Newsy

Mitsubishi chce zwiększać sprzedaż o 10-15 proc. rocznie. Już jesienią i w przyszłym roku premiery nowych modeli o zupełnie innej stylistyce

2015-07-27  |  06:35
Mówi:Adam Męciński
Funkcja:dyrektor sprzedaży
Firma:Mitsubishi Motors Polska
  • MP4
  • Mitsubishi chce zwiększać sprzedaż samochodów o 10-15 proc. rocznie. Zamierza się koncentrować na autach typu SUV, crossover oraz pick-up. Koncern wymienia istniejącą gamę modeli. Jeszcze w tym roku w sprzedaży pojawi się nowy Outlander w zmienionej stylistyce. Design następnych modeli – Mitsubishi L200, a w szczególności ASX, które zadebiutują w tym i w przyszłym roku, pokaże zupełnie nowe stylistyczne oblicze Mitsubishi. 

    Mitsubishi to przede wszystkim samochody z napędem 4x4. Rozwijamy naszą sprzedaż i gamę modelową w tym właśnie kierunku – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Adam Męciński, dyrektor sprzedaży w Mitsubishi Motors Polska. – W przyszłości Mitsubishi będzie koncentrować swoją sprzedaż na samochodach typu SUV, crossover oraz pick-up.

    W 29-letniej historii Rajdu Dakar (dawniej Paryż-Dakar) najbardziej utytułowanym samochodem było Mitsubishi Pajero, które zapewniło zawodnikom dwanaście zwycięstw (w tym przez siedem lat z rzędu). Japoński koncern słynie też z modelu Lancer Evolution – samochodu, który pięciokrotnie wygrał Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Świata (WRC – ang. The World Rally Championship).

    Naszym najlepiej sprzedającym się modelem jest Mitsubishi ASX – zarówno w Polsce, jak i Europie [kompaktowy crossover SUV, produkowany od 2010 roku – red.] – podkreśla Adam Męciński. – W najbliższych latach chcemy zwiększać sprzedaż o około 10-15 proc. każdego roku. Na pewno nadal wiodącym modelem będzie Mitsubishi ASX, a kolejnymi – Outlander i pozostałe.

    W ubiegłym roku finansowym Mitsubishi w Polsce sprzedał 6 441 sztuk pojazdów – o 62 proc. więcej niż rok wcześniej. Mimo tego marka nie zakwalifikowała się do pierwszej dziesiątki najlepiej sprzedających się samochodów w Polsce podczas pierwszych sześciu miesięcy br., choć sprzedaż także wzrosła w tym okresie o ponad 13 proc.

    Oczywiście nie mamy ambicji, by być liderem wśród producentem samochodów. Staramy się koncentrować na jakości obsługi oraz produktów. Dzisiaj najważniejsze dla nas jest dostarczenie dobrych, wysokiej jakości samochodów i jak najlepszej obsługi – zapewnia Męciński.

    Jak podkreśla, koncern koncentruje się na wymianie istniejącej gamy modeli. Nowa wersja Outlandera trafi na rynek w październiku. Kolejny odświeżony model – nowy pick-up Mitsubishi L200 – zadebiutuje pod koniec tego roku, a w przyszłym roku w salonach powinien pojawić się nowy ASX.

    Te modele to przede wszystkim zupełnie nowy design – precyzuje dyrektor sprzedaży Mitsubishi Motors Polska. – Outlander, którego wprowadzimy na rynek w październiku, będzie pierwszym zaprojektowanym w nowej stylistyce. Zostanie ona utrzymana w kolejnych modelach. Nowe L200 będzie z kolei pierwszym samochodem typu pick-up o takich samych właściwościach komfortu jazdy, jak auta osobowe. Liczymy, że część klientów, która jest zainteresowana kupnem dużego SUV-a, skorzysta z naszej oferty.

    Według badającego rynek samochodów Instytutu Samar w czerwcu br. Polacy kupili i zarejestrowali nieco ponad 30 tys. aut – o 11,56 proc. więcej niż w maju oraz o 18,47 proc. w stosunku do czerwca ubiegłego roku. W całym pierwszym półroczu liczba kupionych i zarejestrowanych aut osobowych wyniosła 176 634 i była o 1,48 proc. wyższa niż w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2014 roku.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prawo

    W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

    W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

    Problemy społeczne

    Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

    Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.