Newsy

Mitsubishi chce zwiększać sprzedaż o 10-15 proc. rocznie. Już jesienią i w przyszłym roku premiery nowych modeli o zupełnie innej stylistyce

2015-07-27  |  06:35
Mówi:Adam Męciński
Funkcja:dyrektor sprzedaży
Firma:Mitsubishi Motors Polska
  • MP4
  • Mitsubishi chce zwiększać sprzedaż samochodów o 10-15 proc. rocznie. Zamierza się koncentrować na autach typu SUV, crossover oraz pick-up. Koncern wymienia istniejącą gamę modeli. Jeszcze w tym roku w sprzedaży pojawi się nowy Outlander w zmienionej stylistyce. Design następnych modeli – Mitsubishi L200, a w szczególności ASX, które zadebiutują w tym i w przyszłym roku, pokaże zupełnie nowe stylistyczne oblicze Mitsubishi. 

    Mitsubishi to przede wszystkim samochody z napędem 4x4. Rozwijamy naszą sprzedaż i gamę modelową w tym właśnie kierunku – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Adam Męciński, dyrektor sprzedaży w Mitsubishi Motors Polska. – W przyszłości Mitsubishi będzie koncentrować swoją sprzedaż na samochodach typu SUV, crossover oraz pick-up.

    W 29-letniej historii Rajdu Dakar (dawniej Paryż-Dakar) najbardziej utytułowanym samochodem było Mitsubishi Pajero, które zapewniło zawodnikom dwanaście zwycięstw (w tym przez siedem lat z rzędu). Japoński koncern słynie też z modelu Lancer Evolution – samochodu, który pięciokrotnie wygrał Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Świata (WRC – ang. The World Rally Championship).

    Naszym najlepiej sprzedającym się modelem jest Mitsubishi ASX – zarówno w Polsce, jak i Europie [kompaktowy crossover SUV, produkowany od 2010 roku – red.] – podkreśla Adam Męciński. – W najbliższych latach chcemy zwiększać sprzedaż o około 10-15 proc. każdego roku. Na pewno nadal wiodącym modelem będzie Mitsubishi ASX, a kolejnymi – Outlander i pozostałe.

    W ubiegłym roku finansowym Mitsubishi w Polsce sprzedał 6 441 sztuk pojazdów – o 62 proc. więcej niż rok wcześniej. Mimo tego marka nie zakwalifikowała się do pierwszej dziesiątki najlepiej sprzedających się samochodów w Polsce podczas pierwszych sześciu miesięcy br., choć sprzedaż także wzrosła w tym okresie o ponad 13 proc.

    Oczywiście nie mamy ambicji, by być liderem wśród producentem samochodów. Staramy się koncentrować na jakości obsługi oraz produktów. Dzisiaj najważniejsze dla nas jest dostarczenie dobrych, wysokiej jakości samochodów i jak najlepszej obsługi – zapewnia Męciński.

    Jak podkreśla, koncern koncentruje się na wymianie istniejącej gamy modeli. Nowa wersja Outlandera trafi na rynek w październiku. Kolejny odświeżony model – nowy pick-up Mitsubishi L200 – zadebiutuje pod koniec tego roku, a w przyszłym roku w salonach powinien pojawić się nowy ASX.

    Te modele to przede wszystkim zupełnie nowy design – precyzuje dyrektor sprzedaży Mitsubishi Motors Polska. – Outlander, którego wprowadzimy na rynek w październiku, będzie pierwszym zaprojektowanym w nowej stylistyce. Zostanie ona utrzymana w kolejnych modelach. Nowe L200 będzie z kolei pierwszym samochodem typu pick-up o takich samych właściwościach komfortu jazdy, jak auta osobowe. Liczymy, że część klientów, która jest zainteresowana kupnem dużego SUV-a, skorzysta z naszej oferty.

    Według badającego rynek samochodów Instytutu Samar w czerwcu br. Polacy kupili i zarejestrowali nieco ponad 30 tys. aut – o 11,56 proc. więcej niż w maju oraz o 18,47 proc. w stosunku do czerwca ubiegłego roku. W całym pierwszym półroczu liczba kupionych i zarejestrowanych aut osobowych wyniosła 176 634 i była o 1,48 proc. wyższa niż w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2014 roku.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    BCC Gala Liderów

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Inwestycje w Polsce na rekordowo niskim poziomie. Niestabilne regulacje odstraszają kapitał

    Mimo ogólnego wzrostu PKB stopa inwestycji w Polsce pozostaje na niskim poziomie w porównaniu z innymi krajami UE. Wynika to m.in. z niestabilności prawa i rosnących obciążeń regulacyjnych. Mimo zapowiedzi ofensywy inwestycyjnej rządu przedsiębiorcy nadal borykają się z niepewnością i zmiennością przepisów, które utrudniają planowanie długoterminowych działań. Problemem pozostaje też skomplikowany system podatkowy oraz brak przejrzystych konsultacji legislacyjnych. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że uproszczenie i wprowadzenie większej stabilności w stanowieniu prawa to kluczowe czynniki, które mogłyby pobudzić gospodarkę i zwiększyć atrakcyjność Polski dla inwestorów.

    Handel

    Umowa UE–Mercosur budzi sprzeciw ze strony rolników m.in. z Francji i Polski. To może być główną przeszkodą w ratyfikacji porozumienia na forum UE

    Chociaż umowa handlowa między UE a Mercosurem została podpisana, to do jej wejścia w życie potrzebna jest ratyfikacja wewnątrz Unii. Poszczególne punkty umowy, szczególnie w obszarze otwierania rynków dla produktów rolno-spożywczych, wzbudzają sprzeciw ze strony rolników m.in. z Francji i Polski. – Generalnie cła są złe, bo komplikują rynek. Z drugiej strony chronią rodzimy rynek, więc w niektórych wypadkach są konieczne. Takie narzędzia muszą być jednak stosowane w sposób niezwykle umiarkowany – ocenia europoseł Bogdan Zdrojewski.

    Transport

    Dwie trzecie wypadków na kolei jest z udziałem pieszych i kierowców. UTK planuje monitoring problematycznych przejazdów

    Ponad 70 proc. wypadków na kolei to zdarzenia z udziałem pieszych oraz kierowców samochodów – wynika z ubiegłorocznych statystyk Urzędu Transportu Kolejowego. Potrzebna jest zmiana przepisów, aby automatycznie karać kierowców, którzy nie zatrzymują się przed znakiem „stop” – ocenia regulator. W walce z takim łamaniem przepisów pomaga monitoring wizyjny instalowany na przejazdach kolejowych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.