Mówi: | Łukasz Rutkowski |
Funkcja: | DT&WS business development manager |
Firma: | Lenovo |
Naprawa sprzętu komputerowego możliwa w jeden dzień. Wszystko dzięki specjalnej rozszerzonej gwarancji
Naprawa w ramach zwykłej gwarancji oferowanej przez sklep trwa nawet 14 dni i wymaga wysyłki sprzętu do serwisu. Dystrybutorzy sprzętu komputerowego prognozują, że wkrótce co dziesiąty komputer w Polsce będzie jednak objęty opcją rozszerzonej gwarancji. Na jej wprowadzenie zdecydowało się niedawno m.in. Lenovo. Firma gwarantuje klientom biznesowym naprawę sprzętu w następnym dniu roboczym. Usługa realizowana jest bezpośrednio u klienta, czyli np. w jego biurze.
– Dzięki ofercie rozszerzonej gwarancji użytkownik końcowy może liczyć na naprawę sprzętu w następnym dniu roboczym. Co oznacza, że jeśli dziś któryś z komponentów komputera ulegnie uszkodzeniu i zgłosimy to do serwisu, to już następnego dnia roboczego możemy liczyć na naprawę, która musi zakończyć się sukcesem – mówi agencji Newseria Łukasz Rutkowski, DT&WS Business Development Manager Lenovo.
Jak tłumaczy, w przypadku tradycyjnych usług gwarancyjnych czas naprawy wynosi przeciętnie od 3 do nawet 14 dni. Utrudnieniem jest też konieczność wysłania sprzętu do serwisu (tzw. gwarancja Carry-In), co dodatkowo wydłuża proces.
– Natomiast w przypadku serwisów biznesowych Lenovo OnSite to serwis przyjeżdża do uszkodzonego sprzętu i dokonuje naprawy – dodaje Rutkowski.
Ekspert wyjaśnia, że w ramach usługi OnSite użytkownik w standardzie otrzymuje opcję naprawy sprzętu w miejscu jego instalacji. Natomiast rozszerzenie gwarancyjne, w ramach którego naprawa następuje już w następnym dniu roboczym po zgłoszeniu problemów, jest dodatkowo płatna.
– Oferowany pakiet gwarancyjny obejmuje każdy sprzęt biznesowy, czyli notebooki, PC i stacje robocze – informuje Rutkowski.
Usługa rozszerzonej gwarancji OnSite jest już dostępna na innych rynkach, na których działa Lenovo. W Polsce dopiera zaczyna się pojawiać w ofertach dystrybutorów sprzętu komputerowego.
– Jest to oferta wymuszona na nas przez klientów, którzy oczekują tego typu gwarancji na swoje firmowe sprzęty – stwierdza ekspert.
Lenovo liczy na to, że w najbliższych latach około 10 proc. sprzętu komputerowego sprzedawanego w Polsce będzie objęte usługą gwarancji OnSite z opcją naprawy w następnym dniu roboczym.
Czytaj także
- 2023-01-09: Przejęcie PKP Energetyka przez PGE będzie miało istotne znaczenie dla spółek kolejowych. Firma ta dystrybuuje 3 proc. energii w kraju [DEPESZA]
- 2023-01-02: Kolejowo-energetyczna spółka wróci pod kontrolę Skarbu Państwa. To strategiczny krok z punktu widzenia bezpieczeństwa [DEPESZA]
- 2022-12-30: PKP Energetyka zostanie zrepolonizowana. Na początku kwietnia PGE odkupi ją od amerykańskiego holdingu za prawie 2 mld zł
- 2022-12-19: Zapadła decyzja o podwyżkach taryf na prąd. Mimo to większość gospodarstw domowych nie zapłaci więcej niż w tym roku [DEPESZA]
- 2022-07-25: Popyt na sprzęt komputerowy w Polsce wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie. Napędzają go zmiana modelu pracy i projekty edukacyjne
- 2022-01-03: W 2022 roku ceny mieszkań dalej będą rosły wolniej. Popyt może wzrosnąć dzięki rządowemu wsparciu
- 2021-10-15: W Warszawie powstało największe i najnowocześniejsze centrum prasowe w Polsce. Ma pomóc w rozwoju ekosystemu innowacji
- 2021-07-14: Pobyt w domku letniskowym hitem tegorocznych wakacji. Polacy szukają miejsc w odosobnieniu i na wyłączność
- 2021-07-05: Pandemia zwiększyła zainteresowanie wynajmem domków letniskowych. Polacy szukają miejsc na wyłączność z możliwością wykorzystania bonu turystycznego
- 2021-07-28: W Polsce pojawia się coraz więcej bawełnianej odzieży z certyfikatem Sprawiedliwego Handlu. Ubiegły rok był pod tym względem rekordowy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.