłego roku. W całym pierwszym półroczu liczba kupionych i zarejestrowanych aut osobowych wyniosła 176 634 i była o 1,48 proc. wyższa niż w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2014 roku.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.